Toon posts:

USB apparaten doen het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds dat ik mijn AMD athlon 1200 op 1400 heb lopen
doen mijn USB poorten het niet meer komt dit door dat
ik hem overgeclockt heb met de FSB heb overgeclockt??

het systeem :
jetway 866as + via chipset ;(
amd athlon 1200
nvidia riva tnt2 model 64pro
20 gb hd 7200rpm

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geef eens wat meer info over je systeem.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 19:31 schreef Amelandgang het volgende:
Sinds dat ik mijn AMD athlon 1200 op 1400 heb lopen
doen mijn USB poorten het niet meer komt dit door dat
ik hem overgeclockt heb met de FSB heb overgeclockt??
mogenlijk ik ben zelf zo wie zo niet gek nog op usb het staat mij nog te veel in de kinder schoenen laat het eerst maar eens goed door ontwikkelt worden
zet je cpu weer op 1200 mhz en je usb apperaten testen en dan in stapjes kleine je fsb om hoog schroeven en testen wat er gebeurt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zijn chipsets waar de USB het NIET meer doet als hij hoger dan 33MHz draait...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 19:40 schreef Kippenijzer het volgende:
Er zijn chipsets waar de USB het NIET meer doet als hij hoger dan 33MHz draait...
hij draaide al op 130 X 9 MHz

• hplos.nl
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

hmmm dis klote !!!! mijn usb werkt |denk ik| ook niet .. m'n webcam doet 't niet meer en m'n broer heeft een of ander fancy game ding en die doet 't ook niet....

dit kan aan m'n oc liggen :? ??? :? DAMN !!!

pc | server | laptop | pda

Verwijderd

Als je een fsb van bijvoorbeeld 130 hebt worden je PCI/AGP bus te hoog, dus dan gaat eerst je soundcard niet meer werken, dan je modem, dan de USB host.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Wij kunnen je vraag denk ik niet echt beantwoorden anders dan door te zeggen "test het zelf"!

Als blijkt dat je USB het opeens wel weer gaat doen als de FSB weer lager zet dan denk ik dat je zelf je eigen vraag ook wel kan beantwoorden! :P (koppie erbij heet dat :) )

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Bij sommige mobos kan je de PCI/AGP/USB hub divider hoger zetten, dan loopt hij weer normaal :)

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Als je een fsb van bijvoorbeeld 130 hebt worden je PCI/AGP bus te hoog, dus dan gaat eerst je soundcard niet meer werken, dan je modem, dan de USB host.
fsb = 158 soundcart en netwerk doen 't nog !! | ik heb dus alleen prob met usb |
Wij kunnen je vraag denk ik niet echt beantwoorden anders dan door te zeggen "test het zelf"!
Als blijkt dat je USB het opeens wel weer gaat doen als de FSB weer lager zet dan denk ik dat je zelf je eigen vraag ook wel kan beantwoorden! (koppie erbij heet dat )
koppie erbij ... hmm uuuhh ja 't is best wel heel erg zondag ochtend ....... :Z ;)
Bij sommige mobos kan je de PCI/AGP/USB hub divider hoger zetten, dan loopt hij weer normaal
ik kan alleen geheugen lager klokken

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Op donderdag 14 februari 2002 19:38 schreef klikodog het volgende:

[..]

mogenlijk ik ben zelf zo wie zo niet gek nog op usb het staat mij nog te veel in de kinder schoenen laat het eerst maar eens goed door ontwikkelt worden
zet je cpu weer op 1200 mhz en je usb apperaten testen en dan in stapjes kleine je fsb om hoog schroeven en testen wat er gebeurt
Wat bedoel je allemaal :?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Kweet wel zeker dat dat aan het oc'en ligt.
Kheb zelf een XP1600+ op een Asus A7V266 en als ik op 150mhz fsb draai doet mijn usb het ook niet meer, muis dood enzo.
Klok ik m terug, voila! muis leeft weer..
Mijn "oplossing" ?? Muis met verloop op ps2 nu.. ;)

Systeem Specs

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Schijnt een soort bug te zijn. (8>
Voor de Via chipset schijnen wel up-dates of usb-filters te downen zijn.
Maar volgens mij werkt dat ook niet altijd.

Bij mij Abit KT7 wil op orginele FSB het Trust FF RaceMaster 2 stuurtje ook wel eens probs geven via de USB poort.
Ene keer ziet 'ie hem wel de andere keer weer niet.

Daarintegen blijft mijn USB-muis het op m'n Epox bordje gewoon doen,ook al zet ik de FSB op 160.

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

klote man !!! dus dat wordt fsb omlaag ??? :(

er zit ook zo'n extra usb ding bij geloof ik ....

k ga die wel ff proberen .....

maar in 't configuratiescherm geeft ie trouwens geen fout aan bij m'n usb !!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Op donderdag 14 februari 2002 19:38 schreef klikodog het volgende:

[..]

oh, onwetende n00b, :(
Heb jij enig idee hoelang USB al bestaat? Bij mijn eerste PC (een Pentium 100, zo'n 6 jaar geleden) zat er al een USB aansluiting op.
Niet zo assertief dus he? >:)
Trusten!

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Nee,klopt hij gaf bij mij ook geen fout aan,en daarom heeft mij dat vele uren pc-frustratie gekost. |:(

Maar om een voorbeeld te geven,(ja,weer met het stuurtje ;) )

Bij speloptie's in het config-scherm "zag" Win. eerst dat stuurtje wél en na een paar sec. weer niet.
(status OK/status niet verbonden)

Ook als ik het stuurtje weer ging aanzetten met de powerknop,zag hij hem maar weer heel even.

Is echt een Via-chipset bug,want als ik de boel via Usb op m'n laptop of andere pc met Sis-chipset aansluit,dan werkt alles perfect. :?

(Sis rulez.. :P ;) )

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Op zondag 03 maart 2002 12:42 schreef apestaartje het volgende:
Nee,klopt hij gaf bij mij ook geen fout aan,en daarom heeft mij dat vele uren pc-frustratie gekost. |:(

Maar om een voorbeeld te geven,(ja,weer met het stuurtje ;) )

Bij speloptie's in het config-scherm "zag" Win. eerst dat stuurtje wél en na een paar sec. weer niet.
(status OK/status niet verbonden)

Ook als ik het stuurtje weer ging aanzetten met de powerknop,zag hij hem maar weer heel even.

Is echt een Via-chipset bug,want als ik de boel via Usb op m'n laptop of andere pc met Sis-chipset aansluit,dan werkt alles perfect. :?

(Sis rulez.. :P ;) )
:'( :'( :'( dat wordt dus naar beneden met die fsb :'( :'( :'(
:'( :'( :'( Volledig tegen m'n prinsiepe in! :'( :'( :'(

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

Op zondag 03 maart 2002 12:52 schreef Hokje het volgende:

[..]

:'( :'( :'( dat wordt dus naar beneden met die fsb :'( :'( :'(
:'( :'( :'( Volledig tegen m'n prinsiepe in! :'( :'( :'(
heej btw .... hij merkt wel dat er iets word aangesloten .... maar herkend 't niet ofzo ..... of 'hoord' dat ook bij die bug ??

• hplos.nl

hplos.nl

Zo doet men dat

kan 't ook aan 't apparaat hangen wat ik aan m'n usb hang ???

--> MS sideWinder doet 't wel

--> phillips webcam dot 't niet ... :(

| FSB @ 140 |

• Apestaartje

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ja,goeie vraag.... :?

Het hele fijne weet ik er niet van,ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen. (8>

Pagina: 1