Toon posts:

Maxtor schrapend geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is dat normaal dat je een schrapend geluid hoort af en toe van Maxtor D740X Ultra DMA133 7200 RPM
ook speedfan geeft 54 % fitnes aan en me andere 5400 rpm geeft 100 % fitnes aan.
Is dan die 7200 rpm beschadigt of kapot ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je vreemde geluiden hoort uit je hdd dan is dat niet goed. Doe evt een surface scan en kijk of de schijf nog goed werkt.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n d740x ata 133 7200 rpm schijfje maar hij draait als een zonnetje, ik hoor um niet eens ratelen als m'n kast dicht is, dus denk dat er toch iets niet goed zit bij jouw schijf.

Verwijderd

ik zou heel snel alle data veilig stellen, want afgaande op je omschrijving gaat'ie binnenkort echt dood....Zodra je dit gedaan heb kun je hem misschien lekker stressen totdat'ie echt stuk is (heb je tenminste ook geen gezeur in de winkel), en retour Maxtor dus.

Verwijderd

hmm ik heb gewoon ratelend geluid met kast dicht dus. Maar schrapend nee. Af en toe als win2k opstart dan hoor je wel een soort extra hard geluid :? Maar voor de rest draait ie lekker!

Verwijderd

Ik heb ook zo'n maxtor. Hij werkt prima, alleen is het net of er een grote ventilator op zit. Hij maakt geluid als een straaljager. Ik dacht eerst dat het de fan van de processor of kast was, maar ik heb de harddisk er een keer uitgehaald en weg geluid. Ik heb ook een maxtor van 15 GB op 7200 rmp, die hoor je niet.

Verwijderd

Ook even speedfan geprobeert,

fitnes --> 59 %
andere schijf maxtor 15 GB 7200 rpm --> 100%

Wat houdt dat in??? :?
De schijf draait ondanks het constante zoemend geluid als een zonnetje.
Pagina: 1