Toon posts:

[LCD] Hoeveel px hebben jullie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort (net zoals de rest hier op OCM) een LCD proggie schrijven, maar dan wel voor de grafische generatie.
Mijn vraag is nu:
Hoe groot zijn jullie *grafische* schermen?
Ik wil met m'n proggie zo veel mogelijk LCD schermpie's gaan ondersteunen.

(btw, ik ben nog niet begonnen, moet namelijk eerst nog een LCD scherm kopen en inbouwen 256x128 px *D)

Verwijderd

mijn 2 lcd's hebben bijde 240*64 pixels :)

voor wat voor een controller ga je je prog schrijven ?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 14:34 schreef Matty_ het volgende:
mijn 2 lcd's hebben bijde 240*64 pixels :)

voor wat voor een controller ga je je prog schrijven ?
uuuhhhh.... dat is het probleem juist, ik heb het lcd nog niet en de specificatie's hebben ze nog niet opgestuurd dus dat wordt nog ff afwachten

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Mijn schermpje heeft een resolutie van 1600x1200 8-)

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 15:25 schreef MadMax het volgende:
Mijn schermpje heeft een resolutie van 1600x1200 8-)
eehmz mister MadMax... het gaat in dit geval om een xtra LCD schermpie in je case (of los in een bakkie)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 15:27 schreef bouke_h het volgende:

[..]

eehmz mister MadMax... het gaat in dit geval om een xtra LCD schermpie in je case (of los in een bakkie)
dat had ie denk ik zelf ook door.

Maar goed. Dat LCD wat doe je daar mee eigenlijk want je word er ongeveer mee doodgegooid maar de functie geen idee??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 15:41 schreef Orion het volgende:
[..]
dat had ie denk ik zelf ook door.
ach... we moeten ff to-the-point blijven he

[off-topic-modus]
Op donderdag 14 februari 2002 15:41 schreef Orion het volgende:
Maar goed. Dat LCD wat doe je daar mee eigenlijk want je word er ongeveer mee doodgegooid maar de functie geen idee??
je zou 's de zoekfunctie van GoT kunnen proberen... een LCD is ervoor om informatie over alles weer te geven. bv:
• Pc Specs (Processor, RAM, Uptime, HD space)
• Het weer (altijd leuk)
• Headlines van Tweakers.net
• Meer info: zoek hier ff op 'lcd'
[/off-topic-modus]

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 15:21 schreef bouke_h het volgende:

[..]

uuuhhhh.... dat is het probleem juist, ik heb het lcd nog niet en de specificatie's hebben ze nog niet opgestuurd dus dat wordt nog ff afwachten
nou als je lcd 256*128 is kan ik je alvast vertellen dat je t schema + aansturing helemaal zelf aan het doen komt. Probeer een t6369c lcd te vinden, daar zijn we al veel verder mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 16:39 schreef Matty_ het volgende:

[..]

nou als je lcd 256*128 is kan ik je alvast vertellen dat je t schema + aansturing helemaal zelf aan het doen komt. Probeer een t6369c lcd te vinden, daar zijn we al veel verder mee.
ja ok... daar zit wat in, ik zal nog wel 's kijken

maar nu terug op het onderwerp:

Wat is jullie 'resolutie'?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 16:39 schreef Matty_ het volgende:

[..]

[toch weer offtopic modus]
de gebruikte controller is '1330 controller'.
niemand heeft hier zeker ooit van gehoord?
[/toch weer offtopic modus]

Verwijderd

LCD expert (lees sicko) hier ;)

Het grafische LCDtje wat ik hier heb is een 240x64 met een T6963C controller. Heb ooit een inkoopactie gehouden voor dat formaat, dus er zijn meer mensen die zoeentje hebben, en die willen vast wel meer software :Y)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 19:44 schreef bouke_h het volgende:

[..]

[toch weer offtopic modus]
de gebruikte controller is '1330 controller'.
niemand heeft hier zeker ooit van gehoord?
[/toch weer offtopic modus]
Dat is de SED1330. Die is op een paar hele kleine dingen na volledig compatible met de T6963C. Enige maanden geleden heb ik mij hier ontzettend in verdiept, en toen heb ik ook gekeken hoe uitwisselbaar ze waren. Heb er zelfs een schema voor gemaakt :)

Voor meer info kun je het beste ff kijken in het grote grafische LCD topic. Kun je bij Matty in de signature vinden of je kunt hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/329594/ klikken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 19:52 schreef Zotty het volgende:

Dat is de SED1330. Die is op een paar hele kleine dingen na volledig compatible met de T6963C. Enige maanden geleden heb ik mij hier ontzettend in verdiept, en toen heb ik ook gekeken hoe uitwisselbaar ze waren. Heb er zelfs een schema voor gemaakt :)
ja, ik heb 'm gezien thanx !!!
Pagina: 1