Toon posts:

com poort probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een hp vectra 500 serie pc staan, windows 98 geinstalleerd. Nu heb ik 2 comm poorten erop, maar windows zegt dat dit comm 3 en comm 4 is. Nu draait er op deze pc een dos programma, bestaan ze nog dan? jaja, en die heeft persé comm 1 of 2 nodig heeft. Hoe kan ik windows ervan overtuigen dat het niet 3 en 4 is maar 1 en 2? bedankt,
R

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Welke windows draai je :? Kijk is in je bios, sommige i/o zijn gemaakt voor com 3 /4 en niet voor com 1 & 2.

Verwijderd

Topicstarter
""Ik heb hier een hp vectra 500 serie pc staan, windows 98 geinstalleerd. ""

Ik heb in de bios gekeken, maar daar kon ik het niet vinden, de beide poorten doen het wel (seriele muis zit er nu op, vandaar dat ik weet dat ie het doet) voordat ik de pc opnieuw geinstalleerd had, deed ie normaal -> dus gewoon com 1 en com 2, nu geeft ie dus standaard aan com 3 en com 4.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In je bios moet ergens staan welke IO en IRQ je voor je Compoorten wilt gebruiken. Aan de hand hiervan wordt bepaald welk nummer het is.
Com1 at 0x03f8 (irq = 4)
Com2 at 0x02f8 (irq = 3)

Zorg ervoor dat je niet Com1 en Com3 tegelijk gebruikt, dat werkt niet.

Mocht in je BIOS het e.e.a. zo staan (of in apparaatbeheer) haal de poorten dan eens weg en reboot. Kijk of ze dan weer Com1, Com2 enz heten.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Thanks, dat was wat ik zocht, ik had het bijna goed staan in de bios, het was net ff die combinatie die ik niet had.
Probleem opgelost, thanks.

R