maar 32MB van 128 gedetecteerd :(

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 22:20
Yo gastuh! Ikke gister 128MB pc133 voor een Pentium I mobo kopen en nu vind ie er maar 32MB van. Errug balen moet ik zeggen. Is het misschien mogelijk dat dmv een jumper alles wel wordt gedetecteerd? Ik heb al in het bios zitten kutten. Handleiding heb ik niet meer van het mobo. Iemand een id? :?

Verwijderd

Yo gast!, komt waarschijnlijk doordat je mobo geen dimms neemt die groter dan 32mb zijn! :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat voor merk en type mobo heb je?

Money for nothin' and your chicks for free

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

YO ,Jij gewoon moette flashen bios :)

Verwijderd

Heh, das kut voor je...
Het mobo zal wel te oud zijn...Kan niet groter als 32 per bank...MUHAAA >:) , ik kan >256 per bank >:)

• Fallout
Wat voor merk en type mobo heb je?
géén id! kan ik echt niet vinden

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 17:31 schreef -Fallout- het volgende:

[..]

géén id! kan ik echt niet vinden
bedoel je dit mobo:
Unknown (socket 7, VX-chipset, 3xPCI, 3xISA, 4xDIMM)

Verwijderd

moet je ff zoeken naar een lange naam met een paar cijfers en een paar letters op je mobo, waarschijnlijk tussen de PCI/ISA sloten. Typ die in bij Google, en je komt genoeg tegen over je mobo. Zo heb ik de chipset van mijn Pentium mobo weten te achterhalen :)

edit: Als het het mobo van je server is, kan je PC133 wel vergeten, EDO is 72 pins dus past nooit...

Verwijderd

-

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 14 februari 2002 17:36 schreef NickName het volgende:
-
ohw..... ok

• Fallout
bedoel je dit mobo:
Unknown (socket 7, VX-chipset, 3xPCI, 3xISA, 4xDIMM)
nee die bedoel ik niet...daar heb ik gewoon 4 maal 32MB EDO in hangen :) Het gaat hier over de pc van de buurman :S Ik had gezegd dat ik em ff voor hem zou fixen

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ken het probleem
heb zelf een pI mmx 200
pakt niet meer als 2 x 32 mb
moeten wel kaartjes van 32 zijn
groter pakt ie al niet meer !

Meneer 1000 has spoken......

• Mr.Nobody
  • Niet online
als je pc opstart krijg je links onder een code te zien. druk op het moment dat je die ziet op pause/break. schrijf deze code op en zet um hier in een berichtje neer. met die code is het moederbord te achterhalen.

waarschijnlijk is het een zaak van jammer joh!, mijn oude abit sm5 ondersteunt maar 128 mb totaal. ik had er 256 mb in gestopt... :( maar goed mijn kt7-raid heeft nu dus 128 + 512 en daar ben ik ook wel blij mee :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Fallout
als je pc opstart krijg je links onder een code te zien. druk op het moment dat je die ziet op pause/break. schrijf deze code op en zet um hier in een berichtje neer. met die code is het moederbord te achterhalen.
ok hier is tie dan: 00/30/96-i430VX-8669-2A59GS29C-00

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Op donderdag 14 februari 2002 17:31 schreef slindenau het volgende:
Heh, das kut voor je...
Het mobo zal wel te oud zijn...Kan niet groter als 32 per bank...MUHAAA >:) , ik kan >256 per bank >:)
Hehe vieze bietser >:)

• Mr.Nobody
  • Niet online
00/30/96-i430VX-8669-2A59GS29C-00

2A59G = Intel Triton VX chipset (Socket 7 based m/b)

S2 = soyo

model = 9 (zegt nix)

kom ik uit op: Soyo SY-5VA2

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op donderdag 14 februari 2002 17:56 schreef -Fallout- het volgende:

[..]

Yo gast! Da's een Intel 430VX chipsetje en die kan voorzover ik weet maximaal 64MB cachen.. Misschien dat ie wel grotere reepjes aankan, max 128MB, maar dan moeten ze wel een bepaalde chipconfiguratie hebben.. Dat weet ik niet zo 1-2-3 uit het hoofd, is ook zo'n oud spul :X

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:09
Op donderdag 14 februari 2002 17:34 schreef Tweak-Metallica het volgende:
edit: Als het het mobo van je server is, kan je PC133 wel vergeten, EDO is 72 pins dus past nooit...
Waar staat dat het SIMM is die server van hem? |:(

• Mr.Nobody
  • Niet online
ok ik heb het gevonden:

4, 8 of 32 mb simmen tot max van 128 mb.

je hebt 2 banken (= 4 plekken) voor simmen + 1 voor dimm.

manual: ftp://ftp.soyo.de/support/5/5va/manuals/5VA22.pdf

bios: ftp://ftp.soyo.de/support/5/5va/bios/5va0911h.bin

flashprog: ftp://ftp.soyo.de/programme/award_flash/Awdflash.exe

maar goed daar schiet je dus nix verder mee op voor je geheugen.

• Fallout
Kut! nu moet ik hopen dat die winkel dat geheugen terugneemt :'(

• Fallout
OK, ik ben dus net naar de winkel gegaan(DCH in dordrecht) met mijn buurman en daar hadden ze er geen probleem mee om de module terug te nemen. :) Toen we vroegen om 2 X 32MB EDO waren ze nog vriendelijker. Ik moet nu alleen een weekje wachten tot het binnen is en het mag natuurlijk nu ook wel enige EUROpese dukaten kosten. :P magoed het viel me mee

edit:

Ik dank jullie voor jullie hulp guys! O+

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:04

4x2

lộn xộn quá

Hendig he, heb mijn vader d'r ook eens van proberen te overtuigen dat dat P1 moederbord niet meer dan 32MB per bank aan kon, maar nee hoor, hij was weer eigenwijs |:(.

leeg

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
4x2: Ik heb toch echt een 128MB PC133 DIMM zitten in een VIA VPX bordje, is ook een oud Pentium barrel.

Het gaat om de chipset. Zoals je kunt lezen in de FAQ van Wimsbios, heeft een i430VX te weinig adreslijnen om de DIMMs van tegenwoordig volledig te ondersteunen.

• no_useforaname
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-07 23:36
-Fallout- schreef op 14 February 2002 @ 17:56:
[...]

Ik ben ook de trotse eigenaar van dit moederbord :+ . Een paar dagen geleden dacht ik, kom ik ga mijn bios is flashen (if it isn't broken don't fix it 8)7 ) maar toch gedaan |:( . Maar nu ligt mijn hele systeem op zijn gat, het hele inet afgezocht naar mijn oude bios, but no good. Tot ik de search van Got gebruikte... :)

Mijn vraag: is het mogelijk om een copy van je bios te maken, en als dat kan wil je daar een copy van maken? _/-\o_ :)

And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
no_useforaname schreef op 17 March 2003 @ 17:23:
[...]

Ik ben ook de trotse eigenaar van dit moederbord :+ . Een paar dagen geleden dacht ik, kom ik ga mijn bios is flashen (if it isn't broken don't fix it 8)7 ) maar toch gedaan |:( . Maar nu ligt mijn hele systeem op zijn gat, het hele inet afgezocht naar mijn oude bios, but no good. Tot ik de search van Got gebruikte... :)

Mijn vraag: is het mogelijk om een copy van je bios te maken, en als dat kan wil je daar een copy van maken? _/-\o_ :)
staat in de readme van het flashprogje :P

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je voortaan een nieuw topic openen ipv een oud topic omhoog te kicken? Je hebt een nieuw, volkomen op zichzelf staand, probleem. Je zorgt hiermee dus alleen voor verwarring.

/kansloze kick

Overigens, de huidige BIOS kun je backuppen met AWDFLASH.EXE /PN /SY FILENAME.BIN, maar dit lukt natuurlijk alleen als je PC nog in DOS kan draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 17-03-2003 17:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.