Het viel me gisteren al op dat ik kon downloaden met 170 kb/s, en ik heb het vandaag even uitgebreid getest:
1. Ghost van een laptop teruggezet (zo ben ik 100% gegarandeerd van een lege cache want de Ghost was van een clean install)
2. Internet Schaap en VPN configureren voor MxStream
3. Server losgekoppeld van de Alcaslet en de laptop aangesloten
4. Windows 2000 SP2 Network Install downloaden en tijd meten.
Internet schaap gaf aan: 470 kb/s (gemiddeld)
Totale tijd om te downloaden: 221 sec voor 101 megabytes
Dus... ( ( 101*1024 ) / 221 ) * 8 = ongeveer 3,7 megabits per seconde.
Postcode: xxxx (.....)
Is de snelheidslimiet van MxStream er officieel afgehaald? Of is dit als goedmakertje omdat ze 4 IP nummers uiteindelijk gaan inpikken (ik heb ze overigens alle 4 nog).
Ook als ik de server gewoon weer aansluit en dan via de server ga downloaden dan haal ik ongeveer dezelfde snelheden.
Abonnement: MxStream Fast-XS4all met 4 IP nummers (ben proefkonijn geweest, misschien heeft dat ermee te maken dat ik nu misschien weer proefkonijn ben ofzo
)
1. Ghost van een laptop teruggezet (zo ben ik 100% gegarandeerd van een lege cache want de Ghost was van een clean install)
2. Internet Schaap en VPN configureren voor MxStream
3. Server losgekoppeld van de Alcaslet en de laptop aangesloten
4. Windows 2000 SP2 Network Install downloaden en tijd meten.
Internet schaap gaf aan: 470 kb/s (gemiddeld)
Totale tijd om te downloaden: 221 sec voor 101 megabytes
Dus... ( ( 101*1024 ) / 221 ) * 8 = ongeveer 3,7 megabits per seconde.
Postcode: xxxx (.....)
Is de snelheidslimiet van MxStream er officieel afgehaald? Of is dit als goedmakertje omdat ze 4 IP nummers uiteindelijk gaan inpikken (ik heb ze overigens alle 4 nog).
Ook als ik de server gewoon weer aansluit en dan via de server ga downloaden dan haal ik ongeveer dezelfde snelheden.
Abonnement: MxStream Fast-XS4all met 4 IP nummers (ben proefkonijn geweest, misschien heeft dat ermee te maken dat ik nu misschien weer proefkonijn ben ofzo