Toon posts:

[NIC] doet raar gaat aan en uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op mijn beeldscherm elke keer te zien dat mijn netwerkkabel er uit ligt. Dit had ik ook al op een andere pc,ik weet niet meer of dit de netwerkaart is die in die andere pc ook problemen gaf. Heeft dit met de netwerkkaart te maken heeft of met de hub waaraan hij verbonden zit (deze heb ik wel getest dus zal het waarschijnlijk niet zijn)het lampje van mijn Nic gaat aan en uit ( het verbindingscontrollelampje dus ik weet wel dat die constant moet branden, ook het lampje op de hub knippert onregelmatig aan en uit)

Specs's
een realtek netwerkkaartje
en de hub is een 3com 3c16701
en ik draai xp profi

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De hub of de netwerkkaart is niet goed meer.

Verwijderd

Je gaat naar NW eigenschappen dan naar NW kaart configureren dan kijk je bij de snelheid waar hij op ingesteld staat en dan zet je hem steds een stukje lager ik wed als je hem op 10 mbit zet dat ie het doet. Heb je een switch of een hub? (wake on lan moet ook uit staan)Wanneer een 100mbit hub dan moet de kaart op 100 mbit (geen full duplex) staan ,laat maar even weten. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 13:54 schreef crackerjack het volgende:
Je gaat naar NW eigenschappen dan naar NW kaart configureren dan kijk je bij de snelheid waar hij op ingesteld staat en dan zet je hem steds een stukje lager ik wed als je hem op 10 mbit zet dat ie het doet. Heb je een switch of een hub? (wake on lan moet ook uit staan)Wanneer een 100mbit hub dan moet de kaart op 100 mbit (geen full duplex) staan ,laat maar even weten. :Y)
hij staat al op 10mbit en het is een 8 poorts hub van 3com dat is niet niet slecht toch ( 3com) en wake on lan staat uit al weet ik niet wat dit is. maar nu doet hij het al 20 minuten goed en dan af en toe in een keer gaat hij weer vaag doen

Ps de kabel is goed heb er 4 geprobeerd

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Misschien is het wel de kabel, breukje ofzo :Y)

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 13:59 schreef djspot het volgende:

[..]

hij staat al op 10mbit en het is een 8 poorts hub van 3com dat is niet niet slecht toch ( 3com) en wake on lan staat uit al weet ik niet wat dit is. maar nu doet hij het al 20 minuten goed en dan af en toe in een keer gaat hij weer vaag doen

Ps de kabel is goed heb er 4 geprobeerd
Ik neem aan dat het een 10mbit hub is? Doetie het op alle poorten? (ik heb een poort die alleen op 10 mbit werkt 10/100 switch) anders moet je het met een andere kaart proberen. Wat voor een kaart is het? :?

Verwijderd

Topicstarter
ja het is een 10/100 mbit hub
en het is zon cheapass netwerkaart van de mycom
een raeltek. Ik heb er al een nieuwe netwerkkaart ingezet maar wel raar dat hij het inees zo gaat doen. Btw het draaide al een jaar perfect

Verwijderd

Wanneer kwamen de problemen dan?

Verwijderd

Topicstarter
vannochtend en op de andre pc waar deze nic ook al ik zat ook na een (half) jaar draaien

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 15:31 schreef djspot het volgende:
vannochtend en op de andre pc waar deze nic ook al ik zat ook na een (half) jaar draaien
Dit snap ik niet helmaal, in iedergeval, eerst deinstalleren, dan uitzetten, kaart in een ander slot zetten en opnieuw installeren (bijgeleverde drivers) en anders andere kaart kopen ben ik bang... ik geloof nooit dat die hub kapot is.
Het is namelijk zo dat ik dezelfde problemen gehad heb als jij, wat bleek later laatste poort van mijn hub kapot.
Sterker nog ik heb de nieuwste nic's van realtek en die gaan als een speer

Verwijderd

Of je hebt een niet-crosscable aangesloten of andersom, had ik ook :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 16:46 schreef Ragonite het volgende:
Of je hebt een niet-crosscable aangesloten of andersom, had ik ook :)
dom dom dom haha geintjuh hoor
ik heb dat ooit in ee ver verleden met mijn erste 'netwerkje' ook gehad een niet crossed cable tussen een directe verbinding tussen 2 pc's|:(

Verwijderd

Op vrijdag 15 februari 2002 09:39 schreef djspot het volgende:

[..]

dom dom dom haha geintjuh hoor
ik heb dat ooit in ee ver verleden met mijn erste 'netwerkje' ook gehad een niet crossed cable tussen een directe verbinding tussen 2 pc's|:(
Hoe is het met het probleem, haeb je wat kunnen ontdekken?

Verwijderd

Topicstarter
nee heb er nu een nieuwe nic ingezet! en daarmee is het probleem verholpen, en dat kabeltje heb ik ff doorgemeten dat was gewoon goed, De kaart ga ik nog wel ff testen op een ander systeempje |:( |:( |:( |:(

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 12:51
ben er eigenlijk van overtuigd dat het iets met de kabel is. 3com HUB en NIC is over het algemeen prima spul..

Leg ook eens een crosslinkje tussen je 2 NICS... Kijken wat er dan gebeurt.

Succes! ;)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Kan ook zijn dat de aansluiting van de UTP-poort op de NIC niet helemaal lekker is. Hetzij de solderingen, hetzij de pinnetjes in de connector.
Wegvallende verbinding terwijl je draait op 10Mbit half-duplex klinkt toch wel erg als een contact-storinkje :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1