Toon posts:

3 com switch ding

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 3 com 12 poort 100 mbit superstack 19 inch switch gekocht, om thuis een netwerk aan te leggen tussen mijn pcs.

ik op heb op me 3 desktops win2k en op me slaptop win xp

als provider heb ik momenteel nog upc/chello (strax mxstream)

alles is geinstalled en ik heb utp kabels naar de switch van alle pcs en laptop en 1 pc als server dan naar het upc langzame internet gebeuren.

maar nix werkt ze vinden elkaar niet

wat heb ik fout gedaan??

nou hoorde ik een vriend over crosscables, moet ik deze ergens tussen stoppen of niet.

wie kan me helpen of het uitleggen hoe het moet, ik ben newbie op het gebied van netwerkjes

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op donderdag 14 februari 2002 17:31 schreef Tha_X-Ray het volgende:

wat heb ik fout gedaan??
een 19" switch voor een thuisnetwerkje.....

is dat niet als een trabant met een V12 ???

en verder, je hebt als het goed is geen crosskabels nodig, maar lees de FAQ er eens op na, en gebruik de zoekfunctie

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• buum
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Nu kan ik hier een heel groot verhaal gaan houden over netwerken, maar volgens mij heb je zelf geen basis-idee vban netwerken. Vragen als:
- Wat is je default gateway? Is dat idd je server?
- Kun je je server pingen? Kun je vanaf je server naar buiten pingen?
- Is het een managable switch? Dan zitten ze misschien allemaal in een ander VLAN

etc. etc. etc.

Kijk gewoon even in de Netwerk-FAQ op GoT, dat helpt ook.

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• buum
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Ik heb ander wel een andere mooie deal: ik ruil jouw switch voor een hubje, ik krijg je netwerkje aan de praat en voila!

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

overigens the way to go:

com21 modem --> server --> switch --> client computers

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik heb nog zon 12 poorts managed hub liggen thuis, 10 mbit wel maar, maar niemand schijnt er 45 euro voor over te hebben :'(

zorg eerst dat je server kan internetten en of je de computers onderling kan pingen. Daarna ga je de rest opzetten

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Wat zijn je IP nummers?? Branden alle lampjes op de switch?? is het een programmeer bare switch?? iets meer info please

Verwijderd

Topicstarter
ehm de details van mijn pc's en het netwerk wat ik hoop werkend te krijgen (btw de switch was een kadootje)

ik heb upc/chello internet op 1 pc (p2 300) deze wil ik als server gebruiken voor de switch dus in deze pc heb ik 2 netwerk kaarten vanuit deze pc gaat een kabel naar poort 1 het lichtje van deze poort brandt ook,
vanuit de switch gaan er dan kabels naar de andere pcs en 1 laptop

en bij die kabels branden ook de lampjes

dus wat heb ik fout gedaan en ik heb win2k ingesteld met netwerk enzo en de workgroup van alle pcs is ook hetzelfde

dat ik bij mijn ouders woonde had ik ook een netwerk, maar dan met een 8 poorts hub en die werkte gewoon en nu met de switch niet wat doe ik fout

Verwijderd

Ik denk dat je eerst wat basis kennis over netwerken moet hebben wil je met een switch aan de gang gaan.
Een switch is niet zo maar een apparaatje voor je netwerk... je kan er bijna alles mee instellen.

Probeer eerst eens een hub of een switch die je niet kan besturen of instellen. Wanneer je dan je netwerk aan de praat krijg moet je maar eens wat 3Com documentatie gaan doorlezen over switches waarna jij je switch kan proberen.
Good Luck

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
ROTFL :D
Topicstarter koopt ff een switch van een paar duizend gulden maar weet niet hoe het werkt |:(

Komt geloofwaardig over joh :P |:(

Verwijderd

Topicstarter
dat zou ik graag willen, maar ik heb dat ding gekregen en heb effe geen geld voor een andere hub.

maar ik hoef ook niet zoveel te doen met die switch als het netwerk maar draait, dan vindt ik het best

Verwijderd

geef eens IP's ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik ben erge newbie met netwerken enzo

ik moet maar eens een computervriendje van me kleine broertje laten kijken

ik heb geen flauw idee

met de hub bij mijn ouders was het gewoon zo van sygate op win 98 installen en klaar als de kabels in de hub zaten

nu bij de switch werkt de sygate ook niet

Verwijderd

jij zit te geinen man ! :D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lees eerst dit eens even over hoe je een thuisnetwerkje goed aan de praat kunt krijgen:Als je het daarmee niet aan de praat krijgt, kijk dan eens of je iets kunt vinden met de search. Als je daarmee niets vinden kan, is het natuurlijk prima om een topic te openen, maar lees dan wel even in de [topic=152460] wat voor informatie noodzakelijk is om een fatsoenlijk antwoord te kunnen verwachten (geinstalleerde protocollen, operating systems, IP's en IP range, etc)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.