[AX34] Vaag probleem

Pagina: 1
Acties:

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik heb op mijn werk een werkstation met een AOpen AX34 moederbord. Hierin zitten 64Mb ram en een PIII 733Mhz.
Als ik deze computer aanzet gebeurt er één van de volgende dingen:
1) Of hij gaat aan.
2) Of hij gaat niet aan en het beeldscherm blijft knipperen.

Als hij aan gaat staat de kloksnelheid op 733 Mhz, maar in het samenvattingsschermpje op 1342 Mhz.
Als ik in het bios ga, dan gaat de PC hangen. Als hij een keer draait dan werkt hij op zich prima. Kent iemand deze symptomen? Ik ben bang dat het of een breuk in het moederbord is, of geheugen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Zou aan het geheugen kunnen liggen.
Kun je niet het geheugen omwisselen? Weet je meteen of het aan het geheugen ligt.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Dat zal ik eerst eens ff doen, maar zorgt het geheugen ook voor een bussnelheid van 244 Mhz ? Dat zei ie tenminste zonet: PIII 1342 Mhz (244x5.5)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Reset je bios is ff een keer. Check dan of ie nog steeds van die vage dingen aangeeft...

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik had het BIOS al gereset, en van 1.10 naar 1.13 geflashed, geen resultaat.
Maar een ander blokje geheugen bracht inderdaad soelaas! Het werkt nu, en mijn dank in groot. Voor een second opinion ga ik naar GoT :)