Toon posts:

[WC]Testdraaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het erg als ik tijdens het testdraaien gewoon kraanwater gebruik voor 1 dag ? Erna ga ik demiwater/kraanwater met WaterWetter gebruiken . Het zou nogal zuigen moest ik die dure WW erin kappen en dat het dan lekt ...

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je zou het wel ff kunnen doen hoor. Je krijgt dan toch niet gelijk aanslag overal op, komt pas naar een paar weken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wist het zo onmiddelijk niet , ik heb mijn WW wel voor 15 gekocht van iemand voor een VOLLE fles *D . Maar tis nog steeds duur om te gaan verkwisten .

Hoeveel Water Wetter/liter kan je best gebruiken ? En komt ie beter tot z'n recht in Demi water of kraanwater ?

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

gewoon naar een garage gaan en daar koel vloeistof halen, werkt veel beter :)

dit omdat er al synthetische stoffen inzitten tegen het corroderen van metalen met elkaar.

blabla

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op donderdag 14 februari 2002 20:47 schreef MidiMaze het volgende:
gewoon naar een garage gaan en daar koel vloeistof halen, werkt veel beter :)

dit omdat er al synthetische stoffen inzitten tegen het corroderen van metalen met elkaar.
Nee hoor. Kijk maaaar naar die test van dabit. Daaruit bleek dat het juist slechter was.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 21:26 schreef Amd RuLuzzz het volgende:

[..]

Nee hoor. Kijk maaaar naar die test van dabit. Daaruit bleek dat het juist slechter was.
klopt, die koelvloeistof heeft een lagere warmtecapaciteit dan gewoon water.

Verwijderd

Topicstarter
Ik HEB al water wetter . Ik heb ook racekoelvloeistof maar Water Wetter werkt volgens mij ook wel beter .

Verwijderd

Kraanwater is prima. Ik heb nooit met demiwater gedraaid, altijd met kraanwater.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 15 februari 2002 12:12 schreef DaBit het volgende:
Kraanwater is prima. Ik heb nooit met demiwater gedraaid, altijd met kraanwater.
Jij hebt toch zo'n ionen eruit haal ding ofzo???

[ontopic]
Ik heb mijn watersysteem ook eerst grondig getest. 1 hele week heeft het los van de pc gedraaid, ook met alleen water. Toen het goed bleek te zijn heb ik demi water met waterwetter gebruikt in mijn uiteindelijke systeem.

Een goede tip trouwens, kook eerst je demiwater, scheelt je een hoop gassen, ik moet nog steeds mijn water verversen, ik had het namelijk niet gekookt en er verschijnen toch wel een hele hoop luchtbelletjes in mijn systeem.
[/ontopic]

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
ikheb ww + gewoon water.
draait nu maandje of 4 zo denk ik.
maar het water begint beetje bruinig te worden?
waar kan dat aan liggen?
hij koelt verder nog wel goed.

ik heb trouwens een alu koelblok + koper radiateur, maar door ww zou ik toch geen aanslag/vervuiling moeten krijgen ?

• Sinlath
  • Laatst online: 01-02 22:19
als je gaat test draaien kan je best een kleurtje ering gooien (ruitensproeier rommel ofzo) en neem dan wc papier als ondergrond.

als ie dan gaat lekken dan zie je opok precies waar.

met water zie je alleen een natte plek, als ie lekt dan spuit het er meestal niet uit, maar druppelt het, en dat is moeilijk te zien als je bezig bent en de setup in de badkamer laat draaien.

Sinlath | Opinions may contain latency

• Sinlath
  • Laatst online: 01-02 22:19
Op vrijdag 15 februari 2002 13:17 schreef irmscher het volgende:
ikheb ww + gewoon water.
waar kan dat aan liggen?

ik heb trouwens een alu koelblok + koper radiateur, maar door ww zou ik toch geen aanslag/vervuiling moeten krijgen ?
WW reinigd ook een beetje, het kan zijn dat er wat vuil uit je rad komt na verloop van tijd.

gewoon ff leeghalen en opnieuw vullen.

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:02 schreef TD-DMZ het volgende:
Jij hebt toch zo'n ionen eruit haal ding ofzo???
Het water is wel onthard, dat klopt. Dat is nou eenmaal zo omdat ons pa een tandartspraktijk heeft. Maar al was het dat niet, dan nog zou ik er gewoon kraanwater inmikken. Dat beetje kalk wat erin zit richt geen schade aan.
Een goede tip trouwens, kook eerst je demiwater, scheelt je een hoop gassen, ik moet nog steeds mijn water verversen, ik had het namelijk niet gekookt en er verschijnen toch wel een hele hoop luchtbelletjes in mijn systeem.
Da's bij een inline systeem wel wenselijk ja. Als je een reservoir gebruikt hoeft dat nog niet eens.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

met demi water bedoelen jullie gedestileerd water.. toch :? ennuh is water wetter dan ook echt aan te raden als je gedestileerd water gebruikt? ik gah btw koperen rad en blokken gebruiken...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

wat hebben jullie gasten toch met testdraaien voor een week. Ik heb alles gewoon aangesloten.. ff de pomp aan... voelen of niks lekt. paar minuutjes laten draaien, nog geen lekkage gassen dan!

ohjah.. ik gebruik ook gewoon kraanwater. Koelt prima. graadje of 38 voor een 1400@1580 mhz.

• schizofreen
  • Laatst online: 23-02 21:42

schizofreen

ik & jij

Op vrijdag 15 februari 2002 14:15 schreef ReseTTim het volgende:
met demi water bedoelen jullie gedestileerd water.. toch :? ennuh is water wetter dan ook echt aan te raden als je gedestileerd water gebruikt? ik gah btw koperen rad en blokken gebruiken...
Demi water = gedemineraliseerd water, das nog net even iets zuiverder als gedestileerd water. Je kunt het gewoon kopen in flessen bij supermarkt of drogist oid. Kost ongeveer 0,50 Euro de liter.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• ReseTTim
  • Laatst online: 23-02 11:25

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 15 februari 2002 14:17 schreef Juggernaut het volgende:
wat hebben jullie gasten toch met testdraaien voor een week. Ik heb alles gewoon aangesloten.. ff de pomp aan... voelen of niks lekt. paar minuutjes laten draaien, nog geen lekkage gassen dan!

ohjah.. ik gebruik ook gewoon kraanwater. Koelt prima. graadje of 38 voor een 1400@1580 mhz.
aangezien ik meteen 2 pc'z wil waterkoelen + vidkaarten... wil ik het toch wel eerst op save spelen...
Op vrijdag 15 februari 2002 14:18 schreef schizofreen het volgende:

[..]

Demi water = gedemineraliseerd water, das nog net even iets zuiverder als gedestileerd water. Je kunt het gewoon kopen in flessen bij supermarkt of drogist oid. Kost ongeveer 0,50 Euro de liter.
tievus man wat duur :D :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• schizofreen
  • Laatst online: 23-02 21:42

schizofreen

ik & jij

Op vrijdag 15 februari 2002 14:19 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

tievus man wat duur :D :D
Ben toevallig net nog even bij de super geweest: 0,45 Euro de fles van 1 liter. Das toch weer een meevallertje :P

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 15 februari 2002 14:17 schreef Juggernaut het volgende:

Ik heb inderdaad alleen de aller allereerste keer dat ik m'n waterkoeling zooi aansloot (buiten computer), deze 2 daagjes laten draaien; als ik 'm nu los heb gehad test ik 5 minuutjes (als het goed is weet je na een tijdje toch wel waar de zwakkere punten in je systeem zitten) ...

Ik heb er trouwens momenteel wel waterwetter bij gegooid (gebruik demi water en alleen koperen onderdelen), maar ik heb er toch wel een beetje spijt van; jemig-de-pemig wat meurt die rommel zeg :r :r :r

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• VyperX
  • Laatst online: 16-02 16:12
Van wat ik nog van scheikunde weet op de middelbare school (en dat is al een tijdje geleden) dan was gedestileerd water toch zuiverder dan gedeminiraliseerd water? :?
Bij het laatste zijn alleen mineralen eruit gehaald, terwijl bij het eerste echt alle "vervuilende" stoffen zijn verdwenen.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Gewoon gedemineraliseerd water gebruiken, is wel in orde dan. Wat je dan kan doen is water-wetter er bij doen. Je moet trouwens niet teveel water-wetter er bij doen, is schijbaar niet goed voor de pomp (verhouding (1:20 of 1:30)

Verder moet je er voor zorgen dat je niet onnodig veel belletjes in je reservoir maakt door het water binnen te laten klotsen (laat water onder de waterlijn binnenkomen). Ook hoef je je water niet veel te verversen. als je er voor zorgt dat je het luchtarm houdt (door niet te klotsen).

Je kunt testdraaien met kraanwater (heb ik ook gedaan) Maar als je voor langere tijd testdraait kun je ook gewoon testdraaien met water wetter, en tijdens het inbouwen het gebruikte water in een emmer bewaren.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Deze nacht gaat ie testdraaien en hij blijkt volledig waterdicht te zijn . Klotsen , tjah het is en blijft een LAN-bak maar ik zal zoveel mogelijk water in mijn systeem doen . Nu zit ie bijna vol met 1 liter water . Ik moet m'n case nog aanpassen en siliconen slang halen dus deze nacht doet ie een testrun en dan zien we wel . Maybe gewoon het reservoir open laten staan voor een tijd als ik hem inbouw om de lucht eruit te laten ?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 13:17 schreef irmscher het volgende:
ikheb ww + gewoon water.
waar kan dat aan liggen?

hmm denk dat het water "dood" is, daar dat de zuurstof er uit gaat gaat het stinken en word het bruin.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm , mijn sys lekt niet maar ik vraag me nu af hoe ik in godsnaam kan zien of het water eigenlijk wel rondstroomt zonder een slang af te koppellen ? Ik kan het zo niet nakijken natuurlijk maar ik vraag het me erg af

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op vrijdag 15 februari 2002 13:46 schreef DaBit het volgende:

Da's bij een inline systeem wel wenselijk ja. Als je een reservoir gebruikt hoeft dat nog niet eens.
offtopic
ben bezig met een reservoir en siliconen slangen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Pagina: 1