KDE 3.0 beta 2 is uit! Post hier je ervaringen...

Pagina: 1
Acties:

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
KDE 3.0 beta 2 is uit. Als het goed is moet deze al stukken stabieler zijn dan beta 1, die mij iig te brak was om hem echt serieus te gebruiken.

Check de release info, en gebruik de mirrors om hem te downloaden.

Als je 'm al hebt geinstalleerd, post dan hier screenshots, vragen en opmerkingen. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zullen zijn, de moeite waard, of nog maar even wachten op 3.0 final?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
* _Squatt_ is bezig met compileren :).

Ik ben nu bezig met kdelibs, dat duurt nu al meer dan een uur (kdelibs2.2.2 was in zo'n 50 min. klaar).

Straks even kdebase aanzetten, dan eten+katannen+biertje, en ik zie vannacht als ik thuis kom wel wat het geworden is :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Denken jullie dat het echt buggy kan zijn? Want KDE2 met apt installeren lukte niet, dus heb ik net de source gedownload. OF zal ik dan kde3 proberen?

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Mmmm tjah, wat is stable...

Kom in Linux (of Doze) niet veel stable software tegen eigenlijk ;)

Maar goed, er is een kans dat het wat minder bruikbaar is dan KDE 2.2.x.

Als je het geen probleem vindt bug reports door te geven dan raad ik je zeker KDE 3.0 beta 2 aan, al is 't alleen maar om de ontwikkelingen bij te staan. Als je puur een goed werkend systeem eist, dan zou ik toch proberen KDE 2 geinstalleerd te krijgen ;)

succes.

• saviour
  • Niet online
Oke, ik ga gewoon voor KDE3 :D

Verwijderd

Dom beta's draaien op een linux systeem, krigj e net windows net als kernel 2.5.2 draaien die staat ook bekend om zn chrashes: ) Ik zou het maar bij 2.2.2 houiden en w8en tot dat 3.0 stable is...

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 18:30 schreef saviour het volgende:
Oke, ik ga gewoon voor KDE3 :D
saviour weet waar je aan begint. Is meer iets voor een iets meer ervaren geruiker. Er zijn zat KDE2.2.X apps die niet zullen werken onder KDE3.X namelijk.
Op donderdag 14 februari 2002 18:53 schreef et203 het volgende:
Dom beta's draaien op een linux systeem, krigj e net windows net als kernel 2.5.2 draaien die staat ook bekend om zn chrashes: ) Ik zou het maar bij 2.2.2 houiden en w8en tot dat 3.0 stable is...
Ik ben het maar gedeeltelijk met je eens.
Ik draai genoeg alpha/beta software. Als je een beetje verstand van zaken hebt dan is daar niks mis mee. Het zal toch getest moeten worden he ;)

• Wilke
Op donderdag 14 februari 2002 18:53 schreef et203 het volgende:
Dom? Nah...misschien ontdek je nog wat bugs zodat die niet meer in de echte release zitten straks...

Verder: het lukt prima om KDE 2.2.2 naast KDE 3.0-beta's te draaien. Ik kan met 1 omgevingsvariabele in m'n .xinitrc aangeven welke 'ie moet gebruiken, dus als de beta me een keer te vaak crasht, ben ik zo weer terug in 2.2.2!

Onstabiele Linux kernels draaien doe ik niet aan nee, daarvoor heb ik net iets te veel dingen op m'n computer staan die er nog enigszins toe doen. Een beetje filesystem corruption o.i.d. zit ik niet op te wachten. Maar KDE zal dat hopelijk ook niet veroorzaken >:)

• _JGC_
  • Laatst online: 16:17
Filesystem corruption zit niet alleen in de beta kernels, dusseh :'(

Ik draai mn server nu al tijden op 2.4.17, dat voldoet wel redelijk. Mn client gaat strax terug naar 2.4.10 vanwege een k*tprobleem met mn scanner :(

Verwijderd

Nelkse als je weet hoe je er mee om m oet gaan vind ik echt een domme opmerking niet vijandigbedoeld. Ik weet dus echt wel hoe linux werkt ik zeg niet dat ik er veel van weet maar wel genoeg : ) En ik heb al zat met beta's gwerkt en linux staat bekent om de stabiliteit en dan ga je van die onstable systeempjes draaien.: ) Het moet getest worden zet het dan op een tweede systeempje met alle beta's bij elkaar :D

• Laurent
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 17:50 schreef saviour het volgende:
Denken jullie dat het echt buggy kan zijn? Want KDE2 met apt installeren lukte niet, dus heb ik net de source gedownload. OF zal ik dan kde3 proberen?
[OT]*hint*: [testing] apt-get install kdebase konsole konqueror kmix (met wat extra's)[/OT]

Ik heb een tijdje geleden een beta gedraait van 2.1.2 (Beta 1 was het volgens mij) en dat liep licht gezegd niet erg goed, dus al vrij lang download/gebruik ik geen KDE beta's meer en wacht ik gewoon tot dat hij als een normale release uitkomt.

Verwijderd

bij de ./configure van de kdelibs zegt hij: (>= Qt 3.0.2) (library qt-mt) not found

en dat klopt want ik heb qt 3.0.1, waar krijg ik qt 3.0.2? op de site van qt vind ik alleen qt 3.0.1 als laatste versie :? en dat packetje op site van KDE qt-rsync heb ik geinstalleerd maar hij blijf vragen naar Qt 3.0.2 waar krijg ik nu dus Qt 3.0.2?

lama: heb hem al

Verwijderd

hij blijft maar vragen naar qt-mt terwijl ik toch qt 3.0.2 heb gecompiled (qt-3.0.2-snapshot-20021402) mischien die mt libarary los installeren ofzo?? wie helpt me ff?

er staat toch wel een libqt-mt.so (en nog wat files die er op lijken) in /usr/qt/3/lib

• saviour
  • Niet online
DJ_PP, ik heb precies hetzelfde probleem dus daarom kwam ik ff op GoT kijken.

Maar nelske, je hebt gelijk.. ik houd het wel even bij KDE2.

Aikeleer bedankt, ben nu aan het installeren :)

• _Squatt_
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 00:16 schreef DJ_PP het volgende:
hij blijft maar vragen naar qt-mt terwijl ik toch qt 3.0.2 heb gecompiled (qt-3.0.2-snapshot-20021402)
Maar vind configure wel die nieuwe qt? Dus wijst QTDIR naar qt-3.0.2, Je kunt ook nog aan configure doorgeven waar qt staat. './configure --with-qt-dir=/usr/lib/qt-3.0.2' bijvoorbeeld. Check './configure --help'

* _Squatt_ begint trouwens net aan kdebase, dat gaat nog wel ff duren :).

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 01:09 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]

Maar vind configure wel die nieuwe qt? Dus wijst QTDIR naar qt-3.0.2, Je kunt ook nog aan configure doorgeven waar qt staat. './configure --with-qt-dir=/usr/lib/qt-3.0.2' bijvoorbeeld. Check './configure --help'

* _Squatt_ begint trouwens net aan kdebase, dat gaat nog wel ff duren :).
ja vond het wel, had alleen zonder thread support gecompiled, dus ben nu ff met tread support aant compilen, ik clock me cpu dalijk ff 200mhz hoger want dit duurt best lang :P

• Wilke
Inderdaad, ook ik ben nog steeds bezig met compilen :-)

Tip 1: Compileer QT met threading support!
Tip 2: de benodigde QT versie staat gewoon op de download site van KDE, met als naam qt-rsync.tgz

Voor de mensen die dit nog niet zelf hadden ontdekt :)

• _Squatt_
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 02:31 schreef Wilke het volgende:
Inderdaad, ook ik ben nog steeds bezig met compilen :-)

Tip 1: Compileer QT met threading support!
Tip 2: de benodigde QT versie staat gewoon op de download site van KDE, met als naam qt-rsync.tgz

Voor de mensen die dit nog niet zelf hadden ontdekt :)
Die mensen moeten gewoon beter lezen :+.

Ben nog steeds bezig met kdebase, kreeg een compile error, het probleem bleek te zijn dat de includes voor zlib (zlib.h en zconf.h) niet gevonden werden. Vreemd, want die staan gewoon in /usr/include.

Heb ze maar even in kdebase-3.0-beta2 gezet en nu ratelt het weer lekker door.

[edit]
Gebruiken jullie ook objprelink?

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 03:26 schreef _Squatt_ het volgende:

[..]
jah, er is ondertussen wel een nieuwere snapshot uit van qt 3.0.2 dus die kun je beter downloaden (welke hier te verkrijgen is), en qt compilen doe je met ./configure -thread anders krijg je problemen :)

ben net begonnen met compilen van kdebindins-3.0beta2

Verwijderd

hij loopt, maar zeer brak hij wil bijvoorbeeld KDE panal niet laden

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op donderdag 14 februari 2002 18:56 schreef nelske het volgende:
saviour weet waar je aan begint. Is meer iets voor een iets meer ervaren geruiker. Er zijn zat KDE2.2.X apps die niet zullen werken onder KDE3.X namelijk.
KDE compileren is een eitje :) Moet je Gnome 2 eens proberen, das hele andere koek ;)

BTW, gnome2 is weer vertraagd, al hebben ze de laatste tijd wel veel goede dingen gemaakt :(

[deze advertentieruimte is te koop]

• _JGC_
Woei, ziet er heel goed uit, ben em nog aan't compileren. Kwam echter deze fouten al tegen:

- Na instellen achtergrond doet mn desktop nix anders dan knipperen en crasht het controlcenter als je daar iets aan wilt doen

- Konqueror laadt geen plaatjes, iig geen GIF meer :(

Wat beide waarschijnlijk een gevolg is van:
QT is gecompileerd zonder switches, dus zonder GIF |:(

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 17:32 schreef RG© het volgende:
KDE compileren is een eitje :) Moet je Gnome 2 eens proberen, das hele andere koek ;)
Gnome-2 is een eitje, je moet alleen weten welke pakketjes wat doen. /me heeft de volledige gnome-2 al geinstalleerd en zit dagelijks lekker te gnome-2-developer :7

Overigens draai ik ondanks de gnome-2 installatie nog steeds gnome-1.4, vind ik mooi zat en is bovendien lekker stabiel ;)
BTW, gnome2 is weer vertraagd, al hebben ze de laatste tijd wel veel goede dingen gemaakt :(
:? Daar weet ik niks van...

Nouja, geeft mij weer wat tijd om mijn applicaties op tijd af te krijgen :P

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 19:10 schreef _JGC_ het volgende:
- Konqueror laadt geen plaatjes, iig geen GIF meer :(

Wat beide waarschijnlijk een gevolg is van:
QT is gecompileerd zonder switches, dus zonder GIF |:(
./configure -gif, toch :? :P

Waar blijven de screenies :? :D

• _JGC_
Screenies komen zodra QT weer is gecompileerd en als KDE niet statisch gelinkt is met QT. Kan nu moeilijk screenies maken met een blauwe desktop :(

• RG
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op vrijdag 15 februari 2002 19:22 schreef beelzebubu het volgende:
Gnome-2 is een eitje, je moet alleen weten welke pakketjes wat doen. /me heeft de volledige gnome-2 al geinstalleerd en zit dagelijks lekker te gnome-2-developer :7
Jah Gnome 2 installatie kan ik dromen :) Maar in het begin was het wel ff zoeken. Heb Gnome 2 al vanaf eind November draaien uit de CVS. Maja omdat Debian nou niet bepaald goed ondersteund werd door gnome (builden lukten nooit fatsoenlijk met vicious-build-scripts), moest ik alles met de hand doen. Ging wel goed, maar was een hele klus. Bij mij werkte libwnck voor geen meter en de sessie manager ook al niet, maar das gelukkig opgelost in de nieuwste beta (die 3 dagen geleden al uit moest komen dus).
Overigens draai ik ondanks de gnome-2 installatie nog steeds gnome-1.4, vind ik mooi zat en is bovendien lekker stabiel ;)
Jah zeker, vooral de nieuwste gnome-core is gaaf met transparante panels enzo :D
:? Daar weet ik niks van...

Nouja, geeft mij weer wat tijd om mijn applicaties op tijd af te krijgen :P
Hehehe :) Check de release scheme:
- February 13 RELEASE - Gnome 2.0 Desktop Beta
Dit is de hoofdoorzaak:
http://mail.gnome.org/archives/desktop-devel-list/2002-February/msg00300.html
Volgens mij waren sommige developpers daar niet zo gelukkig mee ;) :p

[deze advertentieruimte is te koop]

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Heeft iemand al eigen KDE 3.0 beta 2 te posten?

• _JGC_
Heb de compile bijna klaar, draai nu met een halve KDE 3.0.
Ding ziet er echt cool uit, alleen zie ik niet zoveel verschil met KDE 2.2, die was ook al cool.
Stabiel is ie wel, heb alleen last van een Opera TP3 die zo nu en dan ff afgeschoten wordt, maar daar kan KDE3 nix aan doen.

Verwijderd

Op zaterdag 16 februari 2002 01:33 schreef RG© het volgende:
Jah zeker, vooral de nieuwste gnome-core is gaaf met transparante panels enzo :D
/me nog met oude gnome-core *
Hehehe :) Check de release scheme:
- February 13 RELEASE - Gnome 2.0 Desktop Beta
Dit is de hoofdoorzaak:
http://mail.gnome.org/archives/desktop-devel-list/2002-February/msg00300.html
Volgens mij waren sommige developpers daar niet zo gelukkig mee ;) :p
I can imagine :X :X :X

Mjah, niet zozeer interessant voor mij ;)

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 21:45

klown

geek

screenshotjes? :7

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 16 februari 2002 16:31 schreef klown het volgende:
screenshotjes? :7
KDE3 verschilt uiterlijk maar heel weinig van KDE2. Veranderingen zitten vooral 'onder de motorkap', denk aan extra mogelijkheden met DCOP-calls en dergelijke. Het doel van KDE3 is vooral om een degelijke basis neer te zetten die men zo lang mogelijk kan gebruiken zonder binary compatibility te breken.

* odysseus las overigens dat KDE3-packages in sid pas te verwachten zijn _na_ de release van KDE3...duurt nog even dus. Wel komen er als het goed is packages op een ftp te staan.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb hem draaien (of eigenlijk de CVS-versie van vandaag) en ik moet zeggen dat hij erg snel is. Misschien ook omdat ik hem met object prelinking heb gecompileerd, maar dan nog...vooral bij het browsen merk je dat khtml en kjs veel sneller zijn dan voorheen. Tabellen worden zonder problemen snel gerenderd terwijl je niet hoeft te wachten tot alles een keer klaar is. Natuurlijk zitten er nog altijd een berg bugs in. Zo kan ik bijvoorbeeld in het tekstveld waarin ik dit bericht typ de backspace niet ingedrukt houden (hij haalt per keer drukken een enkel teken weg, nooit meer dan dat) en tijdens het typen verspringt mijn browservenster af en toe. Maar het mag de pret niet drukken, KDE3 wordt gewoon iets goeds :) . Geen screenshots aangezien ik hier geen webserver heb en er toch weinig veranderd is ten opzichte van KDE2, maar voor de wat avontuurlijkere mensen: het is wel het proberen waard...al lijk ik wel iets fout te hebben gedaan waardoor mijn KDE2 nu niet meer alles wil doen wat ik wil dat hij doet :7. Communicatieproblemen met de DCOP-server...
Is er al iemand anders die hem heeft draaien?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op woensdag 20 februari 2002 19:07 schreef odysseus het volgende:
Ik heb hem draaien (of eigenlijk de CVS-versie van vandaag) en ik moet zeggen dat hij erg snel is. Misschien ook omdat ik hem met object prelinking heb gecompileerd, maar dan nog...vooral bij het browsen merk je dat khtml en kjs veel sneller zijn dan voorheen. Tabellen worden zonder problemen snel gerenderd terwijl je niet hoeft te wachten tot alles een keer klaar is. Natuurlijk zitten er nog altijd een berg bugs in. Zo kan ik bijvoorbeeld in het tekstveld waarin ik dit bericht typ de backspace niet ingedrukt houden (hij haalt per keer drukken een enkel teken weg, nooit meer dan dat) en tijdens het typen verspringt mijn browservenster af en toe. Maar het mag de pret niet drukken, KDE3 wordt gewoon iets goeds :) . Geen screenshots aangezien ik hier geen webserver heb en er toch weinig veranderd is ten opzichte van KDE2, maar voor de wat avontuurlijkere mensen: het is wel het proberen waard...al lijk ik wel iets fout te hebben gedaan waardoor mijn KDE2 nu niet meer alles wil doen wat ik wil dat hij doet :7. Communicatieproblemen met de DCOP-server...
Is er al iemand anders die hem heeft draaien?
bij mij overschreef KDE3 (die ik er nu dus alweer af heb) een paar KDE2 libs.. maja ik vond hem nog te buggy om te gebruiken dus heb hem weggegooid en KDE2 gerecompiled

• _Squatt_
  • Niet online
Ik had beta2 hier draaien, en dat liep prima, op een paar schoonheidsfoutjes na:

- Mijn instellingen werden elke keer vergeten, en mijn kde2 instellingen overnemen ging ook niet echt lekker, want dan ging kicker over de zeik.
- En ik had blijkbaar alleen de ingebouwde Qt-themes, die er toch wat minder uitzien dan bijv. standaard kde2.

Verder liep het wel prima, geen segfault gezien :).

Had alleen even wat ruimte nodig op mijn harde schijf (vervloekt in stilte dat mini-laptop-schijfje) voor Almost Famous, dus kde3 moest er even af, eind van de week probeer ik het weer even, want die foutjes zouden natuurlijk ook aan mij hebben kunnen liggen.

• saviour
  • Niet online
Ik heb vanmiddag Qt 3.0.2 (?) gecompileerd --> 2 u 15.
Toenstrax kdelibs3-beta 2 --> 2 u.
En nu ben ik bijna 1 u 15 met kdebase bezig :)

Dan nog kdeutils, network, multimedia en addons.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Heb kde3 hier ook draaien.
Het compileren lukte vrij goed alleen kde3 in mijn kdm
krijgen is mij nog niet gelukt, nu gewoon aparte kde3 user gemaakt en /usr/local/kde3/bin/startkde in de .xinitrc gezet en het werkt. Wat niet werkte:
- OpenGl er in compileren
- OpenSSL wilde ook niet.
Handige link:
http://women.kde.org/projects/coding/kde2+3.html

Tja wat is er anders, kwa uiterlijk niet zo gek veel.

Het is wel zo dat het wat sneller aanvoelt, maar niet dat je het echt merkt.
Konqueror heeft ook een aantal leuke vernieuwingen.

Nu kde3 werkt gaan zijn we weer klaar, kunnen we weer iets anders proberen.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• _Squatt_
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 01:04 schreef rlensen het volgende:
Het compileren lukte vrij goed alleen kde3 in mijn kdm
krijgen is mij nog niet gelukt, nu gewoon aparte kde3 user gemaakt en /usr/local/kde3/bin/startkde in de .xinitrc gezet en het werkt.
Ik moest in /opt/kde2/share/config/kdm/kdmrc een session toevoegen. Ergens staat en regeltje: 'sessions=kde,default,failsafe'. Daar heb ik gewoon 'kde3beta' achter gezet. Volgens mij kan dat trouwens ook ergens in het control panel.
En daarna moest ik in /etc/X11/xdm/Xsession nog even 'kde3beta' toevoegen aan het case statement.

Ik zou wel wat screenshotjes willen schieten, maar ik ben de adapter voor mijn laptop vergeten mee te nemen (:o). Dus ik moet even zuinig aan doen met de batterij...

(dit tik ik dus ook op de pc van mijn ouders, best wennen dat windows :P).

• saviour
  • Niet online
Hmm, KDEMultimedia wil niet compileren bij mij, hij mist iets.. Ik weet niet meer uit mn hoofd wat hij precies mist maarja, dan maar zonde :P

Nu alleen nog KDEaddons compileren en dan is het klaar :D

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op donderdag 14 februari 2002 20:58 schreef et203 het volgende:
Nelkse als je weet hoe je er mee om m oet gaan vind ik echt een domme opmerking niet vijandigbedoeld. Ik weet dus echt wel hoe linux werkt ik zeg niet dat ik er veel van weet maar wel genoeg : ) En ik heb al zat met beta's gwerkt en linux staat bekent om de stabiliteit en dan ga je van die onstable systeempjes draaien.: ) Het moet getest worden zet het dan op een tweede systeempje met alle beta's bij elkaar :D
Sorry, maar nu maar je zélf een domme opmerking. Bijna 80% van de software die je draait onder linux is beta. De resterende 20% is alpha :) Dat anderhalve procentje wat opgeslobberd werd door "bijna", dát zijn de programma's die uit het bèta stadium zijn.
Als je een instabiel programma onder linux draait, heb je een instabiel programma, dat is de kracht van linux. Alleen in uitzonderlijke gevallen, wordt je hele systeem er instabiel van. Dat zijn écht uitzonderingen (het is windows niet ;) ). Als je app crasht, loopt in bijna alle gevallen je kernel gewoon door, en al je andere daemons ook. Laat X maar een crashen en probeer je webserver aan te spreken. Geen probleem.
Verwar de term "linux" niet met "GNU/Linux". Het eerste slaat op je kernel, het tweede op het hele systeem (ongeveer).
IMHO zijn er maar héél weinig programma's geen bèta meer, zoals ik al zei. Apache, ProFTPd, Wu-FTPd, PostFix, QMail, Sendmail, XFree86, wat SSH implementaties, en een paar POP servers. Ongetwijfeld vergeet ik er een paar.
Zo ongeveer de rest is bèta. Het zal best dat ik dit iets overdrijf hier, maar het gaat erom dat a. inderdaad iemand moet testen en b. eigenlijk iedereen test :D

• saviour
  • Niet online
Fok :(

Ik kan KDE niet starten:
/usr/local/kde/bin/startkde: lnusertemp: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: lnusertemp: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: dcopserver_shutdown: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: dcopserver: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: kwin: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: kpersonalizer: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: ksplash: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: kdeinit: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: kwrapper: command not found
/usr/local/kde/bin/startkde: kdeinit_shutdown: command not found
Dit is mijn XF86Config:
# XFree86 4.0 configuration generated by Xconfigurator

Section "ServerLayout"
Identifier "XFree86 Configured"
Screen 0 "Screen0" 0 0
InputDevice "Mouse0" "CorePointer"
InputDevice "Keyboard0" "CoreKeyboard"
EndSection

# By default, Red Hat Linux 6.0 and later use xfs

Section "Files"
FontPath "/usr/X11R6/lib/X11/fonts"
EndSection

# Module loading section

Section "Module"
Load "dbe"# Double-buffering
Load "GLcore"# OpenGL support
Load "dri"# Direct rendering infrastructure
Load "glx"# OpenGL X protocol interface
Load "extmod"# Misc. required extensions
Load "v4l"# Video4Linux
# Load "pex5"# PHIGS for X 3D environment (obsolete)
# Load "record"# X event recorder
# Load "xie"# X Image Extension (obsolete)
# You only need the following two modules if you do not use xfs.
# Load "freetype" # TrueType font handler
# Load "type1"# Adobe Type 1 font handler
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Keyboard0"
Driver "keyboard"
Option "XkbLayout""us"
EndSection

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse0"
Driver "mouse"
Option "Device" "/dev/psaux"
Option "Protocol" "PS/2"
Option "Resolution" "200"
Option "Emulate3Buttons" "on"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

Section "Monitor"
Identifier "My Monitor"
VendorName "Unknown"
ModelName "Unknown"
HorizSync 31.5 - 48.5
VertRefresh 50-70
Option "dpms"
EndSection

Section "Device"
Identifier "My Video Card"
Driver "trident"
BoardName "Unknown"
EndSection

Section "Device"
Identifier "Linux Frame Buffer"
Driver "fbdev"
BoardName "Unknown"
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "My Video Card"
Monitor "My Monitor"
DefaultDepth 24
Subsection "Display"
Depth 24
Modes "1024x768"
EndSubSection
EndSection

Section "DRI"
Mode 0666
EndSection
Wat is het probleem :?

• _JGC_
Op maandag 25 februari 2002 11:57 schreef saviour het volgende:
Fok :(

Ik kan KDE niet starten:
[..]

Dit is mijn XF86Config:
[..]

Wat is het probleem :?
1. RTFM
2. Je moet je KDEDIR instellen en je $KDEDIR/bin in je $PATH opnemen

• saviour
  • Niet online
Op maandag 25 februari 2002 12:00 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

1. RTFM
2. Je moet je KDEDIR instellen en je $KDEDIR/bin in je $PATH opnemen
Hmm, bij mij stond er dat dit bericht niet verzonden was. Maar ik was daar al lang achter, hartstikke bedankt :Z

Verwijderd

Op maandag 25 februari 2002 01:04 schreef rlensen het volgende:
...
ff OT:
http://women.kde.org/aboutus/profiles.html

vrouwen die van pjoeters weten zijn... :X

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
staatie:
LINK
Systeem: Redhat 7.1.erg-up-to-date B-)

Het is de tweede keer dat ik 't aan de praat krijg,
vorige week op m'n werk (1 versie ouwer) en gisteren thuis(nieuwste).
Nu ik er ff mee gewerkt heb moet ik zeggen dat 't opmerkelijk sneller is dan KDE2. bv. Konqueror start nu echt veel sneller op. kwa snelheid is het er goed op vooruit gegaan... :) Was ook o.m de bedoeling van v3.
Het draait het lekker stabiel. Op beide machines heb ik geen crash gehad. Het enige waar ik last van heb, zijn sommige applicaties die het niet meer doen. Opera en KView. en nog een paar, maar meerdendeel doet 't wel! :+
(waarom ze 't niet doen? --> libs die er niet meer(?) zijn. is op te lossen... Maar moet ik nog doen...)
Visueel lijkt het allemaal net mooier, maar of dit nu echt door een hogere versie komt......? :P
Het draait er nu al een weekje op mee en ik kan er mee doen wat ik moet doen, zonder probs :)
Nu zijn het wel twee test bakken trouwens.. Het mag dan nog zo lekker lopen nu, het komt niet op m'n 'productie' machine, die gaat pas over als KDE 3 final er is...

But I thought YOU did the backups...

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 30 maart 2002 00:05 schreef Insanergy het volgende:
staatie:
LINK

Nu ik er ff mee gewerkt heb moet ik zeggen dat 't opmerkelijk sneller is dan KDE2. bv. Konqueror start nu echt veel sneller op. kwa snelheid is het er goed op vooruit gegaan... :) Was ook o.m de bedoeling van v3.
Het draait het lekker stabiel. Op beide machines heb ik geen crash gehad. Het enige waar ik last van heb, zijn sommige applicaties die het niet meer doen. Opera en KView. en nog een paar, maar meerdendeel doet 't wel! :+
(waarom ze 't niet doen? --> libs die er niet meer(?) zijn. is op te lossen... Maar moet ik nog doen...)
Visueel lijkt het allemaal net mooier, maar of dit nu echt door een hogere versie komt......? :P
Het draait er nu al een weekje op mee en ik kan er mee doen wat ik moet doen, zonder probs :)
Nu zijn het wel twee test bakken trouwens.. Het mag dan nog zo lekker lopen nu, het komt niet op m'n 'productie' machine, die gaat pas over als KDE 3 final er is...
Misschien had je beter in [topic=446869] kunnen reageren, je draait nl rc3 en niet beta2 :P .
Over je problemen: heb je wel niet alleen kdebase enzo geinstalleerd? kview zit dacht ik in kdegraphics. De kview (en vele andere progs van KDE2) draaiden bij mij nl ook niet zo lekker in KDE3.

Verwijderd

Ik las ergens dat de CVS al final is en dat we elk moment KDE 3.0 final kunnen verwachten. Ik ben benieuwd :)
newsforge artikel

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op zaterdag 30 maart 2002 00:05 schreef Insanergy het volgende:
staatie:
LINK

Wat zien je fonts er verschrikkelijk uit, als ik jou was zou ik even truetype fonts installeren en anti-aliasing aanzetten.
Wat Opera betreft: je kan ook de static versie van Opera downloaden, dan heb je geen problemen met oude libraries.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Pagina: 1