Toon posts:

Celly Tualatin kopen; welke koeler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een P!!!733@825 op een TUV4X-C mobo, en ik wil mijn cpu gaan upgraden. Het mobo heb ik een paar weken geleden gekocht om mijn oude Biostar M6VCI :r te vervangen, en omdat ik toch wilde overstappen op de Tualatin. Maar heeft er al iemand goede ervaringen met de T-Celly 1200-1300 Mhz, en welke koeler kan ik er het beste voor nemen?
Geluid is geen bezwaar, kast is goed geisoleerd, maar ik wil toch wel een beetje gaan overklokken (en WC is geen optie :()
Omdat de Celly-T een grotere core heeft, past mijn Golden Orb die nu mijn P3 op 28 graden stressed :9~ houdt er denk ik niet op, maar ik wilde zowiezo dat ding op mn P3 houden, die op dat oude Biostar bordje gedegradeerd wordt naar "server"...

Roept U maar ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Tualatins hebben helemaal geen grotere core, misschien bedoel je gewoon de heatspreader ;)

Dat kan op zich geen kwaad. Een Orbje moet passen, evenals elk beetje fatsoenlijk S370 cooler. Zo heet wordt de Celly-T toch niet.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Meer OCM ditte. :)

Move PMG -> OCM.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik heb afgelopen zondag een Intel Celeron 0.13 (tualatin dus) 1200 MHz gekocht. Als je de boxed hebt, wat ik dus heb krijg je er een Intel koeler bij, met heatsink. Dit ding volstaat prima om te gaan overclocken, aanvankelijk hoe ver je gaan.

Die van mij staat nu op 1,32 Ghz, laten we zeggen 1 1/3... Met een benchmark programma heb ik de prestaties vergeleken met een Socket 423 Intel Pentium 4 1,5 GHz. De Celly was dik sneller, dat waarschijnlijk omdat deze 0.13 micron is, en de Pentium nog een 0.18 micron is.

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:58

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

maakt trouwens wel veel herrie, die standaard koeler op de celeron T 1200... :(

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op donderdag 14 februari 2002 16:33 schreef Styno het volgende:
maakt trouwens wel veel herrie, die standaard koeler op de celeron T 1200... :(
Ik hoor hem hier niet eens dus misschien heb je een brakke fan ofzo.
Mijn celly 1200 met standaard koeler doet het iig goed.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/1500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/SSCPU1500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~flux0008/SSMM1500.jpg

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie raden me aan de gewone standaard koeler van Intel te gebruiken?
En daar is ook een beetje mee over te klokken?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Zeker weten van wel. Zijn goeie koelers hoor die van Intel. Maar als je het niet vertrouwt koop je een ander *D

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23-02 18:28
De boxed koeler is goed genoeg om de celly lekker koel te houden :) . Maakte alleen bij 2 mensen die ik ken toch wel een irri geluidje. Maarja als je er niet gevoelig voor bent.

Verwijderd

Nice man :) Ik heb nu een pIII 1 ghz @ 1150 ong. Ik zit ook te denken aan wat snellers. Maar ik denk gewoon een 2de pc erbij. Ik zit toch erg te twijfelen of ik een XP neem of een Celly :) Ik ben namelijk erg INTEL fan :)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Ik heb op mijn onderstaande gebakje ook gewoon een intel koeler; die zat er standaard bij. Eerst was hij behoorlijk stil ( stiller dan mijn coolmaster op mijn oude p3 1ghz) maar hij lijkt steeds luidruchtiger te worden ... ;( Hij staat ook dag en nacht aan :Y) dus het heeft wat te leide :+

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 februari 2002 22:38 schreef Rave17 het volgende:
Maar als je het niet vertrouwt koop je een ander *D
Dat vraag ik dus; welke??

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Ik heb een swiftech MC370 (is nu vervangen door een MCX370) zijn zeer goede koelers hoor. En het is bijna onmogelijk om daarmee de core te slopen...
Pagina: 1