Is het mogelijk om (dmv CSS) je bullets een kleurtje te geven? Een andere dan de tekst? Ik weet wel dat ik de kleur van mijn LI in de stylesheet op rood kan zetten en dan met <font color="Black">text</font> de tekst toch zwart krijg, maar vroeg me af of ik ook alleen de bullets een kleurtje kan geven dmv CSS?
nee, anders dan LI { color: red; } (waarmee je ok de fontcolor specificeert) ddat dat niet;
een list-item kent drie properties list-style-position: inline|outside, list-style-image: url(), en list-style-type: dot|square|..etc|none
eventueel kun je met een liststyle-image een gekleurde afbeelding gebruiken, maar verder is er weinig mogelijk
een list-item kent drie properties list-style-position: inline|outside, list-style-image: url(), en list-style-type: dot|square|..etc|none
eventueel kun je met een liststyle-image een gekleurde afbeelding gebruiken, maar verder is er weinig mogelijk
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
ok, thanx, dit waren ook de enigen die ik wist...Op donderdag 14 februari 2002 15:37 schreef RM-rf het volgende:
nee, anders dan LI { color: red; } (waarmee je ok de fontcolor specificeert) ddat dat niet;
Anoniem: 41451
code:
1
| <li style="color: Aqua;"><span style="color: Black;">1</span></li> |
Dit evt. vervangen door classes..
Idd, doe ik ook altijd.Op donderdag 14 februari 2002 16:02 schreef TrashNSk8 het volgende:
Ik gebruik bijv. ook liever kleurcodes ipv voorgedefinieerde kleuren...
Goed bezig
idd, dit lijkt me een goeie oplossing. Evt kun je het zelfs zo oplossen:partyganger:
code:
1 <li style="color: Aqua;"><span style="color: Black;">1</span></li>
Dit evt. vervangen door classes..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| /* css */ ul.blauw li { color:#0000ff; } ul.blauw li span { color:#000000; } <!-- html --> <ul class="blauw"> <li><span>text1</span></li> <li><span>text2</span></li> <li><span>text3</span></li> </ul> |
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Jaaaaaa, CSS2Op donderdag 14 februari 2002 17:34 schreef drm het volgende:
idd, dit lijkt me een goeie oplossing. Evt kun je het zelfs zo oplossen:
Pagina: 1