What the ...? Internet ineens triestig SLOOM!

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Okee ik heb GEEN KABEL, niet lachen jullie.

Maar dat terzijde. Ik internet al maanden probleemloos op TMF Web, en omdat ik daar nu dus een probleem mee heb heb ik me aangemeld bij NokNok, maar dat geeft hetzelfde.

Probleem:

Normaal gesproken, stond er bij het icoontje in de systray altijd 'blablabla... @ 52000 bps, nu is dat om onverklaarbare reden nog slechts 40000 bps.

Relevante info over configuratie:

Ik heb een Wisecom 56k modem. Daarmee was het ongeveer een jaar geleden ineens onmogelijk om op welke provider dan ook nog in te bellen. Na lang kloten liet ik me vertellen dat ik een extra instelling moest invoeren: AT+MS=56,1,300,56000. Dat werkte.

Al vatte ik nooit precies het verschil tussen K56Flex en V90, kan iemand mij dat uitleggen> Moet ik die instellingen veranderen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Je modem probeert de hoogst mogelijke snelheid met de ISP te leggen, maar als dat niet lukt valt hij terug naar lagere snelheden, net zolang tot het wel lukt.

Als je inderdaad van de ene op de andere dag een terugval in snelheid hebt kan dat aan 3 dingen liggen:
1) de modems van je ISP zijn brak geworden
2) je instellingen zijn veranderd
3) de verbinding naar je ISP is slechter geworden

1 lijkt me niet het geval, aangezien je hetzelfde hebt met 2 providers.

2 kan, moet je even nakijken.

3 lijkt mij het meest waarschijnlijk. Het kan zijn dat je modem niet goed meer is, dat het stekkertje er niet goed in zit, dat de telefoonkabel beschadigd is of dat er verderop bij de PTT iets beschadigd is.

Duw de modemkaart nogeens vast in het slot in je computer, controleer of al je kabels heel zijn en of alle stekkers nog goed vast zitten. Als dat allemaal goe is en je connectie is nog steeds langzamer, dan vrees ik dat je weinig kunt doen.

Succes ermee. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:08

Destruction

(ex-)Automonteur

neem dan superweb Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

nou superweb.. ???? liever niet

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Je moet het kabeltje niet langs je geluidsboxen leggen dat stoort.

Verwijderd

Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem, sinds een paar dagen slechts 40000bps, en ook eerder altijd 52000bps bij 3 verschillende providers, IGR (betaald), Myweb en Het Net......

Vast en zeker is de KPN weer ergens aan het knoeien

Ik woon in Nijverdal (Twente) jij toevallig ook Captain???

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Bedankt jongens. Nee dude ik woon in Leek, bij Groningen, en mijn vriendin wist al te melden dat er werkzaamheden zijn hier en daar. Ik ben allang blij dat de oorzaak buitenshuis ligt en niet bij mij, dat scheelt weer uren gekloot met mijn rekendoos. Aan de andere kant kan ik het nu niet oplossen en ben ik mooi de lul met die 40000 bps, en ik kan er geen reet aan doen. Fuck KPN.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1