Donec eris felix, multos numerabis amicos
Leg uit.Op donderdag 14 februari 2002 20:51 schreef habo het volgende:
ga er maar niet vanuit dat dit zal werken.
Volgens de specs moet het kunnen, op een T1010 lukt het ook wel maar daar zit nog een lpt1 poort op.
ik weet niet voor welke server/OS (citrix / Terminal servicer / ????) je deze thin client gaat gebruiken, ik denk dat je daar dan even moet kijken of die printen naar USB printer ondersteund. Volgens mij kun je met TS alleen lokaal printen naar LPT1-printers, voor serieel (en ook usb??) moet je voor TS dan een 3rd party add-on produkt kopen.
Nee hoor, je kunt bv. onder W2k gewoon lokaal printen naar een usb printer. W2k maakt nl. een virtuele poort aan. Alleen deze thin client draait op CE, in de config kun je een printer aanmaken op een lpt poort, maar die zit er niet op. Een EvoT20 heeft alleen usb aansluitingen.Op zondag 17 februari 2002 10:46 schreef Mar het volgende:
ik weet niet voor welke server/OS (citrix / Terminal servicer / ????) je deze thin client gaat gebruiken, ik denk dat je daar dan even moet kijken of die printen naar USB printer ondersteund. Volgens mij kun je met TS alleen lokaal printen naar LPT1-printers, voor serieel (en ook usb??) moet je voor TS dan een 3rd party add-on produkt kopen.
Verwijderd
hoe wil je de juiste drivers voor die printer installeren? Op dit T20 krijgt je niks geinstalleerd lijkt me.. of je moet elke keer bij opstarten/inloggen van dat ding een soort van script runnen zodat de drivers in het flash geheugen geladen worden
Drivers kun je gewoon laden via een ftp server. Ze moeten wel voor CE zijn. Maar goed voor deze printer (HP LAserjet 2200) zijn de drivers standaard al aanwezig.Op zondag 17 februari 2002 16:09 schreef rrainman het volgende:
hoe wil je de juiste drivers voor die printer installeren? Op dit T20 krijgt je niks geinstalleerd lijkt me.. of je moet elke keer bij opstarten/inloggen van dat ding een soort van script runnen zodat de drivers in het flash geheugen geladen worden
Verwijderd
Ik was in de veronderstelling dat je op een T20 zelf geen software kan installeren omdat er alleen flash geheugen beschikbaar is.. maar als de printer al standaard in CE herkend wordt dan is dat mooi meegenomen..Op zondag 17 februari 2002 16:30 schreef seq_uence het volgende:
[..]
Drivers kun je gewoon laden via een ftp server. Ze moeten wel voor CE zijn. Maar goed voor deze printer (HP LAserjet 2200) zijn de drivers standaard al aanwezig.
ok, deze week krijgen wij ook zo'n thin-client binnen (ter test of dat de standaard pc kan worden binnen ons bedrijf)
Bedankt voor diverse postings, heb ik ook wer wat geleerd.
In ons LAN heb ik er al een stuk of 30 draaien, dat zijn Athena, Compaq T1010 en Compaq Evo T20 thin clients. Dat is geen enkel probleem want we werken intern niet met lokale printers. Die dingen zijn wat mij betreft ideaal ! In 5 minuten geconfigureerd en niets aan te wijzigen door de gebruiker.Op zondag 17 februari 2002 21:47 schreef Mar het volgende:
ok, deze week krijgen wij ook zo'n thin-client binnen (ter test of dat de standaard pc kan worden binnen ons bedrijf)
Die T20's zijn er trouwens ook met NTe (embedded),daar staat ook een browser op.
Dus jij draait ook een terminal server ? Hoe ziet jullie config eruit ?
Pagina: 1