Toon posts:

Naar binnen of buiten zuigen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey Guys,

Ik heb ff een vraagje. Onderaan me kast heb ik een ruimte vrij om een fan te plaatsen. Ik gebruik een fan uit m`n oude voeding. Nu is mijn vraag moet ik juist lucht in me kast blazen of de lucht wegzuigen?

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
blazen, en bovenaan zuigen.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Lucht moet de kast in; volgens de ATX specificatie moet de airflow van onder-voor naar boven-achter lopen. Door de onderste casefan lucht *in* de case te laten blazen, bewerkstellig je dit.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 14:13 schreef THxZ0NE het volgende:
blazen, en bovenaan zuigen.
??????????
warme lucht stijgt op -> bovanaan uitblazen
koude lucht zakt tov warme lucht -> onderaan inblazen

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:25
Op donderdag 14 februari 2002 14:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

??????????
warme lucht stijgt op -> bovanaan uitblazen
koude lucht zakt tov warme lucht -> onderaan inblazen
hij vraagt, ik plaats en fan onderin, ik zeg blazen en bovenaan de warme lucht uitzuigen.

Verwijderd

doe mij maar zuigen :P
nee onder moet ie dus de kast in blazen en boven eruit (je voeding doet dat al)

Verwijderd

koude lucht naar binnen (laag)
warme lucht naar buiten (hoog)
simpel overigens onderdruk is beter dan overdruk dus als je een onevenaantal fans hebt eentje extra laten zuigen

Verwijderd

Das er phat , kan iemand me dan uitleggen waarom mijn supergoeie Chieftec voeding standard naar binnen blaast ?

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 15:16 schreef real_raichu70 het volgende:
Das er phat , kan iemand me dan uitleggen waarom mijn supergoeie Chieftec voeding standard naar binnen blaast ?
dat doet ie niet, hoop ik voor jou. anders snel terug met dat ding...

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

[topic=103795/1/25]
[topic=14459/1/25]
[topic=234851/1/25]
[topic=322478/1/25]

en zo is er nog veel meer te vinden :Z :Z :Z :z :O

specs

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Op donderdag 14 februari 2002 15:16 schreef real_raichu70 het volgende:
Produktiefoutje?

Vooral onderdelen in je voeding kunnen erg warm worden; je wilt die warmte in mijn ogen niet je kast inblazen, maar juist je kast zo snel mogelijk uithebben. Daarom blazen alle voedingsfans die ik ken dus ook naar buiten toe. Tevens helpt je voeding op deze manier ook de warme lucht uit je kast weg te zuigen, en sla je dus twee vliegen in 1 klap: je koelt je voeding EN je voert warme lucht uit je kast weg.

Als jouw voedingsfan naar binnen blaast, zou ik 'm voor de lol eens ompolen, als ik jou was; en meten wat het temperatuurverschil is...

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 15:24 schreef tofus het volgende:

[..]

Als jouw voedingsfan naar binnen blaast, zou ik 'm voor de lol eens ompolen, als ik jou was; en meten wat het temperatuurverschil is...
ompolen van een fan gaat in de meeste gevallen niet, gewoon de fan zelf omdraaien is dan de oplossing.

OF hij bedoelt dat zijn fan 'onderin' de voeding zitten, die dus de lucht in de voeding blaast en daarmee uit de kast. Dit zie je wel meer bij oa desktops

• tofus

tofus

it's all in the game

Omdraaien...juist, dat bedoelde ik ;p

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

Alle Chieftec voedingen doen dat hoor , maar als ik m'n WC bouw ga ik dat fannetje eens omdraaien

• tofus

tofus

it's all in the game

Op donderdag 14 februari 2002 15:48 schreef real_raichu70 het volgende:
Alle Chieftec voedingen doen dat hoor , maar als ik m'n WC bouw ga ik dat fannetje eens omdraaien
Ik zou het daarvoor al doen; anders weet je nog niet wat het temperatuurverschil nu veroorzaakt: de waterkoeling of
de reversed airflow. :Y)

Verwijderd

De waterkoeling is vooral omdat het stil is hoor :)

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Voor een hele goeie air flow moet je alle kiertjes er randjes
af plakken. Ook achter je voor frontje. Zo creer je een hele
mooie wind tunnel met een mooie lucht stroming. *D
Pagina: 1