Toon posts:

Duron/morgan 1000 moet koeler worden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Op dit moment heb ik een Duron / morganCore 1000 met een pcChips MB810 LMR mainbord.
Graag zou ik de temperatuur van mijn Duron zeker met de helft naar beneden willen hebben. Is dit mogelijk om bv. lagere voltagewaardes in te stellen, enz.
Performance is op dit moment niet het meest belangrijkst.

Of moet ik maar overgaan op een VIA C3 800 mhz. met bijpassend mainbord.
Want echt die temperatuur moet omlaag. Ik neem dan ook aan dat het energieverbruik minder zal worden.

Groeten

Verwijderd

Post eerst eens welke temps je mobo dan aangeeft, en met welk programma het afgelezen wordt. En ook nog even welke koeler je hebt.

Zit je koeler wel goed op je CPU, heb je er koelpasta tussengedaan? Op welke BIOS instellingen staat je proc?

Verwijderd

de temp omlaag is heel makkelijk, andere koeling, andere koelpasta, of het voltage omlaag... maar waarom wil je die temps omlaag hebben dan? post eerst je temps en specs voordat we je kunnen helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een spire full koperen koeler met witte pasta ertussen. Mainbord voorzien van een sis730 chipset. Idle is de temp 50 graden en in stress wel tegen de 60.
Verders heb ik een atx-desktop van aOpen http://www.aopen.com/products/housing/h340-series.htm zonder case koeling dus.
CPU core voltage is 1.632 V en is niet instelbaar via de bios, verders is er niets instelbaar. Moet ik nu een ander mainbord kopen waar dit wel instelbaar is en is de temp daardoor dan drastisch lager?
Of wordt het toch VIA C3 800Mhz?

Verwijderd

maak wat 120mm casefans in je kast, koop een goede koeler en arctic silver 3

Temp:
code:
1
2
3
    | 
    | 
   \|/
Want echt die temperatuur moet omlaag. Ik neem dan ook aan dat het energieverbruik minder zal worden.
Nope.. helaas.. De warmte word alleen beter afgevoerd, maar je CPU maakt nog even veel warmte

Verwijderd

50(idle) en 60(stress) is vrij gebruikenlijk met standaart koelertje en kast zonder casefan's. Beter koelen wordt hij echt niet energie zuinig van, je zult dus je voltage moeten verlagen. En aangezien dit al op 1.625v staat zal deze niet verschrikkelijk naar beneden kunnen.

Via c3 is nooit een oplossing, je komt nog niet eens tot de helft van je huidige performance. Beter kun je je duron een stuk onderklokken=>600 of 700 @ 1.4v als je het red. Je moet daar wel een leuk bord voor hebben, maar je wilde ook al een beter bord voor de c3 kopen, dus dat moet wel kunnen. Er zijn vast wel leuke 2de hans oc-borden(kt7,a7v, enz) te koop.

Wil je echt nog minder stroomverbruik, dan zul je naar een laptop moeten. Of met computers kappen, en papier en pennen kopen. Er zijn gewoon geen echt zuinige computers.

Verwijderd

Topicstarter
Een celeron/tualatin 1000/100MHZ 256Kb op een mainbord van ECS: P6SSM2 met SIS630s chipset, is dit een oplossing?
Het moet nl. wel een micro-atx zijn.
Pagina: 1