Spacer, goed idee?

Pagina: 1
Acties:

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Veel over lang gekomen maar toch ff een kort draadje.
Is het een goed idee om een spacer te kopen?
Aangezien ze maar 10 Euro zijn lijkt het me de goedkoopste manier om m'n proc te beschermen als ik ga waterkoelen.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 16:45 schreef Mad_Demon het volgende:
Aangezien ze maar 10 zijn lijkt het me de goedkoopste manier om m'n proc te beschermen als ik ga waterkoelen.
Bij waterkoeling is het idd geen slecht id om er 1 te gebruiken!!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 14 februari 2002 16:45 schreef Mad_Demon het volgende:
Aangezien ze maar 10 zijn lijkt het me de goedkoopste manier om m'n proc te beschermen als ik ga waterkoelen.
Als je denkt dat je het sloopt anders moet je het doen, ik heb geen spacer tussen mijn XP 1800+ en mijn DD maze 2-2 zitten en vind heteigenlijk wel goed zo. mijn waterblok is nu iets van 8 keer van de CPU geweest en de core ziet er nog perfect uit. Als je maar voorzichtig bent en alles met beleid monteert is er niks aan de hand imo.

Suc6 met waterkoeling iig.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Mad_Demon
Op donderdag 14 februari 2002 16:47 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Als je denkt dat je het sloopt anders moet je het doen, ik heb geen spacer tussen mijn XP 1800+ en mijn DD maze 2-2 zitten en vind heteigenlijk wel goed zo. mijn waterblok is nu iets van 8 keer van de CPU geweest en de core ziet er nog perfect uit. Als je maar voorzichtig bent en alles met beleid monteert is er niks aan de hand imo.

Suc6 met waterkoeling iig.
Ik hab het geld niet om mijn CPU te vervangen dus wil ik als soort van verzekering de spacer kopen. Omdat ik een "schroefklem" heb en geen geveerde klem ben ik bang dat ik door m'n core heen ga.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 16:53 schreef Mad_Demon het volgende:

[..]

Ik hab het geld niet om mijn CPU te vervangen dus wil ik als soort van verzekering de spacer kopen. Omdat ik een "schroefklem" heb en geen geveerde klem ben ik bang dat ik door m'n core heen ga.
in dat geval is het idd wel verstandig er een te nemen :)
Misschien ook wel slim om losse veer schroeven te kopen, of zijn die niet los verkrijgbaar? Evenetueel maak/tweak je ze zelf natuurlijk!!

• Mad_Demon
Ok dan, ik heb 'm besteld.
Bedankt voor de reacties :)

• n00b | IA
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

Op donderdag 14 februari 2002 17:14 schreef Mad_Demon het volgende:
Ok dan, ik heb 'm besteld.
Bedankt voor de reacties :)
lees dit topic eerst voor je je spacer op je processor doet: [topic=409462] aan het begin een beetje vaag maar als je het helemaal leest snap je het wel

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 17:45 schreef firoz het volgende:

[..]

lees dit topic eerst voor je je spacer op je processor doet: [topic=409462] aan het begin een beetje vaag maar als je het helemaal leest snap je het wel
er zat een stickertje over het cache dus kijk eerst of er geen stickertjes overheen zitten :(

Verwijderd

Ja zo'n spacer dat is toch eigenlijk iedeaal!?! (als er geen stickertje op zit dan :( )

ofnie? en voor dat geld helemaal toch?

Verwijderd

Bij een review van Heatseakerz bleek dat ze met de Z4 kit hogere temps kregen MET space dan zonder . Ik heb zo'n ding nooit gebruikt , ook niet met m'n Alpha en met m'n WC ga ik het ook niet doen

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De combinatie Spacers en Tbirds: je kunt niet zonder!
Ik heb zelf H2O koeling met een zwaar blok, die er een aantal malen af moest ivm testen etc.

Hoewel sommige 'kunstenaars' hier een koeler 100 x zonder corecrushen van een Tbird op en af krijgen, zie je mij niet zonder spacer!

En de temps met spacer voor mn Tbird 1.2: 30 C idle en 36 C stressed >:)

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 15 februari 2002 08:30 schreef The_Cook het volgende:
De combinatie Spacers en Tbirds: je kunt niet zonder!
Ik heb zelf H2O koeling met een zwaar blok, die er een aantal malen af moest ivm testen etc.

Hoewel sommige 'kunstenaars' hier een koeler 100 x zonder corecrushen van een Tbird op en af krijgen, zie je mij niet zonder spacer!

En de temps met spacer voor mn Tbird 1.2: 30 C idle en 36 C stressed >:)
En de temps zonder spacer???????? Zo hebben we er nog niets aan natuurlijk.

Conclusie is dnk ik dat als je een Tbird hebt je beter wel een spacer kan gebruiken. Met een XP cpu is het volgens mij niet echt meer nodig.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op vrijdag 15 februari 2002 09:25 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

En de temps zonder spacer???????? Zo hebben we er nog niets aan natuurlijk.
Klopt TD-DMZ, het was eigenlijk als statement bedoeld, met of zonder Spacer, maakt qua temps misschien maar 2 graden uit. Belangrijker is, veiligheid voor alles! ;)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb het niet zo op spacers. Om je core niet te beschadigen moet ie _precies_ even hoog zijn als je core. Is ie te hoog, dan maakt je core geen mooi contact met je koeling (waarschijnlijk alleen via wat koelpasta), en is ie te laag dan heb je er niets aan.

En hoe hoog je core is is verschillend per processorbatch. IMHO kun je beter een paar veertjes opscharrelen en netjes installeren.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 10:12 schreef AcouSE het volgende:
Ik heb het niet zo op spacers. Om je core niet te beschadigen moet ie _precies_ even hoog zijn als je core. Is ie te hoog, dan maakt je core geen mooi contact met je koeling (waarschijnlijk alleen via wat koelpasta), en is ie te laag dan heb je er niets aan.

En hoe hoog je core is is verschillend per processorbatch. IMHO kun je beter een paar veertjes opscharrelen en netjes installeren.
Tja, als je die cnc gefreesde dingen koopt (dus niet die goedkope prut dingen die er volgens mij niet eens meer zijn) zit je altijd goed!! Ik heb de tb spacer op mijn XP gehad en vice versa..en allebij werkte perfect!

Bij mij scheelde de temperatuur zelfs 2graden bij allebij de procs. (met=lager)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik koop een spacer voor m'n P3, want ik ga er wel een ruige koeler op zetten.

Toch maar 9$, goedkoper dan een nieuwe P3.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Nadat ik mijn spacer op mijn Athlon 1200 mhz had gezet en de fan erop heb gezet heeft ie nog ongeveer 10sec gewerkt. Daarna is ie doorgefikt.

Het geheel draaide eerst zonder spacer (kon het ding niet meer terugvinden toen ik mijn pc in elkaar zette).
Later kwam ik em weer tegen en heb em ertussen gezet. Geen goed idee dus en het was geen goedkope naamaak of iets dergelijks.
Het heeft me wel een Athlon XP opgeleverd maar was een dure grap. Pas dus goed op dat met die spacer je koelblok nog wel op je proc terechtkomt.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op vrijdag 15 februari 2002 10:22 schreef Gman het volgende:
Ik koop een spacer voor m'n P3, want ik ga er wel een ruige koeler op zetten.

Toch maar 9$, goedkoper dan een nieuwe P3.
Hmmmmmmmmm, waarom????????
Een p3 word niet zo erg warm, dus voor die 1 of misschien 2 graadjes hoef je het niet te doen. En verder zul je met je p3 je core ook niet zomaar slopen aangezien die eenstuk steviger zijn dan die van de Tbirds van AMD.

Verwijderd

haha, waarom een spacer voor een p3.. knappe jonge als je je p3-core weet te slopen..

Verwijderd

ik heb er sinds kort ook 1. Drukte eerder mijn waterblok er gewoon op. Maar met een spacer heb ik toch het idee dat ik de moeren wat strakker kan/durf aan te draaien.
Pagina: 1