Verwijderd
Ik zou eerst eens een aantal niet gebruikte poorten dicht gooien als ik jouw was.
Die ProFTPD 1.2.1 server kan wel een update gebruiken.Interesting ports on ipd50a9560.speed.planet.nl (213.10.149.96):
(The 1540 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port State Service
21/tcp open ftp
25/tcp filtered smtp
80/tcp open http
111/tcp open sunrpc
139/tcp open netbios-ssn
443/tcp open https
1022/tcp open unknown
1024/tcp open kdm
3306/tcp open mysql
met een chkrootkit zou je kunnen controleren of je inderdaad gehacked bent.. (zie ook google voor download lokaties)
A wise man's life is based around fuck you
Ehm even voor de duidelijkheid: ik neem aan dat je met een Windows computer aan het internetten bent via een Linux server (of FreeSCO, of FreeBSD, of whatever)?
Je zegt hier namelijk niks over, maar ik neem aan dat je niet met de server zelf aan het internetten bent of wel?
Als je met Windows aan het browsen bent (IE), is er waarschijnlijk gewoon een Spy-ware progsel geinstalleerd.
De oplossing is dan om Ad-aware te downloaden en die het te laten verwijderen.
De security settings van IE verhogen wil ook helpen om dit soort ongein te voorkomen
Je zegt hier namelijk niks over, maar ik neem aan dat je niet met de server zelf aan het internetten bent of wel?
Als je met Windows aan het browsen bent (IE), is er waarschijnlijk gewoon een Spy-ware progsel geinstalleerd.
De oplossing is dan om Ad-aware te downloaden en die het te laten verwijderen.
De security settings van IE verhogen wil ook helpen om dit soort ongein te voorkomen
Heb je het ook op andere sites dan die van je server?
Verwijderd
Indien je zeker weet dat het probleem aan server-kant zit is er maar 1 oplossing..
een schone install.
Als die bak gehacked is dan is het onbegonnen werk alle wijzigingen te vinden die de hacker aangebracht heeft. Je loopt dan een groot risico binnen no-time gewoon weer gehacked te worden.
een schone install.
Als die bak gehacked is dan is het onbegonnen werk alle wijzigingen te vinden die de hacker aangebracht heeft. Je loopt dan een groot risico binnen no-time gewoon weer gehacked te worden.
Verwijderd
Noem het aub cracken. Door dit soort opmerkingen krijgen hackers zwarte namen. Een hacker vind security bugs. etc. meld deze en crackt je systeem dan niet... Dus noem het vortaam: Mijn server is GECRACKED: )) want door deze lamur krijg je nu allemaal sex pop-ups
Zeg dan gewoon 'gekraakt'. Lekker Hollands 
En zoek wel uit wat en hoe hij/zij het gedaan heeft, dan kan je daar een les uit trekken.
Maar daarna zeker weten een schone installatie.
En zoek wel uit wat en hoe hij/zij het gedaan heeft, dan kan je daar een les uit trekken.
Maar daarna zeker weten een schone installatie.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Waarom zouden hackers een goede naam moeten hebben?Op donderdag 14 februari 2002 18:56 schreef et203 het volgende:
Noem het aub cracken. Door dit soort opmerkingen krijgen hackers zwarte namen. Een hacker vind security bugs. etc. meld deze en crackt je systeem dan niet... Dus noem het vortaam: Mijn server is GECRACKED: )) want door deze lamur krijg je nu allemaal sex pop-ups
Wat hackers doen is niet strafbaar, maar crackers zijn wel strafbaar. Hackers misbruiken hun informatie niet.Op donderdag 14 februari 2002 20:24 schreef Vinnienerd het volgende:
[..]
Waarom zouden hackers een goede naam moeten hebben?Wat ze doen is toch altijd strafbaar dus...
Sander
Als jij mij hacked, of als je cistron xs4all of whatever hacked.. bedanken ze je.Op donderdag 14 februari 2002 20:24 schreef Vinnienerd het volgende:
[..]
Waarom zouden hackers een goede naam moeten hebben?Wat ze doen is toch altijd strafbaar dus...
'slachtoffers' hebben er erg veel aan als het op een nette manier wordt opgelost. Dure hobby als zoiets mis gaat
hackers zijn ook strafbaar, als ze in iemand anders z'n pc zitten te spitten zonder de toestemming van de eigenaar is het strafbaar....Op donderdag 14 februari 2002 20:39 schreef knopper het volgende:
[..]
Wat hackers doen is niet strafbaar, maar crackers zijn wel strafbaar. Hackers misbruiken hun informatie niet.
Sander
Snow_King, hoe heb je je sysinfo weergegeven op je website, met een bepaald programma, of gewoon zelfgeschreven code??Op donderdag 14 februari 2002 17:00 schreef Snow_King het volgende:
Wat server info
-RH 7.2
-Apache met PHP
-http://sysinfo.duck.ath.cx/ is safe!
Kan iemand me vertellen wat het is?
Als je het met een programma hebt gedaan, welke?? Lijkt me namelijk ook wel wat. In mooie grafiekjes zien hoe "goed" je server eigenlijk is....
Sander
Totdat je rm -Rf / doet, dan vinden ze je een stuk minder aardigOp donderdag 14 februari 2002 20:39 schreef jep het volgende:
[..]
Als jij mij hacked, of als je cistron xs4all of whatever hacked.. bedanken ze je.
dat programma heet phpsysinfo en is te vinden op freshmeat..Op donderdag 14 februari 2002 20:42 schreef knopper het volgende:
[..]
Snow_King, hoe heb je je sysinfo weergegeven op je website, met een bepaald programma, of gewoon zelfgeschreven code??
Als je het met een programma hebt gedaan, welke?? Lijkt me namelijk ook wel wat. In mooie grafiekjes zien hoe "goed" je server eigenlijk is....
Sander
normaal gesproken staat er een linkje op z'n sysinfo site maar bij hem schijnbaar niet
Dat kan je toch gewoon weghalen?Op donderdag 14 februari 2002 20:44 schreef stiena het volgende:
normaal gesproken staat er een linkje op z'n sysinfo site maar bij hem schijnbaar niet
http://phpsysinfo.sourceforge.net
OK, bedankt!Op donderdag 14 februari 2002 20:44 schreef stiena het volgende:
[..]
dat programma heet phpsysinfo en is te vinden op freshmeat..
Sander
Bij mij niet, moet nog even PHP compileren.Op donderdag 14 februari 2002 21:03 schreef freebie het volgende:
Dat sysinfo werkt echt cool!!!
Alleen 1 probleempje, als ik "./configure" doe dan komt er op een gegeven moment deze fout te staan:
checking host system type... i586-pc-linux-gnu
checking for gawk... gawk
checking for bison... bison -y
checking bison version... 1.28 (ok)
checking for gcc... gcc
checking whether the C compiler (gcc ) works... yes
checking whether the C compiler (gcc ) is a cross-compiler... no
checking whether we are using GNU C... yes
checking whether gcc accepts -g... yes
checking how to run the C preprocessor... gcc -E
checking for AIX... no
checking for gcc option to accept ANSI C... none needed
checking for ranlib... ranlib
checking whether gcc and cc understand -c and -o together... yes
checking whether ln -s works... yes
checking for flex... lex
checking for yywrap in -ll... no
checking lex output file root... ./configure: lex: command not found
configure: error: cannot find output from lex; giving up
Weet iemand wat dat "lex" is ???? Alvast bedankt!
Sander
Een lexical analyzer. De populaire variant ervan heet IIRC flex. Probeer dat eens te installeren, dan zal het verder goed moeten gaan.Op donderdag 14 februari 2002 22:18 schreef knopper het volgende:
Weet iemand wat dat "lex" is ???? Alvast bedankt!
Sander
Ennuh, we weten inmiddels allang dat je Sander heet hoor
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ja, heb er inmiddels een mailtje van de mod over gehad...Op donderdag 14 februari 2002 22:20 schreef mithalph het volgende:
Ennuh, we weten inmiddels allang dat je Sander heet hoor
Verwijderd
Hey Woutertje, ook hier?Op donderdag 14 februari 2002 18:56 schreef et203 het volgende:
Kan ook zijn dat de DNS die je gebruikt gehacked is. Heb ik eens eerder over gelezen hier op GoT, was iemand die Windows NT/2K z'n DNS gebruikte, was alles vervangen door sextroep
RedHat zei hij dus. Geen Ad-ware voor LinuxWilke:
Ehm even voor de duidelijkheid: ik neem aan dat je met een Windows computer aan het internetten bent via een Linux server (of FreeSCO, of FreeBSD, of whatever)?
ah, dus progjes coden is strafbaar....dat is iig wat ik onder hacker versta, iemand die l33t code in elkaar zethackers zijn ook strafbaar,
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Verwijderd
Check ff je httpd.conf file. zou kunnen dat de forward daar al te vinden is.
anders een dns adres hijack?
btw. vind het wel een grappige HACK:)
No matter wat ze doen, of het gewoon lekken vinden is, of misbruiken, het zijn HACKERS. Crackers kraken software, en halen beveiling daar uit. Laatste tijd zijn ze met 'white hats' en 'black hats' begonnen om onderscheid tussen 'goeie' en 'slechte' hackers te maken.
anders een dns adres hijack?
btw. vind het wel een grappige HACK:)
No matter wat ze doen, of het gewoon lekken vinden is, of misbruiken, het zijn HACKERS. Crackers kraken software, en halen beveiling daar uit. Laatste tijd zijn ze met 'white hats' en 'black hats' begonnen om onderscheid tussen 'goeie' en 'slechte' hackers te maken.
ligt eraan met welke intensie het programma wat iemand probeert te schrijven... als het doel is om de hele wereld economie plat te leggen, een paar nuke silo's de opdracht geven om duistland (Op vrijdag 15 februari 2002 10:59 schreef blouweKip het volgende:
[..]
ah, dus progjes coden is strafbaar....dat is iig wat ik onder hacker versta, iemand die l33t code in elkaar zet
en hacken is niet alleen code, ook netwerk en vaak unix kennis is van belang. Je kan wel heel vrolijk een trojan bouwen maar als je niet weet wat ip inhoud kom je nog niet ver (overdreven voorbeeld maar toch)
Pagina: 1