Toon posts:

mailserver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recentelijk een internet server geinstalleerd, hier op zijn twee computers aangesloten, via een 1o mbs utp netwerk.

Nu wil ik met de computer die voorheen een directe internet verbinding had gebruiken om mijn mail te poppen.

- Hoe stel ik outlook in?

- Welk programma ondersteund een pop met het internet die vervolgens via het netwerk door een andere computer kan worden gepopt?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Goed dat je niet al te duidelijk bent.
Nou hebben we tenminste nog wat te raden...

internet server = proxyserver?
internet server = http server?
mailserver = eigen mailserver?
mailserver = mailserver van ISP?
poppen = naar je eigen mailserver?
poppen = naar je ISP via je proxy?

Waar heb je het in GoTsnaam over?!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Een programma voor op je server is bijvoorbeeld <a href="ftp://ftp.let.rug.nl/pegasus/mercury32/m32-301a.exe">Mercury/32</a> (even ervan uitgaande dat je server onder NT/9x draait). Met dit programma kun met vaste intervallen mail laten ophalen bij allerlei POP3-servers, die zet 'ie netjes neer op account, en dat is dan op te halen via POP3 aan de LAN-kant (dus dat moet zijn wat je zoekt lijkt me). Ook handig is dat er echte SMTP-functionaliteit inzit, waardoor je niet meer afhankelijk bent van de SMTP-server van je provider.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b