Toon posts:

lilo verwijderen en xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mandrake 8.1 geinstaleerd en maak gebruik van lilo
nu wil ik de linux partitie weer gebruiken voor windows.
Kan ik met PMagic deze partitie weer vrijmaken .?
Verder wil ik ook van lilo af bij het opstarten

Heb al in dit forum gezicht maar er staan alleen oplossingen voor oudere win versies en niet
voor Windows xp of kan ik hier voor ook een b.v een winme
of win98 bootschijf voor gebruiken en dan met fdisk/mbr lilo verwijderen.?
Ben namelijk bang dat winxp dan ook niet meer opstart.

PS: Wil overigens later linux op een tweede HD zetten .

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
volgens mij werkt het prima als je met pmagic je partitie verwijderd en daarna een fdisk /mbr doet (al heb ik het zelf nog niet geprobeerd met winxp)
post maar of het gelukt is ;)

Verwijderd

dat gaat werken hoor, heb ik zelf al vaak genoeg mee geexperimenteerd.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 17:19 schreef freebie het volgende:
dat gaat werken hoor, heb ik zelf al vaak genoeg mee geexperimenteerd.
Toch best knap als XP geen fdisk meer heeft.

Er staat een tooltje op de XP cdrom waarmee je het kan doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
OK gevonden
FIXMBR.exe op de winxp cd .
Ga het even proberen.
Thanx.

I,ll keep you updated :)

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je van linux en lilo af ga op linux delete alles: ) Als root zijnde ga naar windows doe pm en maak er fat van als je pm wel is gebruikt en linux staat er nog op kan ie wel is errors geven. Ik heb het zo bij iemand gedaan ; )

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 18:50 schreef et203 het volgende:
Als ik het goed begrijp wil je van linux en lilo af ga op linux delete alles: ) Als root zijnde ga naar windows doe pm en maak er fat van als je pm wel is gebruikt en linux staat er nog op kan ie wel is errors geven. Ik heb het zo bij iemand gedaan ; )
Ennuh de MBR :? ;)

Gewoon fixmbr draaien en dan onder XP die Linux partitie weggooien (desnoods met PM) is meer dan genoeg. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat fixmbr de melding geeft dat het de partitietabel kan beschadigen waardoor partities niet meer te benaderen zijn :(

HELP

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op donderdag 14 februari 2002 19:27 schreef js962 het volgende:
Het probleem is dat fixmbr de melding geeft dat het de partitietabel kan beschadigen waardoor partities niet meer te benaderen zijn :(

HELP
werkt het dan niet als je vanuit windows naar de command prompt gaat (Start, Run, command) en dan "fdisk /mbr" doet? Ik denk trouwens dat dat windows tooltje zit te z##ken, en persoonlijk had ik gewoon op "OK" gedrukt, maar ja ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 19:31 schreef 0siris het volgende:

[..]

werkt het dan niet als je vanuit windows naar de command prompt gaat (Start, Run, command) en dan "fdisk /mbr" doet? Ik denk trouwens dat dat windows tooltje zit te z##ken, en persoonlijk had ik gewoon op "OK" gedrukt, maar ja ;)
Nee helaas Dat werkt niet want fdisk zit niet meer bij windows xp , en ik durf niet op te starten van een bootdisk met winme of zoiets en dan fdisk te gebruiken.
Denk dat dan XP niet meer opstart.

Verwijderd

Als je fixmbr niet vertrouwt (er is geloof ik ook nog fixboot), dan kun je altijd een windows opstart diskette gebruiken met daarop fdisk. :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op donderdag 14 februari 2002 19:42 schreef nelske het volgende:
Als je fixmbr niet vertrouwt (er is geloof ik ook nog fixboot), dan kun je altijd een windows opstart diskette gebruiken met daarop fdisk. :)
Gebruikt windows NT niet stiekum een of andere enge versie van NTFS ofzo? (sjeez...geen fdisk meer, veel gekker moet het niet worden). bootdisks voor een aantal OSsen kun je hier downloaden...succes!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is gelukt om LILO te verwijderen.
en wel op deze manier

Start linux op
Open een Console (Opdrachtprompt)
Type SU om in te loggen als Superuser
Typ lilo -u /dev/hda
log uit en start je computer opnieuw op.
En weg is lilo. :)
Daarna met PM 7.0 de partitie weer aan windows toegekend.
Pagina: 1