Afstandsbediening op comp + TV

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05 20:52
Zeg, ik zit er over te denken om zo'n Receiver kastje te kopen voor afstandsbediening die je op de compoort aansluit.

Maar als ik daar dan een afstandsbediening bij koop, bedien ik dan ook niet tegelijk de TV mee?

zou niet echt makkelijk zijn met DiVX kijken :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

werkt op andere frequentie (volgens mij) en een ander protocol :)

• RelaXXinG
en als ik nou gewoon de TV afstandsbediening wil gebruiken,

zodat ik alle 2 kan regelen..

of ik pak de afstandsbediening van de stereo, en die programmeer ik. dan doet hij toch ook iets bij die stereo als ik op een knoppie druk.

• pliesie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 18:37
Op donderdag 14 februari 2002 21:01 schreef RelaXXinG het volgende:
en als ik nou gewoon de TV afstandsbediening wil gebruiken,

zodat ik alle 2 kan regelen..

of ik pak de afstandsbediening van de stereo, en die programmeer ik. dan doet hij toch ook iets bij die stereo als ik op een knoppie druk.
jah denk eens na natuurlijk is dat zo.
Of je moet een afstand bediening hebben waarop je meerdere toestellen op in kan stellen

• RelaXXinG
Op donderdag 14 februari 2002 21:06 schreef pliesie het volgende:

[..]

jah denk eens na natuurlijk is dat zo.
Of je moet een afstand bediening hebben waarop je meerdere toestellen op in kan stellen
ja het is zo, daarom zeg ik het ook.

maar hoe weet ik dat als ik een nieuwe afstandsbediening koop, dat ik dan daarmee niet per ongeluk de TV of iets dergelijks mee tegelijkertijd bedien?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

handleiding van dat ding lezen?

• RelaXXinG
ik dat ding nog niet eens :)

daarom vraag ik het ook NU

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Meestal kan je die dingen afstellen (als je een beetje normale hebt) zodat ze niet storen met tv e.d.

[eigen redenatie]
Het lijkt me erg stom als ze dat soort ab's maken die op dezelfde freq werken als een tv/radio..
Zo kan je van die extra ab's voor tvs kopen welke je kan instellen op bepaalde type tv's..
Lijkt me ook dat et op soortgelijke manier voor zo'n als jij bedoelt werkt..

Misschien zelfs zoals je ziet bij de logitech muizen.. knopje op basis station + knopje op de muis om van frequentie te veranderen zodat je nooit op een freq zit van de muis bij de buuren :o
[/eigen redenatie]

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Je hebt toch ook van die programmeerbare afstandbedieninkjes, die veelal werden gebruikt om auto's open te maken ;) ligt echt aan het protocol. Dus je kunt je pc best laten reageren op je tv afstandbediening :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Mischien is het wel leuk om eens zelf zo iets in elkaar te knutselen ???
Er is zat over te vinden

• RelaXXinG
ik zat ff te denken he.

hebben ze ook van die 'TOETSENBORD afstandsbedieningen?'

dus gewoon een rechthoekig klein toetsenbordje, met iets voor je muis er ook op. dan kun je alles met je afstandsbediening ontvangertje doen, eerst ff alles instellen natuurlijk.

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55

ErA

We kunnen dus ook gewoon een logitech draadloze muis en toetsenbord kopen. Een optische muis die kan je dan op de onderkant van je toetsenbord begegen. Geen afstandbediening meer nodig

• RelaXXinG
moet wel een eindje weg kunnen bedienen he,
10 meter ofso.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Wat jij zoekt heet de Marmitek Mouse Remote (www.marmitek.nl) die kan alles, de PC bedienen, maar ook TV en stereo enzow

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• RelaXXinG
Op vrijdag 15 februari 2002 13:02 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:
Wat jij zoekt heet de Marmitek Mouse Remote (www.marmitek.nl) die kan alles, de PC bedienen, maar ook TV en stereo enzow
daarmee kan je dus ook de muis besturen he?

en het werkt als je zo'n compoort kastje koopt.

wel tering duur dat ding, zijn er geen andere merken van dat soort?

• mpegernie
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Kans is erg klein dat én je PC én je Tv zal reageren.. eerder gezegd is die er niet denk ik. De draag golf is hetzelfde (de frequentie van de IR-diodes dus) maar de modulatie en het protocol is anders.
En verder neem ik aan dat de AB bij je PC configureerbaar is...

Als je niet te bang bent voor een beetje knutselen kun je dit doen: je makt een klein schakelingetje op een 9-pins sub-d connector. drukt die op je com poort en download dan WinLIRC en iets als IRassistant of Girder (girder.nl).

WinLIRC zorgt voor de herkenning van de IR signalen en stuurt deze via TCP/Ip door naar Girder, IRassistant, BSpalyer of naar de Winamp plug-in. Om maar wat voorbeelden te noemen. Girder en IR assistant zijn macro-proggies waarmee je eigenlijk alles op je PC kunt automatiseren en uitvoeren met je AB.

suc6 d'r mee, en dat schakelingetje stelt echt niets voor, iets can 8 onderdelen ofzo

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Spyro_the_Dragon
Op zaterdag 16 februari 2002 01:49 schreef RelaXXinG het volgende:

[..]

daarmee kan je dus ook de muis besturen he?
JA

en het werkt als je zo'n compoort kastje koopt.
Dat kastje krijg je erbij. Kan met COM en PS/2 overweg (zeggen ze) bij mijn werkt het alleen met COM. Gebruik de X10 Software die je kunt DLen van de site

wel tering duur dat ding, zijn er geen andere merken van dat soort?
Ik heb gezocht maar niet gevonden.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Spyro_the_Dragon
Op zaterdag 16 februari 2002 03:48 schreef mpegernie het volgende:
Kans is erg klein dat én je PC én je Tv zal reageren.. eerder gezegd is die er niet denk ik. De draag golf is hetzelfde (de frequentie van de IR-diodes dus) maar de modulatie en het protocol is anders.
En verder neem ik aan dat de AB bij je PC configureerbaar is...
De marmitek kan zowel je PC (dus muis etc) als TV etc bedienen. Voor "normale apparatuur" gebruik je productcodes (312 = philips TV; 313 = sony TV) om je AB in te stellen. Bij mij heb ik geen last van een TV die op de PC aB reageert...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Als je nu eens zo een afstandsbediening koopt, zo'n 4-in-1 ding (tv, radio, video + satelliet). Als je geluk hebt dat je geen satelliet hebt (mja, geluk, had ik het maar) kan je de signalen die de satelliet-knoppen uitzenden gebruiken voor je pc.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Spice
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

als je veel centjes hebt, koop dan een philips pronto
Afbeeldingslocatie: http://www.pronto.philips.com/images/Web_home.gif

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Spyro_the_Dragon
Jaaahhh Die zijn ook mooi. Alleen nog ff tien keer zo duur als een marmitek. Met zo'n pronto kan je wel AL je andere AB's de deur uitdoen....

Pagina: 1