Op donderdag 14 februari 2002 20:58 schreef et203 het volgende:
Nelkse als je weet hoe je er mee om m oet gaan vind ik echt een domme opmerking niet vijandigbedoeld. Ik weet dus echt wel hoe linux werkt ik zeg niet dat ik er veel van weet maar wel genoeg : ) En ik heb al zat met beta's gwerkt en linux staat bekent om de stabiliteit en dan ga je van die onstable systeempjes draaien.: ) Het moet getest worden zet het dan op een tweede systeempje met alle beta's bij elkaar

Sorry, maar nu maar je zélf een domme opmerking. Bijna 80% van de software die je draait onder linux is beta. De resterende 20% is alpha

Dat anderhalve procentje wat opgeslobberd werd door "bijna", dát zijn de programma's die uit het bèta stadium zijn.
Als je een instabiel programma onder linux draait, heb je een instabiel
programma, dat is de kracht van linux. Alleen in uitzonderlijke gevallen, wordt je hele
systeem er instabiel van. Dat zijn écht uitzonderingen (het is windows niet

). Als je app crasht, loopt in bijna alle gevallen je kernel gewoon door, en al je andere daemons ook. Laat X maar een crashen en probeer je webserver aan te spreken. Geen probleem.
Verwar de term "linux" niet met "GNU/Linux". Het eerste slaat op je kernel, het tweede op het hele systeem (ongeveer).
IMHO zijn er maar héél weinig programma's geen bèta meer, zoals ik al zei. Apache, ProFTPd, Wu-FTPd, PostFix, QMail, Sendmail, XFree86, wat SSH implementaties, en een paar POP servers. Ongetwijfeld vergeet ik er een paar.
Zo ongeveer de rest is bèta. Het zal best dat ik dit iets overdrijf hier, maar het gaat erom dat a. inderdaad
iemand moet testen en b. eigenlijk iedereen test