nieuwe kast, waarom werkt niets?

Pagina: 1
Acties:

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:44
Ik heb onlangs een Chieftec Dragon DA-01B-D gekocht en heb toen al m'n spul uit de oude kast gehaald en in de nieuwe gezet.
Toen ik alles eenmaal had aangesloten deed niets het, ventilator van de voeding ging niet aan, processor niet, niets! Ik had alles aangesloten zoals het in de oude kast zat dus er zaten (hoogstwaarschijnlijk) geen kabels verkeerd aangesloten.

Nu komt iets waar ik me voor schaam:
De CD DA-01B-D is dus P4/AMD compatible ofzo, wat ik erin zette?:

Celeron 300a MHz MMX
Abit BH-6
de rest lijkt me niet echt belangrijk, staat wel in m'n sig.

mijn vraag:
Kan er nou helemaal geen andere proc (+ bijbehorend mobo) in dan een p4 of een amd? of heb ik toch iets verkeerd aangesloten?

En ga nou niet zitten zeiken dat ik een lamer ben of een idioot of iets dergelijks want DAT WEET IK AL LANG!

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Die voeding zou moeten werken met ieder willekeurig bord + CPU.

Het boeit dan niet of je die BH6 van jou pakt of een P4 bordje...

Check is ff of je powerknop goed zit aangesloten. Probeer anders gewoon ff d.m.v kortsluiten in plaats van de powerknop zelf aansluiten. Reset ook je bios is een keer, bij sommige borden wil het wel is helpen...

Succes iig :z

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Voeding kabel verrot?

Verwijderd

Knopje op de voeding gechecked of die wel aanstaat?
Lijkt me logisch dat je de voedingskabel er wel in hebt zitten en de powerbutton op de juiste plaats aan hebt gesloten (als het een ATX voeding is). Verder zou je anders nog een andere voeding kunnen proberen.
Out of ideas...

Verwijderd

HeHe, ik had precies hetzelfde. Alleen bij mij was er nog aan vooraf gegaan dat ik mijn bios had gereset. Althans, dat was de bedoeling, maar ik had het jumpertje verkeerd terug gezet. En dan doet ie niks, hè... :o
Nadat ik dus helemaal was geflipt, heb ik het jumpertje weer goed teruggezet...En toen deed ie het weer ;)

Oja1: de voltage-selector staat goed?
Oja2: de on/off knop op de voeding zelf staat goed?

• NitroX infinity
ja alles stond goed. 't zal wel de powerknop op de voorkant zijn geweest, dat die verkeerd aan zat gesloten. als iemand nog andere ideetjes heeft, laat ze horen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Nee, ik heb dezelfde ervaring. In die kast kan je geen andere processor doen dan amd/P4. Dit omdat de aura van de kast een andere frequency heeft. Ik zou gewoon een juiste kast kopen....

• NitroX infinity
damn, hmm, liever een nieuwe proc+mobo dan een nieuwe kast. ben echt "verliefd" op deze kast. :9

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:33
[MiereNeukMode]

Heb je afstands busjes gebruikt tussen je grondplaat en je mama plankje? of heb je um dr zo opgeschroefd. (Of zaten er al afstands busjes op je grondplaat.) :Z

[/MiereNeukMode]

• MP83
Op donderdag 14 februari 2002 17:05 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
't zal wel de powerknop op de voorkant zijn geweest, dat die verkeerd aan zat gesloten.
Begrijp ik hier uit dat ie werkt ?

Verwijderd

Ik zou wel dan in de winkel vragen of ze aura compatible zijn, dus dat ze de jusite frequency hebben. Anders koop je weer iets voor niets.

• Praetorian
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 23:33
[Private message]

Hey mr.Blonde, als je thuis zit kan je ook werken! ;)

[/Private message]

Verwijderd

SUKKEL ;)

• NitroX infinity
Op donderdag 14 februari 2002 17:12 schreef Praetorian2k het volgende:
[MiereNeukMode]
Heb je afstands busjes gebruikt tussen je grondplaat en je mama plankje? of heb je um dr zo opgeschroefd. (Of zaten er al afstands busjes op je grondplaat.
[/MiereNeukMode]
yep, gebruikt, ben nie zo stom hoor!
Op donderdag 14 februari 2002 17:12 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Begrijp ik hier uit dat ie werkt ?
dat begrijp je dus verkeerd, spul zit nog in m'n ouwe kast, ga 't zometeen ff proberen. (gadver, weer al die kabels lospeuteren, schroefjes losdraaien, kaarten uit mobo halen en alles weer in de kast zetten. en als het niet werkt nog een keer :( )

• MP83
Op donderdag 14 februari 2002 17:14 schreef Praetorian2k het volgende:
[Private message]

Hey mr.Blonde, als je thuis zit kan je ook werken! ;)

[/Private message]
:P

• NitroX infinity
heb 'm aan de praat, kabeltje van aan/uit knop zat verkeerd om.
Maar nu, m'n ledjes branden niet (die power en hdd ledjes aan de voorkant), kan ik die kabels daarvan omdraaien terwijl de comp aanstaat, of krijg ik dan een schok :9 ?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 15:51
kabeltje van de switch (aan/uit) zekerstewetes wel goed aangesloten? (ook niet op verkeerde pin op je plank)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Op donderdag 14 februari 2002 22:05 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
heb 'm aan de praat, kabeltje van aan/uit knop zat verkeerd om.
Maar nu, m'n ledjes branden niet (die power en hdd ledjes aan de voorkant), kan ik die kabels daarvan omdraaien terwijl de comp aanstaat, of krijg ik dan een schok :9 ?
kan je gewoon omdraaien, staat geen 230 op hoor :)

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• MP83
Kan je idd gewoon omdraaien :*

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 22:11 schreef Petergr het volgende:

[..]

kan je gewoon omdraaien, staat geen 230 op hoor :)
ik zou hem voor de zekerheid toch even uitdoen, stekker dr uit, kast even goed neerzetten zodat je alles goed ziet en dan voorzichtig die stekkertjes goed erin doen.
Anders krijgen we straks weer een topic 'Help, ik schoot uit bij het ledjes aansluiten en nu is mn videokaart in 2en :'( '

:P :+

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
Heeel misschien heb je die brede kabel van de voeding naar het Mobo een beetje scheef aangesloten.. Dat wil nog wel eens gebeuren...

Anders kun je het altijd nog proberen zonder alle kaarten erin (Alleen je grafische kaart).

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• NitroX infinity
Op vrijdag 15 februari 2002 10:36 schreef Tweakod3x het volgende:
Heeel misschien heb je die brede kabel van de voeding naar het Mobo een beetje scheef aangesloten.. Dat wil nog wel eens gebeuren...

Anders kun je het altijd nog proberen zonder alle kaarten erin (Alleen je grafische kaart).
als je het topic goed had doorgelezen had je kunnen weten dat het het kabeltje van de aan/uit knop was die verkeerd om zat.

WOOHOOO! m'n ledjes branden na zoveel jaar eindelijk eens weer :9

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:43 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

als je het topic goed had doorgelezen had je kunnen weten dat het het kabeltje van de aan/uit knop was die verkeerd om zat.

WOOHOOO! m'n ledjes branden na zoveel jaar eindelijk eens weer :9
Aan dat kabeltje kan het echt niet gelegen hebben, het is namelijk een gewone pulsdrukker en die zijn niet afhankelijk van polariteit.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 13:20

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Klinkt misschien stom, maar ik heb een keer gehad dat de boel niet op wilde starten. Oorzaak? Al die kabeltjes aan de voor kant van de kast (power aan, speaker, hdd ledjes etc.) moeten met een lusje door een magneetje, die meestal bij de kast geleverd wordt...:?

Zal wel te maken hebben met inductie spanningen die door alle velden in de kast opgewekt worden.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• MP83
Op vrijdag 15 februari 2002 12:34 schreef KIP het volgende:

[..]

Aan dat kabeltje kan het echt niet gelegen hebben, het is namelijk een gewone pulsdrukker en die zijn niet afhankelijk van polariteit.
Het kwam er ook op neer dat dat kabeltje misschien niet op de juiste plaats zat. Het ging niet zozeer om de + of -... :z

• Wom
  • Laatst online: 13:56

Wom

Op donderdag 14 februari 2002 17:01 schreef Flippit het volgende:

Oja2: de on/off knop op de voeding zelf staat goed?
Heeft mij een halve dag gekost om te achterhalen waarom mijn systeem het niet deed, totdat ik dat knopje tegenkwam *D
Pagina: 1