AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
Zelfs als ik tweedehands spul koop wil ik weten of ik het terug kan brengen als het kaduuk is (hoeft geen jaar te zijn, maar niet dat ik allemaal kapot spul krijg)
en dit staat misschien beter in PMG
Move HA -> PMG.
Aannames zijn fataal.
europees geregeld?
tenminste op compaqs enzo heb je standaard 2 jaar garantie
geen idee, verder maar moet zelfs 2 jaar zijn d8 ik
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Verwijderd
dat je op Compaq's 2 jaar garantie krijgt, staat in principe los van de garantie van alle deelleveranciers van Compaq. Zij geven gewoon 2 jaar garantie op hun pc's...Op donderdag 14 februari 2002 14:50 schreef Lord_T het volgende:
tis zelfs tegenwoordig 2 jaar?
europees geregeld?
tenminste op compaqs enzo heb je standaard 2 jaar garantie
geen idee, verder maar moet zelfs 2 jaar zijn d8 ik
Intel op Boxed cpu's 3 jaar garantie was vroeger 5 jaar zelfs.
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Alsof ze over 3 jaar jouw cpu nog hebben liggen
(Heb zelf bij Paradigit gewerkt)
Verwijderd
Nee mag niet.Op donderdag 14 februari 2002 14:32 schreef UNICRONBOT het volgende:
De PC zaak Ledos PC Factory geeft maar 6 maanden garantie op AMD\INTEL Processoren mag dat wel ? moet normaal tog een 1 jaar zijn of niet.
http://www.ledos.nl/pc-factory/
AMD geeft officieel 1 jaar garantie op hun producten... ik heb namelijk zelf erg gezeik gehad met Graficall die ook maar beweerde dat AMD 6mnd garantie gaf.... nou niet dus...
Intel geeft geloof ik afhankelijk van of het een boxed versie is 1jaar tot 3 jaar garantie
Verwijderd
Een AMD core is nogal slapjes en brokkelt over het algemeen nogal makkelijk af (uit eigen ervaring) dor het ontbreken van zon mooi verstevigende laag eroverheen zoals Intel hun cpu's zo netjes levert. Tevens als er ook maar een beetje een vlekje op de cpu te zien is wat door hitte zou kunnen komen, dan doet dat natuurlijk meteen vermoeden dat je veels te ver overgeklokt zou hebben of andere domme dingen gedaan zou hebben, bv geen koeler monteren ofzo.
Het ligt dus allemaal maar weer net aan de winkel waar je de cpu vandaan hebt en volgens mij zullen velen zeggen dat het je eigen schuld is al vind ik dat in veel gevallen onterrecht want als een HD het niet doet, al zou je hem hebben laten vallen, dan krijg je ook een nieuwe, is gewoon neit te achterhalen... in principe zou het een kwestie van vertrouwen moeten zijn, maarja niemand is te vertrouwen en tja wanneer is het echt de schuld vd gebruiker en had hij beter moeten weten he? Bij mij AMD cpu heb ik ook niet zien staan dat je extra voorzichtig moet zijn met je koeler erop plaatsen aangezien die core nogal gevoelig is en niet zo sterk gebouwd als in de constructie van Intel!
De zogenaamde tray processoren van INTEL en AMD hebben 1 jaar garantie.
Die zijn de garantie bepalingen van INTEL en AMD zelf. De leverancier heeft zich hier aan te houden.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Je hebt sowieso de mogelijkheid om dingen om te ruilen binnen 8 dagen meen ik.
Verwijderd
Je bedoelt onkunde.Op zaterdag 16 februari 2002 03:23 schreef SALLY het volgende:
Een AMD core is nogal slapjes en brokkelt over het algemeen nogal makkelijk af (uit eigen ERVARING)
[..]
Of de koeler er zodanig oprammen dat de core afbrokkelt.[..]
of andere domme dingen gedaan zou hebben, bv geen koeler
monteren ofzo.
Tja, in Amerika moeten ze ook expliciet aangeven dat je de kat nooit in de magnetron moet stoppen of bij McDonald's niet met hete thee tussen je benen moet gaan zitten...Bij mij AMD cpu heb ik ook niet zien staan dat je extra voorzichtig moet zijn met je koeler erop plaatsen aangezien die core nogal gevoelig is en niet zo sterk gebouwd als in de constructie van Intel!
Een beetje meer respect voor andere mensen mag hier ook welOp zaterdag 16 februari 2002 08:43 schreef Mace33 het volgende:
[..]
Je bedoelt onkunde.
[..]
Of de koeler er zodanig oprammen dat de core afbrokkelt.
u can fool all people some time and fool some people alltime
AMD boxed bestaat niet, tenminste niet bij AMD.Op zaterdag 16 februari 2002 03:38 schreef Rick2001 het volgende:
Er zijn zowel INTEL boxed processoren alsook AMD boxed processoren, welke beide 3 jaar garantie hebben van INTEL en AMD zelf.
De zogenaamde tray processoren van INTEL en AMD hebben 1 jaar garantie.
Die zijn de garantie bepalingen van INTEL en AMD zelf. De leverancier heeft zich hier aan te houden.
AMD heeft een lijst met coolers die volgens hun geschikt zijn, genoeg koelen en weinig gevaar op een kapotte core.
Wat winkels vervolgens doen is een cooler van deze lijst halen, die bij een CPU doen, prijs wat opschroeven en dan het geheel als "boxed" met evt meer garantie aan te bieden.
Op zich vind ik dat boxed wel een leuk idee: je betaalt ietsje meer voor garantie die je extra krijgt. Moet je eens met een HP printer doen, betaal je voor garantieuitbreiding gewoon het dubbele bedrag wat je normaal voor de printer kwijt bent.
Boxed AMDOp zaterdag 16 februari 2002 11:51 schreef _JGC_ het volgende:
AMD boxed bestaat niet, tenminste niet bij AMD.
Maar zoals op de frontpage van tweakers van de week te lezen was gaan ze nu een NIEUWE boxed versie op de markt brengen, net zoals intel met ECHTE AMD cooler in een mooit plastic doosje. (kan link even niet meer terugvinden)
Oh ja, een printer gaat vele malen sneller kapot als een CPU. Logisch dus dat als je daar een garantieuitbreiding voor wil hebben dat je dan een STUK meer moet betalen als bij een CPU die waarschijnlijk over 10 jaar nog probleemloos werkt....
Verwijderd
Wat ik al eerder zei garantie AMD: 12Maanden
INtel: 12Maanden
BOXED: 3 jaar
Einde topic
ps: winkel/leverancier MOET zich houden aan deze bepalingen... wijs ze daar ook op voor je aankoop...
Nou, de Thunderbird's en Duron's waren ook al boxed verkrijgbaar hoor, netzoals zelfs de 'oudere' Athlon's.Op zaterdag 16 februari 2002 17:56 schreef _JGC_ het volgende:
[..]
Sinds afgelopen Donderdag dus... Ik leef nog in de tijd van de oude Athlon en de oude Duron

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB