Mplayer kan geen DivX afspelen

Pagina: 1
Acties:

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik krijg namelijk de volgende fout:
%%%% Playing file: /cdrom/Down To Earth.avi
[sw] SUB TOP
Playing /cdrom/Down To Earth.avi
Not an URL!
Detected AVI file format!
MainAVIHeader.dwFlags: (272) HAS_INDEX IS_INTERLEAVED
VIDEO: [DIV3] 640x352 24bpp 23.98 fps 1101.6 kbps (134.5 kbyte/s)
[V] filefmt:3 fourcc:0x33564944 size:640x352 fps:23.98 ftime:=0.0417
Clip info:
Name: Down To Earth
Author: DOMiNiON
Copyright:
Comments:
Detected audio codec: [mp3] drv:1 (MPEG layer-2, layer-3)
mp3lib: Processor ID: 686
mp3lib: Using Pentium-MMX optimized decore.
AUDIO: srate=44100 chans=2 bps=2 sfmt=0x10 ratio: 16000->176400
Detected video codec: [divx] drv:2 prio:0 (DivX ;-) (MS MPEG-4 v3))
Support for win32 codecs disabled, or unavailable on non-x86 platforms!
FATAL: Couldn't initialize video codec :(
*** free_stream() called ***

MPlayer interrupted by signal 2 in module: sub_free
Ik heb wel divx4linux geinstalleerd. Het gekke is dan ook dat ik wel divx kon openen met avifile, alleen kreeg ik dan 3 tiles ipv een compleet beeld :D

Hoe kan ik dit nou fixen?

En ja ik weet het, ben vervelend :P
Je moet maar zo denken.. over een tijd help ik mensen zoals mij :Y)

Verwijderd

Heb ik ook gehad, is vrij simpel op te lossen. Nadat je de plugins hebt geinstalleerd MOET je mplayer opnieuw compileren (met divx/win32 codec paramter, weet ik zo niet uit m'n hoofd)! Zou dan moeten werken!

• saviour
  • Niet online
Hmm, geweldig! Ik ga kijken.

Verwijderd

Gebruik mplayer met ffmpeg2, lees de faq ff hoe te installen. Ffmpeg2 is een native linux codec dus gebruikt geen windows dll's. Ik heb hem gisteren zo geinstalled en nu is mplayer VEEL sneller als mediaplayer in windows. Een normale divx neem 15% cpu bij het fullscreen afspelen op hoogste kwaliteit! (Duron 1200, radeon 7000).

• saviour
  • Niet online
Om eerlijk te zijn snap ik er ff geen hol meer van :{

Ik heb nu ffmpg2 ook geinstalleerd, maar dan.. ik kom er echt niet uit. Ik zie alleen dingen staan over het encoden en grabben van films enzo.

Ik wil gewoon afspelen :{

Verwijderd

naja ik heb hier 20% belasting met de divx4linux codecs. werken goed genoeg.

Verwijderd

Je moet in de dir /usr/lib/win32 de win32 codecs van divx hebben staan (ook met de juiste rechten).

Deze zijn als packet te downloaden vanaf de mplayer website.

Opnieuw compileren zou hiervoor niet nodig hoeven zijn.

Verwijderd

opnieuw compileren is dus WEL nodig. En dat met die rechten klopt, daar zat ik eerst ook met te kutten, maar als je ze chmod 644 zou sufficent moeten zijn

Verwijderd

Laten we het er op houden dat het er van afhangt.. :)

Op mijn default mandrake 8.1 install en de default redhat 7.2 install welke ik nog niet zo lang geleden gedaan heb hoefde er niet gehercompileerd te worden..

als ik echter de oorspr. vraag lees denk ik dat je in dit geval wel degelijk gelijk hebt. De foutmelding zegt zelf idd. al dat support niet aanstaat, hij had anders wel een foutmelding gegeven dat hij de codec niet kan vinden.

Compileren _kan_ trouwens nog een kutklus worden, aangezien mplayer weigert te compileren op gcc 2.96 welke bij iig. mandrake default geinstalleerd is. gcc 3.0 werkte bij mij ook niet, 2.95 weer wel.

Om support aan te zetten moet je het ./configure script met een parameter aanroepen, welke dat is weet ik zo uit m'n hoofd niet, maar ./configure --help geeft je alle opties.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Je moet ff een stomme melding in typen dan compiled ie wel :) spreek uit ervaring...

Mijn PII266MHz draait ook DivX'en :) en heeft nu nog Mandrake met die vreselijke brakke compiler.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Ik lees ook dat ffmpeg2 alleen encoden doet maar ik draai mplayer zonder ook maar 1 dll in m'n systeem. Zonder ffmpeg2 wil ie geen divx spelen. Heb net 6 divx'es tegelijk afgespeeld en ging net niet goed, met 4 divx'es ging het wel vloeiend.

Verwijderd

ik wil niet spammen maar ik zou ipv mplayer voor xine gaan

Verwijderd

als je het .configure script op deze manier aanroept:
code:
1
./configure --with-png --with-gui --enable-divx4linux --enable-x11 --with-win32libdir=/usr/lib/win32

Gaat hij mekkeren over je GCC versie kun je nog --disable-gcc-checking erachter zetten, maar in mijn ervaring compileert hij dan niet goed.

MPlayer is lekker rap, ondersteund skins, tv-kaarten + afstandbediening, en speelt divx-jes probleemloos af.

En hij is gewoon snel.. even heen en weer spoelen in een filmpje kan razendsnel.

• saviour
  • Niet online
Wow hezik! Ik had zelf ook al een regeltje in elkaar geflanst maar niet zo goed als de jouwe :*

Ik probeer het meteen wanneer ik gtk aan de praat heb!

• saviour
  • Niet online
Als ik jouw regel gebruik, hezik, krijg ik een compile fout ;(
... too?
make[2]: Leaving directory `/home/saviour/MPlayer-0.60/Gui/mplayer'
rm -f libgui.a
ar rc libgui.a skin/skin.o skin/font.o skin/cut.o bitmap/bitmap.o bitmap/tga/tga.o bitmap/bmp/bmp.o bitmap/png/png.o wm/ws.o wm/wsconv.o app.o events.o timer.o error.o mplayer/mplayer.o mplayer/widgets.o mplayer/play.o mplayer/psignal.o mplayer/gtk/menu.o mplayer/gtk/mb.o mplayer/gtk/about.o mplayer/gtk/pl.o mplayer/gtk/sb.o mplayer/gtk/fs.o mplayer/gtk/opts.o
make[1]: Leaving directory `/home/saviour/MPlayer-0.60/Gui'
gcc -O4 -march=i686 -mcpu=i686 -pipe -ffast-math -fomit-frame-pointer -D_REENTRANT -Ilibmpdemux -Iloader -Ilibvo -I/usr/local/include/gtk-1.2 -I/usr/local/include/glib-1.2 -I/usr/local/lib/glib/include -I/usr/X11R6/include -o mplayer mplayer.o adpcm.o xacodec.o cpudetect.o mp_msg.o ac3-iec958.o dec_audio.o dec_video.o msvidc.o cinepak.o fli.o qtrle.o codec-cfg.o cfgparser.o my_profile.o RTjpegN.o minilzo.o nuppelvideo.o find_sub.o subreader.o lirc_mp.o mixer.o spudec.o dll_init.o -Lg72x -lg72x -Lmp3lib -lMP3 -Lliba52 -la52 -Lxa -lxa -Llibmpeg2 -lmpeg2 -Llibavcodec -lavcodec -Llibmpdemux -lmpdemux -Llibvo -lvo -Llibao2 -lao2 -Lloader -lloader -Lloader/dshow -lDS_Filter -LGui -lgui -Llinux -losdep -Lpostproc -lpostproc -L/usr/X11R6/lib -lX11 -lXext -lnsl -lXxf86dga -lXv -lXxf86vm -lXinerama -lnsl -lpng -lz -lpthread -ldl -Lopendivx -ldecore -L/usr/local/lib -L/usr/X11R6/lib -lgtk -lgdk -rdynamic -lgmodule -lglib -ldl -lXext -lX11 -lm -L/usr/local/lib -lglib -lpng -lz -lz -lnsl -lm
dec_video.o: In function `init_video':
dec_video.o(.text+0x368): undefined reference to `decore'
dec_video.o(.text+0x387): undefined reference to `decore'
dec_video.o: In function `decode_video':
dec_video.o(.text+0x765): undefined reference to `decore'
dec_video.o: In function `set_video_quality':
dec_video.o(.text+0x103e): undefined reference to `decore'
collect2: ld returned 1 exit status
make: *** [mplayer] Error 1
Client1:/home/saviour/MPlayer-0.60#
What to do?

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 13:54 schreef saviour het volgende:
Als ik jouw regel gebruik, hezik, krijg ik een compile fout ;(
[..]

What to do?
doe eersteens:
make clean

dan configure dan make en dan make install

• saviour
  • Niet online
DJ_PP, dat heb ik gedaan maar het werkt niet...

Verwijderd

Die compile fout krijg ik ook bij gcc 2.96

type eens gcc --version en zie welke versie je hebt

heb je 2.96 dan zul je wat leuke opties (gui, skins) achterwege moeten laten.. met de onderstaande regel heb ik 'm net even op een 2.96 gcc gecompileerd:
code:
1
./configure --with-win32libdir=/usr/lib/win32

Daarna moet je nog wel even de win32 codecs in /usr/lib/win32 zetten en chmodden naar de juiste rechten.

Die codecs kun je trouwens in 1 tar.gz downloaden vd. mplayer site (www.mplayerhq.hu)

//edit
ik heb de link naar de codecs nog even voor je opgezocht:
http://www.mplayerhq.hu/MPlayer/releases/w32codec-0.60.tar.bz2

• saviour
  • Niet online
Bedankt hezik, compileren gaat dan wel, alleen klopt het beeld dan dus niet :{

Het beeld is dan verdeeld in 3 delen waarvan het linker en rechter deel verwisseld zijn..

Ik heb mplayer gecompileerd zoals je zei en die codec uitgepakt naar /usr/lib/win32. Ik heb zelfs chmod 777 gedaan..

Verwijderd

Nou ja, we zijn al een stap verder, toch? :)

Hij vind de codec dus wel, anders zou je de error krijgen waar je mee begon. Dan is het dus of een vernaggeld filpje of een verkeerde codec.

Als ik het goed zie moet je de 3.11 DivX codecs hebben, die kun je ook van een windows-machine afhalen.

Je hebt het neem ik aan al met meerdere filpjes geprobeerd?

//edit
misschien moet je 'm configureren met --enable-prOn? ;)

• saviour
  • Niet online
Whehehehe, werkte niet :+

Ik heb het al met meerdere films geprobeerd ja.. als ik het van een windows bak wil halen, hoe kom ik er dan achter welke bestanden ik allemaal moet hebben?

Verwijderd

gebruik dan ook niet dat kolere mplayer

gebruik
BS PLayer www.bsplayer.org (is een hele fijne)
en gebruik dan deze divx 4.12 full installer a.u.b.
http://netti.nic.fi/~temp/easydivx/download/DivX4FullInstaller.exe

the PLaya (zit bij die codec)

of kijk op www.divx-digest.com voor andere alternatieven

maar in godsnaam gebruik geen mediaplayer. slechter kan niet.!!!

• saviour
  • Niet online
kingofhill, je zit een beetje verkeerd hier ;)

.exe en mediaplyer? Denk het niet :P Dit is NOS :)
(Wel bedankt voor de moeite trouwens).

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Als je problemen hebt met 0.6, kijk dan eens naar de CVS versie. Veel problemen lossen zichzelf op als je met de laatste versie werkt.

Verwijderd

Die bestanden welke je moet hebben van een windows bak heten exact hetzelfde als de bestanden in die tar.bz2 met codecs.

Je kunt ze vinden in je /windows/system dir.

Ik gebruik gewoon de MPlayer versie welke bovenaan op mplayerhq.hu staat en die deed het prima.

Als je een beschaafd, niet al te groot filmpje hebt van bv. 3 Mb dan kun je 'm wel even mailen, dan zal ik eens kijken of hij het hier wel doet. Doet hij het wel dan mail ik je mijn mplayer wel even om te kijken of die het bij jou wel doet.

Verwijderd

Ik vindt Mplayer een fantatische player. Ik kan er gewoon vanalles mee
afspelen. Ook het vooruit spoelen van films heb ik nog nooit zo soepel op een pentium II 400 gezien.

Mplayer speelt gewoon alles af, ook files waarin windows media player zich verslikt.

• saviour
  • Niet online
hezik, ik heb nu even geen klein filmpje bij de hand.

Ik stel het wel bijzonder op prijs van je! Ik wil nu even Gnome aan de praat zien te krijgen en dan ga ik door met Mplayer.

Echt tof van je.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 16 februari 2002 17:31 schreef saviour het volgende:
hezik, ik heb nu even geen klein filmpje bij de hand.
'dd if=/mijn/grote/bestand of=/mijn/kleine/bestand bs=512 count=4000' levert je een bestand op met daarin de eerste 2MB van je grote bestand. Kleiner kan natuurlijk ook, maar je moet maar even kijken wat praktisch is. Ik weet niet of alle formaten hier goed tegen kunnen, maar mpeg heeft er bij mij in ieder geval nooit problemen mee gehad en ik verwacht dat divx ook wel een involledig bestand af kan spelen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Pagina: 1