Matrox Gxxx PCI SingleHead als TV-OUT ?

Pagina: 1
Acties:

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een Matrox PCI kaartje voor TV-Out, die ik ga gebruiken naast m'n Voodoo 5 5500 AGP :)

Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is met een Single Head kaartje TV-Out te gebruiken, d.m.v. zo''n verloop kabeltje wat Matrox bij de kaart levert?

Iemand ervaring hiermee?

webOS all the way!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Volgens mij kan dat alleen met een dualhead omdat daar andere technologie opzit.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Dat d8 ik dus ook, maar ik wil het zeker weten :) Er zijn nl. veel makkelijker SingleHeads 2e hands te krijgen dan DualHeads >:)

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Klein kickje....

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
^^^^^^^^

webOS all the way!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Kijk eens op de site van Matrox, zou ik zeggen.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Daar kon ik het dus niet vinden :(

webOS all the way!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de tweede uitgang op een matrox is toch een standaard vga uitgang? dan zit de "conversie" van vga naar tv-out toch in het kabeltje/de stekkers, neem ik aan?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Lijkt me dus ook, maar ik wil het 100% zeker weten :)

webOS all the way!

Verwijderd

Ik heb zelf een G400 dual head met een verloop kabel. De tweede uitgang is GEEN normale VGA uitgang. Je kunt de tweede uitgang als tv-out gebruiken als je dat softwarematig aangeeft. De eerste VGA-out is dan ook niet als TV-out te gebruiken.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Thanx, dan moet ik dus op zoek naar een PCI DualHead kaartje :( Gaat lastig worden :(

webOS all the way!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:24

Nicap

Tsssk....

Een dualhead G4X moet er wel zijn, maar lees voordat je hem aanschaft wel de restricties van dualhead met een PCI kaart van Matrox. Ik weet wel dat er iets mee was, maar weet het niet helemaal meer. Het staat wel op de matrox site. Het had iets te maken met Intel en AMD.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

was dat niet het feit dat non-Intel chipsets (niet CPU's !) niet alle functionaliteit kwa dualhead boden onder bepaalde OSen ofzo?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien vind je nuttige info op www.matroxusers.com :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

matrox heeft net 2 dagen geleden een nieuwe PCI versie van de G450 geintroduceerd: http://www.matrox.com/mga/media_center/press_rel/2002/millg450pci_32mb.cfm (32MB DualHead)

met een beetje geluk wordt die ook wat beter leverbaar :?
Het is er wel een met DVI output, dus da's helaas weer wat duurder :(
Pricing and Availability
The new Millennium G450 32MB PCI graphics card will be available March 1st, 2002 through Matrox's online store (www.shopmatrox.com) , for U.S. $115 and through Matrox's distributors and resellers. For additional information, customers in North American can reach Matrox Corporate Sales at: 1-800-361-1408. Otherwise, please consult our web site (www.matrox.com/mga) for contact information for the nearest Matrox regional sales office.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 20:11 schreef schaduw het volgende:
matrox heeft net 2 dagen geleden een nieuwe PCI versie van de G450 geintroduceerd: http://www.matrox.com/mga/media_center/press_rel/2002/millg450pci_32mb.cfm (32MB DualHead)

met een beetje geluk wordt die ook wat beter leverbaar :?
Het is er wel een met DVI output, dus da's helaas weer wat duurder :(
[..]
Die heb ik gezien, maar ik heb geen CreditCard dus dat wordt lastig :( Weet iemand toevallig een (online) shop in NL of BE die een GXX DualHead PCI verkoopt?

webOS all the way!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 22:25
Op vrijdag 15 februari 2002 20:20 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Die heb ik gezien, maar ik heb geen CreditCard dus dat wordt lastig :( Weet iemand toevallig een (online) shop in NL of BE die een GXX DualHead PCI verkoopt?
ik kreeg net een meeltje van paradigit en ze kunnen de kaart bestellen. Het gaat hier om een Matrox G450 dualhead 32mb DDR (als op website) in bulk versie (dus zonder dat TV-out verloopstukje à €13). Hij moet worden besteld, kost €244,-, je moet de helft aanbetalen en terugruilen kan niet. Verder weten ze ook niet wat de levertijd is.

Als het je om een tv-out gaat op een pci kaart voor divx/dvd kan je ook kijken naar de nieuwe kaart van sigmadesigns, de X-card. Die heeft hardware divx en dvd decoding

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op vrijdag 15 februari 2002 20:48 schreef jpvk007 het volgende:

[..]

ik kreeg net een meeltje van paradigit en ze kunnen de kaart bestellen. Het gaat hier om een Matrox G450 dualhead 32mb DDR (als op website) in bulk versie (dus zonder dat TV-out verloopstukje à €13). Hij moet worden besteld, kost €244,-, je moet de helft aanbetalen en terugruilen kan niet. Verder weten ze ook niet wat de levertijd is.

Als het je om een tv-out gaat op een pci kaart voor divx/dvd kan je ook kijken naar de nieuwe kaart van sigmadesigns, de X-card. Die heeft hardware divx en dvd decoding
Hmmz da's wel duur:( want zelfs bij Matrox kost ie incl. BTW en verzendkosten nog geen €200 :)

Waar zijn die kaarten van Sigmadesigns te koop? En hoe is de kwaliteit in vergelijking met Matrox/ATi/Nvidia ?

webOS all the way!

• jpvk007
sorry, ging om de 16mb variant voor €244,-

• jpvk007
Op vrijdag 15 februari 2002 20:51 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Hmmz da's wel duur:( want zelfs bij Matrox kost ie incl. BTW en verzendkosten nog geen €200 :)

Waar zijn die kaarten van Sigmadesigns te koop? En hoe is de kwaliteit in vergelijking met Matrox/ATi/Nvidia ?
Die kaarten zijn nog niet te koop, ze komen 28 maart in de omloop. specs op http://www.realmagic.com/products/xcard.htm
Je kunt hem al wel bestellen via een zogenaamde pre-order. dan krijg je hem de 28e maart. zie http://www.buyrealmagic.com hij kost dan $99,- en er komen voor nederland $15,- verzendkosten op.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Net besteld bij Perfect Systems >:) Nu maar hopen dat ze m een beetje snel kunnen leveren :)

webOS all the way!

• dion_b
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 februari 2002 15:42 schreef Hermanvh het volgende:
Net besteld bij Perfect Systems >:) Nu maar hopen dat ze m een beetje snel kunnen leveren :)
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar waarom moet het voor TV-Out speciaal een Matrox zijn? Ik heb hier een ATI Rage Pro m. TV-Out (al gebruik ik de TV-Out niet meer sinds ik een grotere monitor heb dan TV), die het prima doet. Je had trouwens een Matrox Mystique G200 TV-Out kunnen nemen- er was er eentje een tijdje geleden nog voor €25 in de V&A.

Want zo spectaculair veel beter was die TV-Out van Matrox toch niet- wel de 2D VGA dankzij de superieure filters. In IMHO idioot om een splinternieuwe DH kaart te kopen à €145 als je maar de TV-Out gaar gebruiken die je ook voor €25 had kunnen hebben.

Uitleg graag dus ;)

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 18:43 schreef dion_b het volgende:

[..]

Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar waarom moet het voor TV-Out speciaal een Matrox zijn? Ik heb hier een ATI Rage Pro m. TV-Out (al gebruik ik de TV-Out niet meer sinds ik een grotere monitor heb dan TV), die het prima doet. Je had trouwens een Matrox Mystique G200 TV-Out kunnen nemen- er was er eentje een tijdje geleden nog voor €25 in de V&A.

Want zo spectaculair veel beter was die TV-Out van Matrox toch niet- wel de 2D VGA dankzij de superieure filters. In IMHO idioot om een splinternieuwe DH kaart te kopen à €145 als je maar de TV-Out gaar gebruiken die je ook voor €25 had kunnen hebben.

Uitleg graag dus ;)
G200 PCI Dualhead was dus ook heel moeilijk 2e hands/nieuw te krijgen. Matrox is volgens iedereen superieur :) Ik heb een 28" breedbeeld TV, dus dan wil ik wel de beste kwaliteit >:) Maarja kost wel wat ;)

webOS all the way!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 februari 2002 18:55 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

G200 PCI Dualhead was dus ook heel moeilijk 2e hands/nieuw te krijgen. Matrox is volgens iedereen superieur :) Ik heb een 28" breedbeeld TV, dus dan wil ik wel de beste kwaliteit >:) Maarja kost wel wat ;)
G200 dualhead? Niet gek dat die moeilijk te krijgen is :+

Ach, ik vind het verspilling van een (zeer) goede VGA uitgang, maar topkwaliteit is het zeker.

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 16 februari 2002 23:00 schreef dion_b het volgende:

[..]

G200 dualhead? Niet gek dat die moeilijk te krijgen is :+

Ach, ik vind het verspilling van een (zeer) goede VGA uitgang, maar topkwaliteit is het zeker.
Ik moet sowieso een DualHead hebben, omdat SingleHead niet werkt met TV-Out :) Dus dan blijft er weinig keus over voor XP ;) Maarja, kost wat, maar dan heb je ook wat >:)

webOS all the way!

• Nicap
  • Laatst online: 15:24

Nicap

Tsssk....

Ik heb hier een Radeon8500 en de tv-out die daar op zit is compleet minderwaardig aan de tv-out van de Matrox G400 die ik ook heb gehad. Elke videostream komt bij de G400 fullscreen op tv(en dus ook internetstreams)

De Matrox kaarten zijn gewoon uitermate geschikt voor tv-out. Jammer dat de rest van de videokaartenbakkers er niks beters uit krijgen. Ook best dom want steeds meer mensen gebruiken het.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 16 februari 2002 23:06 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Ik moet sowieso een DualHead hebben, omdat SingleHead niet werkt met TV-Out :) Dus dan blijft er weinig keus over voor XP ;) Maarja, kost wat, maar dan heb je ook wat >:)
Singlehead G400 niet, nee, maar een singlehead G200 Mystique m. TV-Out dus wel :+

Oslik blyat! Oslik!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
En daar kom je nu mee :( Lekker dan :D Volgens Perfect Systems krijgen ze het kaartje woensdag binnen :) Dus dan kan ik m van de week nog verwachten >:)

webOS all the way!

Pagina: 1