"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Geen geld voor een snellere server zeg maar.
Verwijderd
Nou het hangt een beetje af wat je er allemaal op draai,Op donderdag 14 februari 2002 17:02 schreef jelmervos het volgende:
Het gaat om een ouwe AMD 486 DX4-100 Mhz met 64 MB RAM en een Quantum 1 GB HD.
Geen geld voor een snellere server zeg maar.
is het een kaal systeem met alleen apache,php en mysql of draai je er ook een X windows op.
kijk eens met hdparm hoe je hdd presteerd.
en wat voor NIC gebruik je, een isa NIC is trager dan een PCI. Kijk ook ff hoe je systeem paged. kan je geheugen een bottlenek zijn.
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met het strippen van je linux.
alle onnodige deamons uit zetten, geen X draaien, en kijken of je hdd een bottlenek vormt of je NIC.
Want alleen apache & Php moet er wel goed op kunnen draaien, mits je niet teveel verkeerd over je server krijgt.
suc6.
Verwijderd
X windows bestaat niet !Op donderdag 14 februari 2002 17:28 schreef snakeeye het volgende:
[..]
draai je er ook een X windows op.
Het is "The X Window System"
Verwijderd
PhP vreet wel veel resources maar goed, dit is dan ook afkankelijk van wat hij er mee doet.
Verder is die machine aardig kaal, geen X e.d., alleen Apache (+PHP), MySQL, named, ipchains, SSHd, DHCPd, SNMPd.
Verder zit er een Chello NIC in (dus PCI).
Verwijderd
Sorry je hebt gelijk, dit gebeurd nu eenmaal als je snel wilt reageren.Op donderdag 14 februari 2002 17:39 schreef epauli het volgende:
[..]
X windows bestaat niet !
Het is "The X Window System"
Ik gebruik op mijn server geen X. alles hard invoeren in een console met een editor zoals VI of Emac.
Verwijderd
Dan ben ik bang dat je een CPU de boosdoener is, MAW server upgraden, of een andere server erbij zetten die alleen apache, php en mysql draait.Op donderdag 14 februari 2002 17:43 schreef jelmervos het volgende:
Hij heeft het niet echt druk, maar zodra er een beetje zware PHP page komt, dan moet ie toch even slikken (zoals een topic van een forum).
Als je een beetje serieus een forum wil starten en niet alleen voor eigen gebruik kun je toch beter een upgrade overwegen...
Het is met 1 gebruiker al niet te doen laatstaan met meerdere.
overings is er wel een programma die 10% minder resources vreet bij php en mysql, hoe het programma zo heet weet ik neit, toen ik het tegen kwam was het in beta stadium en hebt het niet uitgetest. Het stond in een mysql-php-apache howto diek van google afgeplukt had...
ohjah en ik denk het het meren deel z'n server zonder x draaien, en zo 'die hard' zoals iedereen de console noemt is het ook weer niet
Alles draaide goed, redelijk snel, totdat ik met mn tengels aan MySQL begon te kloten: ik moest en zou InnoDB tables hebben
Ook kan je snmpd voorlopig beter ff uitzetten (d'r komt wel een security update, maar die is nog in de maak), maar da's weer wat anders.
Je kan ook MRTG grafiekjes maken zonder het gebruik van SNMP hoor, zie: http://mrtg-pme.sourceforge.net/.Op donderdag 14 februari 2002 19:40 schreef jelmervos het volgende:
snmpd wordt door de firewall geblocked (vanaf inet), helemaal uit doe ik ook maar niet, dan werkt MRGT niet meer.
Verder is het handig om Zend Optimizer (www.zend.com) te installeren, die krikt snelheid van het parsen van een php-script ook nog een beetje op.
Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.
Post in [OCM] (of mail me) anders es wat biosinstellingen....
Het IS daarnaast (waarschijnlijk) mogelijk om dat ding op 120 Mhz te laten draaien (op een bussnelheid van 40 Mhz ipv. 33 Mhz), maar ik weet niet hoe stabiel dat gaat werken.... Maar dat hoort bij [OCM] thuis, niet hier
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ligt niet aan de processor, maar aan de chipset van de controller....de nieuwere types 486 PCI moederborden hadden al een controller chipset onboard, de oudere moesten nog met van die Vesa Localbus planken klooien (of met een ISA controller...brrrr!). Maar dat is ook iets waar je naar kunt kijken: hoe zit die harde schijf met het moederbord verbonden? Op sommige (de mijne tenminste wel) VLB controllers kun je nog wat timings instellenOp donderdag 14 februari 2002 19:39 schreef Treenaks het volgende:
Check inderdaad eens met hdparm -- check of DMA aanstaat (dat hadden de laatste 486's toch al?
heerlijk oldskool topic dit!
1
2
3
4
| free -om
total used free shared buffers cached
Mem: 60 54 6 58 3 16
Swap: 122 4 117 |
Verder is het een Compaq met zo'n BIOS partitie op de HD die er dus niet meer is. BIOS instellingen valt dus weinig aan toe doen?
Aii... van een Compaq blijf ik af. Helaas!Op donderdag 14 februari 2002 20:54 schreef jelmervos het volgende:
Verder is het een Compaq met zo'n BIOS partitie op de HD die er dus niet meer is. BIOS instellingen valt dus weinig aan toe doen?