Toon posts:

Iomega 100 mb Zip Drive

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal jaren een Iomega 100 mb Zip drive. Deze heeft een SCSI interfase. Deze zit op een machine waarin Windows 98SE opzit.

Sinds kort heb ik een nieuwe computer met daarin een 250 mb Zip drive. (Ik had gewoon een 100 mb besteld maar een 250 Mb gekregen). Hier zit Windows XP

Nu komt het vreemde. Ik heb Zip disks die door bij gelezen en beschreven kunnen worden. Maar er zijn er ook bij die of door de ene machine niet worden gelezen of door de andere machine. Ze komen dan met de melding. Formateren?

Formateer ik de Zip Disk op welke machine dan ook en FAT of Fat 32 het maakt niet uit. De machine die geformateerd heeft kan ze lezen de andere niet.

Heeft iemand dit ooit gehad of weet de oplossing hoe ik elk schijfje op beide machines kan lezen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Misschien dat het komt dat je een 250MB in een 100MB zip drive wilt gebruiken. Dat werkt niet. Een 100MB zip in een 250MB drive wel. Daar wel op gelet?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Was ik even vergeten te vermelden voor het geval dat niet duidelijk is. Ik heb alleen 100 Mb zip disks en de Iomega 250 Mb kan ook 100 Mb zipjes formateren, lezen en schrijven.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 08:58

FastBunny

Give it the Works !

Op donderdag 14 februari 2002 15:09 schreef twoninereight het volgende:
Was ik even vergeten te vermelden voor het geval dat niet duidelijk is. Ik heb alleen 100 Mb zip disks en de Iomega 250 Mb kan ook 100 Mb zipjes formateren, lezen en schrijven.
Okay dan is dat t niet iig. 100MB moeten in elke zip drive werken. Heb zelf ook een interne SCSI gehad. Heb nu de externe SCSI. Maar heb dit nog nooit gehad. Is de oude zipdrive misschien aan t verslijten ofzo :?
Met floppy's heb ik t wel es maar dan zijn de floppy's meestal gewoon gaar :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook nog gehad met gewone diskettjes, diskettes die ik geformatteerd had kon mijn vriend in z'n packard hell niet lezen, schrijven, ...

en wij maar denken, ja, tis natuurlijk ene packard hell

kortom, ik weet niet wat eraan te doen valt

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kan ook aan het merk liggen van de schijfjes.

Ex-collega ging ook over van een 100mb naar een 250 mb zipding en zijn noname 100mb schijfjes waren niet meer te lezen in de 250mb versie. Had volgens hem mat dan glim dingetje te maken linksboven op de achterkant van het schijfje.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 15:04 schreef twoninereight het volgende:
...
Formateer ik de Zip Disk op welke machine dan ook en FAT of Fat 32 het maakt niet uit. De machine die geformateerd heeft kan ze lezen de andere niet.
...
Aaaaargh... Waar zou zo'n IOMEGA Tools disk nu voor zijn? (Meegeleverd bij een IOMEGA drive (speciaal voor de IOMEGA media!)

Sinds wanneer formatteer je een 100 Mb ZIP-disk met FAT32??? Wat is daar het nut van, afgezien van het feit dat dit DUS niet door IOMEGA wordt aanbevolen! (LEES: afgeraden)

Als je troubles krijgt, gewoon formatteren met de iomega tools format-optie. Die hoort op beide machines hetzelfde te werken, én gelezen te worden! |:(

Verwijderd

Topicstarter
Je had gelijk. Inderdaad het installeren van de laatste iomega software en werken.

Bedankt
Pagina: 1