Desktop ruilen tegen PC?

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Jongens en Meisjes, ik heb jullie advies nodig.

Ik kan mijn computer:
Samsung Syncmaster 750S monitor
AMD Athlon XP1700+ proccesor
512Mb DDR Geheugen
40 Gb UDMA100 Hardeschijf (IBM)
GeForce2MX 32Mb Videokaart (Asus 7100)
10/100Mbit Netwerk kaart
ASUS A7V266-E Moederbord (RAID 0 en 1 ondersteuning en er kunnen 8 IDE apparaten op UDMA100)
AOpen HQ45 kast
56K modem
Wacom Graphire tekentablet
Micrsoft toetsenbord

Ruilen tegen deze laptop:
HP Omnibook XE3
PIII 700 Mhz
10Gb hd
64Mb
DVD
14" Tft
DVD Speler
Windows XP Legaal
Met video uit enzo...
Afbeeldingslocatie: http://www.hp.com/notebooks/us/eng/img/omnibook_xe3_170x190.gif

Zou ik dit wel moeten doen?

Verwijderd

Nee! Je huidige PC is veel sneller, kan je veel meer mee. Of je wilt echt dat ding gebruiken in het zonnetje op het terras. maar dan nog Houden je pc

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nee, je gaat eer qua specs enorm op achteruit. Een laptop is geen vervanger van een desktop.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• PromWarMachine
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Persoonlijk zou ik het niet doen, ligt er aan wat je budget is en of je hem erg dringend nodig heb, maar zelf zou ik het in ieder geval NIET doen.

Modje: Wil je in de topictitel PC even in notebook/laptop veranderen svp? :)

Dividend for Starters

Verwijderd

Met € 2000 bijbetaling wel ;)

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Hangt er van af. Als je veel thuis zit te gamen kan je het beter niet doen, maar als je veel onderweg bent en je kan hem daarvoor goed gebruiken kan je het wel doen denk ik...

Verwijderd

ehm ik zou het niet doen je gaat er zo zwaar op achterruit os zonde naar mijjn mening kun je hem net zogoed verkopen en 2e hands online een beter kopen met hogere specs.
(ebay,ricardo,marktplaats etc..)

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Nou zo'n Athlon XP 1700 zou ik echt niet ruilen tegen een laptop van 700 MHZ. :?

Verwijderd

NEE niet doen, lekker houden je eigen pc!! :)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ehh.. denk dat je zoiets best zelf kan beslissen
kwa prestaties ligt die desktop natuurlijk ver voor op de laptop, maar als je mobiel wil zijn, mja de laptop denk he
is het een nieuwe laptop of niet? anders zou het imo een no-go zijn

• Slagroom
Ik weet dat ik er op achteruit ga... maar spelletjes spelen doe ik niet... ik zit vaan te programmeren... ik gebruik soms photoshop en dreamweaver tegelijk... (beetje meer ram?) en ik vindt een laptop handig om mee te nemen naar school en werk...

• Slagroom
Ik doe het maar niet...

Wat zou mijn PC opleveren trouwens?

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:08
Je pc is meer waard dan die laptop, dus zeker niet doen. Als je per se een laptop wil, verkoop dan die desktop, en koop een laptop.

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Slagroom
Wat zou die dan waard zijn? Want ik wil eigelijk heel graag een laptop... heeeeel graag...

• PromWarMachine
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kijk even in de pricewatch... 'k schat zo'n 1750 Euro?

Mijn systeem (zie sig) kostte iig 5000 gulden, zo'n 5 weken geleden.

Dividend for Starters

• Slagroom
1750 nog? Jeetje... kan ik wel een mooie laptop van kopen niet? Of een nieuwe iMac... hmmmm

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 14 februari 2002 19:27 schreef Monstar.nl het volgende:
1750 nog? Jeetje... kan ik wel een mooie laptop van kopen niet? Of een nieuwe iMac... hmmmm
waarom verkopen, en dan een iMac kopen?
wat schiet je daar mee op?

• Slagroom
Omdat die vet is! Tenminste die nieuwe.... en met 700 euro xtra heb ik de allersnelste

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

is je huidige PC niet vet genoeg dan?

Ik zou hem iig noooit ruilen tegen een latop.
(wel mobiel, maar slecht upgradebaar, kleine monitor, langzamer etc.)

"People should know when they're conquered..."

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Monstar wil hem niet upgraden, hij wil gewoon een laptop hebben waarachter hij goed kan fotosjoppen en webpagina's maken.

Monstar: let er wel ff op dat de laptop die je koopt zeer goede beeldkwaliteit heeft. Een CRT monitor geeft natuurlijk ander beeld als het tft scherm van je laptop, en dat maakt toch wel veel uit als je voor een bedrijf opdrachten maakt op dat tft scherm.

Wat ook een nadeel is van een laptop als je ermee gaat werken in dreamweaver en photoshop, is je muis. Gaat erg moeilijk met zo'n knuppeltje en zelfs zo'n touchpad is niet alles. Je hebt dus vaak wel ff een muisje nodig om goed alles te kunnen doen.

Ook qua internet, je moet ervoor zorgen dat er een lekker 10/100 mbit pcmciakaartje inhangt, maar dan heb je weer zo'n extra los stekkertje erbij. Als het kan, en je hebt het geld ervoor, koop een 2e accu, kan je 3.5 uur non-stop werken op de meeste laptops.

Hopelijk ben je weer een beetje geholpen :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sjah jou eerste vraag hangt totaal af van jezelf. Ik ben bijvoorbeeld geen super laptop-fan, momenteel zou ik die PC niet inwisselen. Maar iemand anders zou 't daarintegen weer wel doen aangezien die veel reist e.d., ik zit in een hele andere situatie (w.s.) als jou dus ik kan deze beslissing nooit echt voor jou nemen.

En even over die nieuwe koop (Apple iMac), hier een beetje hetzelfde verhaal als hierboven, alhoewel je wel verteld dat je veel doet aan Photoshop en Webdesign, daarvoor zou een Apple wel geschikter zijn (Photoshop is er gewoon voor de Mac en werkt ook nog erg fijn d'r op).

Verwijderd

Ik zou het niet doen ....Je desktop kan je gemakkelijker en goedkoper ugraden !
En een notebook is makkelijker voor als 2e computer

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Photoshoppen op een laptop zuigt!

Daarnaast: mijn pa doet zijn iMac weg (mail me effe voor de specs) en wil een PC... wellicht wat te regelen met een eventuele bijbetaling ofzo?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:28
Op donderdag 14 februari 2002 19:27 schreef Monstar.nl het volgende:
er is een omnibook te koop bij de office center voor 1100 euro dacht ik

• Slagroom
Op vrijdag 15 februari 2002 04:12 schreef judgem het volgende:
Photoshoppen op een laptop zuigt!

Daarnaast: mijn pa doet zijn iMac weg (mail me effe voor de specs) en wil een PC... wellicht wat te regelen met een eventuele bijbetaling ofzo?
Als je de nieuwe iMac hebt (dat ei) vindt ik dat best :) Maar ik denk dat je die niet bedoelt...

Is er iemand hiet die dat ding van mij wilt kopen?

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 09:13 schreef Monstar.nl het volgende:

[..]

Als je de nieuwe iMac hebt (dat ei) vindt ik dat best :) Maar ik denk dat je die niet bedoelt...

Is er iemand hiet die dat ding van mij wilt kopen?
Euh nee, ik hoef em niet ;)

Maar ruilen tegen die laptop zou niet heel errug slim zijn. Ik zou em gewoon houden als ik jou was... niet verkopen iig :)

• Slagroom
Maarrrrrr... ik wil toch of een laptop of een iMac hebben... of een gewone G4 733 Mhz ofzo) maar ik heb deze PC gekocht zonder echt bij na te denken...
Pagina: 1