HomeLAN Win XP & 98

Pagina: 1
Acties:

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Ben bezig met een netwerkje aan te leggen tussen 2 PC's.
De ene PC waar ook kabelinet op binnenkomt draait onder XP en de ander onder Win98. Nu is het probleem dat XP steeds aangeeft dat de kabel niet is aangesloten. De NIC's zijn goed geinstalleerd en de kabel is ook niet defect want met een andere werkte het ook niet.
Het gaat hier om een Realtech NIC voor internet en de Trust Gamers Networkingkit voor het LAN.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Toevallig cross en gewone kabels gewisseld?

• Kwistnix
Uhm, nou nee.
Bij die Trust NWkit zitten dus 2 NIC's en een lekkere fel oranje gekleurede Crossed CAT5 kabel :)
Beetje onmogelijk om die met de andere om te wisselen.

• Kwistnix
Echt vaag dit!
Voor de zekerheid die NIC's opnieuw er in gepleurd, maar dat helpt dus nix.
Bij de client pc zegmaar heb ik die NIC d'r uitgehaald en in een ander PCI slot geramd, maar dan start de pc inneens nie meer op :?
Ik dat ding terugzetten in ander pci slot en controlen en hij pakt hem weer wel, dus ik dat ding terug vastschroeven en dan doet ie het inneens weer niet!
Hellup!

Verwijderd

Lijkt een onstabiele netwerk kaart. Als je hem wel weer aan de praat krijgt, moet je is kijken of je ledje van je netwerkkaart brand op beide computers. Ik heb ook een netwerk tussen 98 en XP en het werkt perfect.

Verwijderd

Dus je hebt nu problemen met de client en de server? server ziet geen kabel, client start niet op als je de nic in een ander slot stopt? Die trust network gaming zooi, want voorn merk nics zijn dat?

• Kwistnix
Server ziet idd de kabel niet en de client heeft vage problemen als ik er een netwerkkaart in prop.
Ik heb het nu voor elkaar dat die client pc de NIC gewoon vind en dus opstart (jawel :)).
De Server vind ondertussen nog steeds geen kabels of wat dan ook. De LED lichten idd niet op, maar daar had ik zelf al naar gekeken en dat is typisch voor als er geen fysieke verbinding tussen de twee kaartjes ligt (toch?).
Dus ik zit nu alleen nog met een XP server die geen fysieke verbinding aantreft.
Ow jah, bijna vergeten, op de client PC staat het TCP/IP protocol wel geinstalleerd, maar niet voor een specifieke kaart. Ook vaag aangezien dit toch wel zo zou moeten zijn.
Die Trust kaarten hebben gewoon dezelfde chipset als van een Realtek NIC (geeft XP aan tenminste: Realtek RTL8139)
Sorry voor de hysterische en bekrompen uitleg enzo, maar ik ben daar niet zo goed in.

Verwijderd

Dan is het probleem, waarschijnlijk eenvoudig! Waarschijnlijk hè, hoeft niet, je hoort nog van mij. Ik moet even achter m'n XP PC gaan zitten en dan kan ik het uitleggen hoe je het mogelijk kan veranderen :)

• Kwistnix
Dat zou wel heel lekker zijn!
Alvast bedankt!

Verwijderd

Oké, hier komt de beloofde uitleg!

Je hebt neem ik aan al TCP/IP & NetBUI & IPX al ingesteld, zoniet, zeg dit dan even.

Klik nu op het icoon "my network places", die op je desktop geplaats is. Linksboven in je scherm kijk je onder de regel "Network Tasks" en druk je op "view network connections", als je je TCP/IP enzo goed hebt ingesteld, dan staat er onder "LAN or high speed internet" een icoontje met twee computer beeldschermen erop. Klik hier met je rechter muisknop op en klik dan op de vetgedrukte letter "Enable". Nu moet ie het doen. :)

Laat het even horen op de topic als het je gelukt is. Ik hoor het ook wel als je het niet begrijpt of als er geen icoontje staat bij "view network connections"

• Kwistnix
Icoontje met die twee computers staat er idd, met zo'n lekker groot rood kruis er door.
Ik zit nu niet achter de betreffende PC maar ik zal het eens nalopen.

Verwijderd

Al resultaat geboekt???

• Kwistnix
Nou, dat LAN moet dus bij een maat van me aangelegd worden.
Ik heb er dus nog geen kans voor gehad.
Bij mij thuis ligt er al een en dat werkt perfect :)
Pagina: 1