Line out over je fm naar ontvanger van de radio

Pagina: 1
Acties:

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
Hier effe een leuke topic om over te prate :) lol

Ik wil een prutseltje zelf solderen en die op me line out flikkeren die me geluid zend over de radio en dat ik het dan met me versterker weer oppak. Dit is vet relaxt voor bijv me versterkertje op me kamer of de shoutcast radio in de woonkamer benedu. Nu de big question. Hoe gaan wij dit plan realisere dus hoe maken we die schakeling bijv.??

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
in de Computer idee(kocht ik wel eens) stond zoiets in, en dat deden de met een draadloze fm koptelefoon. Dus de zender bij de computer, en de koptelefoon zelf bij de stereo.
edit: dan maakten ze aan die koptelefoon draadjes, en die ginnen in de line-in van de versterker.

• Aphelion
Is het ook mogelijk zelf een zendertje te soldere,,

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• MidiMaze
  • Laatst online: 22-07 15:17

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Op donderdag 14 februari 2002 18:47 schreef stam15 het volgende:
Is het ook mogelijk zelf een zendertje te soldere,,
het is idd super simpel om zelf zo'n ding te maken, een bouw pakket kost fl 25,- bij de conrad ( www.conrad.nl ) en je hebt m zo gemaakt, ik zend hier op de campus uit voor de hele flat en waarschijnlijk ook buren, het is gewoon 538 forwarden..... (bereik is nog geen 100m en mag dus gewoon zonder vergunning, het is immers een fm oscilator, en geen zender.... jaja.... :) )

blabla

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 20:22 schreef MidiMaze het volgende:

[..]

het is idd super simpel om zelf zo'n ding te maken, een bouw pakket kost fl 25,- bij de conrad ( www.conrad.nl ) en je hebt m zo gemaakt, ik zend hier op de campus uit voor de hele flat en waarschijnlijk ook buren, het is gewoon 538 forwarden..... (bereik is nog geen 100m en mag dus gewoon zonder vergunning, het is immers een fm oscilator, en geen zender.... jaja.... :) )
heb je een linkje naar dat bouwpaketje op de conrad site?(als ik zoek op fm oscilator krijg ik er nogal veel)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
Dat FM ding is idd echt DE oplossing... not :)

a. freq.verloop is 1 Mhz in een uurtje
b. hij is mono
c. brakke geluidskwaliteit (leuk om mee te spelen, niet om mp3 naar je stereo om te gooien)

Zoals geroepen, mod gewoon een draadloze koptelefoon, koop zo'n marmitek achtige oplossing, of leg gewoon een kabeltje (of extra pc/laptop :) )

Die conrad oss is gewoon zo'n velleman bouwpakketje.

http://www.velleman.be/Product.asp?lan=1&id=8892

Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/0/k1771.jpg

Te koop bij dus oa conrad, maar ook bv Display (Kaj:) )

Verwijderd

Heb ik ook, Die dingen mag je eigenlijk niet gebruiken. Heb al een keer klachten gekregen dat mensen in m'n straat. Het prbleem met dat bouwpaketje is, is dat hij heel moeilijk is af te stemmen.

Is trouwens mono en slechte kwaliteit dat er uit komt, alleen voor spraak geschikt.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46
Naast me ligt een 2W MPX FM zendertje ...

maar of je buren daar blij mee zijn :P

Repareren doe je zo.

• Aphelion
:)

Pagina: 1