Toon posts:

[JS] Alternatief document printen in IE5.5+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de printknop te overriden met het volgende scriptje:

<link rel=alternate media=print href="printversion.doc">

Dit werkt goed in IE5, maar vanaf 5.5 gaat het helemaal fout en wordt de html pagina geprint.

Weet iemand hoe dit in IE5.5+ goed te doen is?

btw: dit is voor een intranet en er hoeft alleen rekening gehouden te worden met IE, andere browsers zijn niet geïnstalleerd (en worden dus ook niet ondersteund). Op dit moment ben ik bezig een alternatief te maken waarin het word document wordt ingeladen in een apart scherm waarna de gebruiker (misschien) nog een keer op de printknop moet drukken. De gebruiker moet hierbij echter lang wachten en dat is niet de bedoeling.

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 10:05
Je wilt dus iets uitprinten dat niet in de browser word weergegeven, begrijp ik dit goed?

Verwijderd

Topicstarter
yip, ik heb een html file (duh) en dan wil ik bijv. de word versie van dat document printen. Zelfs als op de printknop gedrukt wordt, moet het word document geprint worden...

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 10:05
Op donderdag 14 februari 2002 16:24 schreef Stiek het volgende:
yip, ik heb een html file (duh) en dan wil ik bijv. de word versie van dat document printen. Zelfs als op de printknop gedrukt wordt, moet het word document geprint worden...
Je kunt bv het bestand laden in een iframe en die als grootte 0 maken en die dan uitprinten, zo heb ik dit op een site opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... goeie...

Alleen zit ik hier met een intranet met erg dunne lijntjes (48k landelijk WAN. Als je op de printknop drukt voordat het doc helemaal is ingeladen, wordt dan een deel van het document uitgeprint of wachtie tot het docje helemaal binnen is... (wat dus een minuut of wat kan duren :( )