Zoals zovelen heb ik mijn 2 fans (voeding en cpu fan) op 7v draaien. Echter, ik kon steeds horen dat mijn cpu fan een variabel geluid maakte : soms lage rpm, dan weer een hogere. Sterker nog, vanaf ik wat disk activiteit heb, gaat de fan zachter draaien. Ik heb er dus maar een voltmeter bij genomen en gemerkt dat deze normaal is als er geen HD activiteit is (+/- 7.2V) maar indien er wel zware HD activiteit is, ze kan varieren van 0.5 tot 7.2V
Is mijn voeding niet sterk genoeg (target 300W) of kan een voeding gewoon niet tegen +5 +12 -> +7 ? Ik maak me echt zorgen, niet zozeer voor m'n fan, maar wel onder andere voor m'n HD en de rest van m'n randapparatuur. De 12V en 5V varieert, maar lijkt me acceptabel -1V tot +0.5V erbij.
Is mijn voeding niet sterk genoeg (target 300W) of kan een voeding gewoon niet tegen +5 +12 -> +7 ? Ik maak me echt zorgen, niet zozeer voor m'n fan, maar wel onder andere voor m'n HD en de rest van m'n randapparatuur. De 12V en 5V varieert, maar lijkt me acceptabel -1V tot +0.5V erbij.