Sinds een weekje heb ik nu linux op m'n bak staan en bijna alles wat het onder windows doet lukt me ook onder mandraak. toppertje dus. Alleen als ik een audio-cd wil afspelen met CD-speler zegt hij 'CD-rom lees of toegangsfout ( of geen audio-cd in de cd-romspeler Zorg ervoor dat u de benodigde toegangsrechten heb voor het leze van /dev/cdrom)' als ik hemgewoon probeer te mounten (via kde of console) geeft hij aan dat ie de filesystem niet herkend. ik heb een writer en een dvdspeler de writer zit in /dev/scd0, maar word ook /dev/cdrom genoemd. de dvd zit op /dev/cdrom2. Hij doet het onder windows natuurlijk wel. Het gekke is dat als ik het spel chromium speel dat hij de betreffende audio cd als game muziek gebruikt... ik doe dus iets fout (daarvoor ben ik immers n00b
). Wie kan mij helpen.
P.S. ik heb al de f*cking search geused en de faq bekeken.
en niet een geschikt goed draadje gevonden, dus als je zoiets schreeuwt geef me dan een linkje of topicnaam aub. Gegroet (oh nee, mag niet)
P.S. ik heb al de f*cking search geused en de faq bekeken.
en niet een geschikt goed draadje gevonden, dus als je zoiets schreeuwt geef me dan een linkje of topicnaam aub. Gegroet (oh nee, mag niet)