Toon posts:

[Linux] FTP Serv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eindelijk mijn linux server af (na 2 dagen hardwerken *D) met sshd, apache (met php), vls (videolan), samba, mySQL, firewall en routing allemaal draaiende :).

Maar wat is nou een goeie ftp server voor linux, het enige wat ik graag terug zou zien is: als users de users van mijn linux bak gebruiken met hun home dirs (dus als ik als root zou inloggen moet ik terecht komen in /root met upload rechten etc) en hij moet als deamon draaien.

Geef eens een lijstje, pure-ftpd vond ik maar nix, kon wel inloggen maar mocht nix uploaden (kon btw alleen als anonymous inloggen)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
proftpd

dat je alleen als anonymous in kan loggen, is je eigen schuld denk ik, pureftp kan dat namelijk wel.
En je wil helemaal niet als root inloggen, neem dat maar van mij aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 15:51 schreef blaataaps het volgende:
proftpd

dat je alleen als anonymous in kan loggen, is je eigen schuld denk ik, pureftp kan dat namelijk wel.
En je wil helemaal niet als root inloggen, neem dat maar van mij aan.
jah dat snap ik ;-) maar het was maar een voorbeeld, en pureftp is me teveel werk kwa instellen snappie?

Verwijderd

ga maar op www.freshmeat.net frotten voor de NIEUWSTE (en niet dus een rare rpm van de installatie) proftpd en zorg dat je dit bij houdt. Zorg dus dat je je sshd en proftpd bijhoudt met de nieuwste versies.

Dit helpt problemen te voorkomen.

ps. Root is idd. als hierboven geschreven een zeer slecht idee aangezien je niet wilt dat andere cleartext je pwd mogen kunnen zien als je ftp't

pps. Draai proftp daemon niet als user root. Dit brengt ook weer het een en ander risico met zich mee.

}:O

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
<irony_mode>
Als je toch graag als root wilt inloggen, is wu-ftp (niet de recentste) wel een goede keus, ook geen gedoe met wachtwoorden enzo.
</irony_mode>

Verwijderd

Topicstarter
als ik die config file van proftpd.org pluk voor anonieme toegnagn dan krijg ik als ik die gebruik NO server avilible to handle your request

Verwijderd

Topicstarter
wie heeft een goeie config file voor mij?

Verwijderd

Proftp is goed zie www.linuxdoc.org voor het instellen.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 18:26 schreef DJ_PP het volgende:
wie heeft een goeie config file voor mij?
He! Ik had er eentje voor je op mijn server gezet :)
Pagina: 1