Toon posts:

M'n laptop luste geen bier :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar kwam ik dus achter toen ik een bijna leeg flesje over m'n HP Omnibook XE3 gooide :(

Gelukkig!! Alleen het toetsenbord heeft het begeven.... met een extern toetsenbord doet hij het nog...

Nu vraag ik mij dus af wat een origineel toetsenbord voor het beestje ongeveer kost en waar ik dat kan krijgen..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 14 februari 2002 14:08 schreef PepsterPep het volgende:
Daar kwam ik dus achter toen ik een bijna leeg flesje over m'n HP Omnibook XE3 gooide :(

Gelukkig!! Alleen het toetsenbord heeft het begeven.... met een extern toetsenbord doet hij het nog...

Nu vraag ik mij dus af wat een origineel toetsenbord voor het beestje ongeveer kost en waar ik dat kan krijgen..
kan je nu al zeggen, das vrij duur!!!
kan je hem niet "repareren" maw helemaal slopen en goed schoonmaken?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:29
Hmm.. Volgens mij moet je dat originele toetsenbord ook wel weer schoon kunnen krijgen.. Gewoon afspoelen, en goed laten drogen..
(en zorgen dat het dus niet meer plakt!)

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 01:21
Uit elkaar gehaald?

Ja? alles afgespoeld?
Nee? afspoelen! en laten drogen :P

Worked 4 me :)

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm... ik denk dat ik toch maar ff ga afspoelen... ik dacht eigenlijk dat dat niet zoveel zou helpen maar als ik jullie reacties zie ga ik toch nog ff aan de slag! :)
tnx!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 21:26
Wat zonde! (van het bier) :9

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wel oppassen dat je notebook geen alcoholist wordt *D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 14:18 schreef erkens het volgende:
wel oppassen dat je notebook geen alcoholist wordt *D
tsja... ik dacht: wij altijd maar zuipen... geef het beestje ook wat
weet ik veel dat ie daar niet tegen kan!! :+

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Ik zou ook protesteren als ik een krenterig bijna leeg flesje kreeg.

Probeer eens een vol flesje eroverheen te gooien, misschien wil ie dat wel ;)

Verwijderd

Een toetsenbord aan het bier :?

Ik zou het eens met koffie proberen.
It works for me *D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mocht het keyboard kapot zijn dan kan het je nog aardig wat kosten.

En je hebt het systeem toch niet aangezet voordat je je keyboard schoongemaakt hebt he, want dat is |:(

Verwijderd

Zou het nou echt zo moeilijk zijn een keyboard te maken wat vocht bestendig is?
Gewoon met een hendeltje zopdat je in 1 keer het keyboard eruit kan halen en reinigen.

Gat in de markt lijkt me!

Verwijderd

Standaard laptop rscue procedure bij inwendig vloeistof gebruik:

UIT zetten, accu eruit, stroom eraf!
Laptop open schroeven :met beleid kan er weinig mis gaan (schroefjes bewaren en onthouden waar ze vandaan kwamen (ivm stevigheid kast)

toetensbord losmaken en afspoelen......

drogen met fohn.

laptop schuin weg zetten zodat alle vloeistof weg kan lopen..

Hopen, bidden, en weer inelkaar zetten na een dag ofzo...

Verwijderd

Gewoon goed laten drogen dan doen de meeste apparaten het wel weer! (in mijn geval wel tenminste ;))

• jellebelle
  • Niet online
Op donderdag 14 februari 2002 15:11 schreef beatmaster het volgende:
Zou het nou echt zo moeilijk zijn een keyboard te maken wat vocht bestendig is?
Gewoon met een hendeltje zopdat je in 1 keer het keyboard eruit kan halen en reinigen.

Gat in de markt lijkt me!
Echt wel!! Helemaal met je eens!! Ik weet zeker dat er heel veel mensen zitten te w8en op een reinigbaar toetsenbord, zeker mensen die 'm af en toe een biertje voeren :P

Bestaat dit echt niet? Dan wordt het tijd voor een patentaanvraag man!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 15 februari 2002 11:20 schreef jellebelle het volgende:

[..]

Echt wel!! Helemaal met je eens!! Ik weet zeker dat er heel veel mensen zitten te w8en op een reinigbaar toetsenbord, zeker mensen die 'm af en toe een biertje voeren :P

Bestaat dit echt niet? Dan wordt het tijd voor een patentaanvraag man!
Veel notebooks hebben al de mogelijkheid om het keyboard eruit te halen dmv twee klipjes die het keyboard vastzetten.

Verwijderd

ik heb ooit in een recreatievijver een nokia 6210 opgedoken van iemand die hem daar was verloren.. Heeft 3 dagen onder water gelegen.. Afgespoeld met lauw water.. zoveel mogelijk onderdelen uit elkaar halen.. 3 dagen laten drogen... in elkaar zetten

Hij belt er nu nog mee..

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 11:41 schreef ionize het volgende:
ik heb ooit in een recreatievijver een nokia 6210 opgedoken van iemand die hem daar was verloren.. Heeft 3 dagen onder water gelegen.. Afgespoeld met lauw water.. zoveel mogelijk onderdelen uit elkaar halen.. 3 dagen laten drogen... in elkaar zetten

Hij belt er nu nog mee..
Ik mijn 6210 in zout water op ameland heeft het nooooit meer gedaan :(

Verwijderd

Godver...die Cherry toetsenborden kunnen niet tegen vocht ofzow. heb er 2 liggen waar aleen (!) een paar spatjes op gevallen zijn. Een kwart van de toetsen deed het niet meer.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:57
ja zout en suiker zijn funnets voor toetsenborden. Je kan 'm natuurlijk goed schoonmaken. Dat je er niks meer van ziet. Dan opsturen naar HP. Als ze coulant zijn sturen ze een nieuwe.
Je kan ze ook proberen te bellen. Zeggen dat je al een ander toetsenbord geprobeerd hebt van een gelijke laptop. En dat dat werkte. Bij Dell sturen ze meestal onderdelen met handleiding hoe te vervangen. Is voor hun ook goedkoper dan de laptop ophalen en terug brengen.
Denk dat je in het ergste geval 100 euros kwijt bent voor een nieuwe. maar das minder erg dan GEEN goedwerkende laptop.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
toshibah keyboardjes kosten 50-150 euro als je beetje zoekt, ik weet dat voor de hp's niet uit mijn hoofd, zal wel niet erg veel meer zijn, toshibahs hebben ook npog muisstickje in midden, dusleveren extra kosten..

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Heel lang geleden toen Jeroen van Inkel op Veronica een computer magine presenteerde had ik latops gezien met een rubberen matje. Dus je kon er zoveel opgooien als je wilde maar je draaide het mat je om (kon je los halen) en was je laptop weer schoon...

Waarom ze het nu niet meer hebben weet ik niet.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1