Toon posts:

Morrowind -> beter dan Never Winter Nights?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys,

Iemand al iets gezien van Morrowind? is echt heel vette RPG, een vreselijk grote non-lineaire wereld en een super vet character selection system.

Ik heb net de graphics gezien gebaseerd op de GeForce4 kaart, mjammie! :9~

Er zal ook een Construction Kit bij zitten waarmee je je eigen Quests, levels en NPC kan maken. Dit is dus geen lullig level editoortje, maar een heuse echte easy to use developers kit! wowie!
staan wat videotjes op de site die het echt heel makkelijk laten over komen!
http://www.morrowind.com

Weet iemand hier al iets meer van af? Wanneer ie uit komt etc? Previews ergens?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 31-01 12:15
Ik denk dat NwN toch wat leuker wordt dan Morrowind. Maar goed dat komt waarschijnlijk door mijn slechte ervaringen met Daggerfall

There is no magic.

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

ff gekeken maar NWN lijkt me leuker. sorry :)

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Een RPG bepaal je niet op de graphics, een RPG bepaal je op het verhaal, The Elder Scrolls III: Morrowind koop ik maar ik koop ook Neverwinter Nights (en nog een bult RPGs ;) waaronder Might and Magic IX :9 )

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:25
Is Morrowind nou feitelijk een vervolg op Daggerfall? Dat spel is namelijk supermasterlijk...

Geef mij maar een Warsteiner.

• White Dust

White Dust

Op donderdag 14 februari 2002 17:43 schreef Knakker het volgende:
Is Morrowind nou feitelijk een vervolg op Daggerfall? Dat spel is namelijk supermasterlijk...
Het is een vervolg op Arena en Daggerfall (The Elder Scrolls), je hebt ook de spin-off spellen The Elder Scrolls Legend: Battlespire en The Elder Scrolls Adventures: Redguard. maar de orginele serie is dus The Elder Scrolls en daar hoort Morrowind ook bij ;)

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik ben toevallig net Daggerfall eens aan het spelen... het ziet er niet meer uit tegenwoordig maar door de enorme hoeveelheid aan opties blijft het een geniaal spel (jammer van de crashes alleen). Maar goed, als Morrowind volgens hetzelfde principe gaat belooft dat wat :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op vrijdag 15 februari 2002 10:09 schreef GaiusBertus het volgende:
Ik ben toevallig net Daggerfall eens aan het spelen... het ziet er niet meer uit tegenwoordig maar door de enorme hoeveelheid aan opties blijft het een geniaal spel (jammer van de crashes alleen). Maar goed, als Morrowind volgens hetzelfde principe gaat belooft dat wat :)
Dat met die bugs, daar werken ze aan bij morrowind :)
Ze hebben een heel bug team ofzo dat dag en nacht naar bugs zoekt en die dan oplost :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 14:18
Morrowind is echter enkel single-player..
Niet te vergelijken met NWN :)
Moet wel zeggen dat het er erg strak uitziet, ik ga echter voor de MP-feat.
Alleen jammer dat er 'weinig' NWN-fans bij GoT rondhangen.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 10:28 schreef SimonBenson het volgende:
Niet te vergelijken met NWN :)
Moet wel zeggen dat het er erg strak uitziet, ik ga echter voor de MP-feat.
Alleen jammer dat er 'weinig' NWN-fans bij GoT rondhangen.
NWN-fan in spé... Meldt! eerst BG2 SoA en ToB uitspelen
Maar wat ik me afvroeg, ik heb lang geleden TES-Arena zitten spelen maar ben uiteindelijk gestopt omdat ik maar rond bleef rennen (al hackend en slashend :P) en er heel weinig concreets gebeurde. De actie qua verhaalijn was imho ver te zoeken. Of lag dat aan mij?

• Knakker
Op vrijdag 15 februari 2002 10:28 schreef SimonBenson het volgende:
Dit vind ik juist een pré...ik heb geen tijd om elke dag zolang op internet rond te hangen en m'n character te ontwikkelen; je kan wel een paar dagen pauze nemen maar dan kom je al heel snel achter te liggen op degene met je wie je veel optrekt in zo'n game. Singleplayer kun je je eigen tempo bepalen én veel lol hebben; nu is het wel zo dat online play meer dynamischer is (en veel onberekenbaarder - en dus leuker) maar dat neem ik wel for granted. Met een goede single player kom je ook een heel end.

Tegenwoordig draait alles om multiplayer, multiplayer dit en multiplayer dat, maar een goede single player mogen ze ook wel mee komen :)

• The Will
Op vrijdag 15 februari 2002 12:17 schreef Patrickje het volgende:

[..]

maar ben uiteindelijk gestopt omdat ik maar rond bleef rennen (al hackend en slashend :P) en er heel weinig concreets gebeurde. De actie qua verhaalijn was imho ver te zoeken. Of lag dat aan mij?
Kweenie ik heb het spel nooit gespeeld. Maar het is algemeen bekend dat Hack&Slash spellen, weinig tot geen verhaal hebben. Of het verhaal is zo standaard als ik weet niet wat (Diablo) ;)

There is no magic.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 16:57 schreef The Will het volgende:

[..]

Kweenie ik heb het spel nooit gespeeld. Maar het is algemeen bekend dat Hack&Slash spellen, weinig tot geen verhaal hebben. Of het verhaal is zo standaard als ik weet niet wat (Diablo) ;)
Jah, alleen leek het hele spel wel om een verhaal te draaien, met bijbehorend weinig interessante hack+slash (af en toe een orcje). Daarnaast, als je van de ene naar de andere stad wilde was je gewoon 20 minuten over low-graphics zandpaadjes aan 't rennen. Dat hoeft voor mij dan ook weer niet! Wat dat betreft is Diablo een zegen hoor. (ja, zelfs Diablo!).

• White Dust

White Dust

Zelf wil ik The Elder Scrolls spellen niet met diablo vergelijken, waarom er weinig tot geen verhaal in The Elder Scrolls zit is omdat het een open end RPG is, er zit een dun verhaal in maar door de groote van het spel ben je het verhaal gauw kwijt ;) in Daggerfall kun je van alles doen, huizen kopen, schepen kopen enz. enz. diablo is gewoon monsters doden...

• Knakker
Ja best wel uniek eigenlijk, een spel waar geen einde aan zit. Nou ja, je kan the emperor's quest wel voltooien, maar daarna kun je gewoon verder gaan.

Je kunt je helemaal opwerken in 1 van de guilds (en zo veel aanzien vergaren), je kunt een master thief worden, master spellcaster, je kan alles eigenlijk :) plus dat de World of Daggerfall zó inmens groot is dat je nooit alles te zien krijg in je hele leven :)

• The Will
Eej Soccubus ik vergelijk The Elder Scrolls toch niet met Diablo? :? Ik vergeleek gewoon Hack & Slash spellen zonder verhaal met Diablo ;)

There is no magic.

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 18:01 schreef The Will het volgende:
Eej Soccubus ik vergelijk The Elder Scrolls toch niet met Diablo? :? Ik vergeleek gewoon Hack & Slash spellen zonder verhaal met Diablo ;)
Da's een goeie vergelijking jah, H&S en Diablo :P
Anyway, ik vergeleek TES met Diablo, met die overeenkomst dat ik in allebei geen verhaal vond zitten en dat je wel erg veel heen en weer moest rennen (boring!).

Verwijderd

Topicstarter
Okay, het is dus duidelijk GEEN DIABLO of zoiets, dit is een 1st person/3rd person game in een "oneindige" wereld, waar je steeds verder en verder kan groeien.
Ook zal de Construction Kit een hoeveelheid aan uitbreidingen en Mods gaan opleveren.

Wat vinden jullie van de Construction Kit, waar je zelf je eigen levels/dungeons/quests etc kan maken?

Ik weet dat er op dit moment een FREAK de hele daggerfall wereld al aan het maken is in de Construction kit.
Echt te heftig gewoon!

En wees gerust, de ontwikkelaars zijn erg druk bezig een praktische bugloze game af te leveren, want ze hebben geleerd van Daggerfall.

Systeem eisen worden wel wreed!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-10-2025

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

Maar die construction kit zit ook in nwn. Ik wil de Elder scrolls hebben omdat ik het gewoon denk dat het een koel spel is .. en neverwinternights wil ik zeker hebben omdat ik denk dat dat zo'n beetje de standaard gaat worden op het gebied van online-rpg's en waar de meeste mensen ook gaan werken met die construction kit.. :)

Ik kan niet wachten tot iemand Menzoberranzan gaat maken ;)
offeh, The Abbyss.. offeh.. waterdeep offeh... noem maar op.. de forgotten realms rulen :)
Pagina: 1