Internetverbinding delen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:09
Kan iemand mij vertellen hoe ik m'n internetverbinding (kabel) kan delen? Direct ia een HUB lukt niet, omdat de provider de boel zo heeft ingesteld dat alle extra pc's een ip-adres krijgen waarmee geen dataverkeer mogelijk is (ook verbinden met de DNS-server is niet mogelijk).

Een proxy op de wel-werkende pc gaat ook niet, omdat het ip-adres regelmatig veranderd wordt en ik dan dus de proxy overal opnieuw moet instellen.

De enige oplossing is volgens mij een programma zoals Wingate dat zelf z'n proxy-server zoekt. Weet iemand zo'n GRATIS programma?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Da's nie gratis!

Kan Internet Conn. Sharing in Win98SE niet gewoon? Of bedoel je dat met dat HUB verhaal?

Verwijderd

das wel gratis als je maar op de .........

site kijkt

• jurri@n
Die windows-internet-verbinding-deel-programma's werken voor geen ene meter!

Ik heb jammergenoeg van alle windows-versies steeds de eerste versie, dus in win98 zit bij mij geen internet-share-programma. En de "home network-wizzard" uit windows ME werkt dus helemaal niet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:25
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Windows internet connection sharing werkt wel!
Je moet het zo doen:

- De PC met (kabel)internet moet Windows 98 SE hebben of 2000 (etc. als deze versie maar internet delen ondersteunt).

- De client pc's moeten Windows 95/98 hebben. (GEEN 2E EDITIE)

Bij mij werkt het ook zo, de 2e editie's "conflicteren" elkaar. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Suc6................ Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

Bl@de

• jurri@n
Maar ik heb dus geen win98 second edition, en ik heb op de "server" net windows ME gezet...

Het is toch niet zo dat ook zo'n programma op m'n lijst met programma's komt te staan die ik nog eens moet maken als ik ooit nog eens leer programmeren voor onder Windows?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:43
Ik heb hier WinME en Winroute Pro 4 en Sygate werkten beiden niet meer sinds 98->ME. Nu heb ik ICS maar dat laat volgens mij ook maar erg weinig door. Op de server (gewoon mijn eigen PC) heb ik bijv. VNC en een FTP-server draaien, maar die doen het beiden niet... Tenzij ik van de FTP-server de poort van 9999 in 99 verander! Dus volgens mij alleen poorten <1024 worden doorgelaten. VNC is poort 5800 en nog een paar van die hoge.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16

admiral866

The King Personality Disorder

probeer es allaboard van www.internetshare.com

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het proberen op het moment. Over een week of twee krijgen we adsl met twee pc's. Ik heb van de week op een ouwe pentium windows nt server geinstalleerd en winroute die als proxy en firewall moet gaan werken tussen internet en de twee pc's. De huidige internet verbinding is een inbel verbinding met modem. Alleen kan ik wel met de server een website openen langs de proxy maar als die aanstaat lukt het niet meer. Ligt dat aan winroute of iets anders. Wie weet het? Protocollen en ip-adressen enzo zijn allemaal ingesteld zoals dat wordt voorgesteld in de help-files.

• JoNaTHaN(NL)
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik zelf heb 2 computers en op allebei windows 2de editie en het gaat perfekt op casema na dan die is zo sloom maar het delen gaat goed heb het gewoon met internetverbinding delen gedaan.

Oja dit werkt volgens mij niet bij iedereen bij iemand anders die ik ken die bijna precies het zelfde heeft is het nog steeds niet gelukt

• soepkip
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

doe eens een search, ik heb er al een keer advies voor gegeven op een andere post

Beste film ooit

Pagina: 1