Toon posts:

Wat is er aan de hand met mijn Maxtors?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een nieuwe Maxtor D740X 40Gig gekocht, die was naar de knoppen. Dat bleek uit een scan van Maxtor zelf, Powerdiagnostics. Deze scan bleef hangen op een paar van de laatse sectors van de scan. Ik heb daarna de schijf ingeruild tegen een andere, die gaf precies hetzelfde gedonder. Heb ik nu een hele fout in de productiereeks aan mijn broek hangen, of is dat PWRDIAG van maxtor niet te vertrouwen. Want naast een paar probleempjes bij het formatten naar NTFS doet de schijf het uitstekend.

Zou het trouwens wel uitmaken dat mijn Mobo slechts een ATA66 Controller heeft, terwijl die D740X ATA133 ondersteund. Ik heb ook nog een Western Digital WDC-200BB 20Gig 7200RPM erin hangen, die ondersteund ATA100 en komt uitstekend door de testproggies van Western Digital.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Mijn 40 G D740X draait ook op een ATA66 controler en ik (lees mijn schijf) heb nergens problemen mee. Het kan dus wel...

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 13:30 schreef agent327 het volgende:
Mijn 40 G D740X draait ook op een ATA66 controler en ik (lees mijn schijf) heb nergens problemen mee. Het kan dus wel...
Ja, en heb je de Maxtor powediagnostics wel eens gerund?

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10-2025
Uhh, wat doet dat programma eigenlijk???

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 13:49 schreef Arjenn het volgende:
Uhh, wat doet dat programma eigenlijk???
Het controleert de sectors op de HDD, bij mij crasht hij dus op het eind. het gekke is, dat sinds die maxtor erop zit, de tools voor mijn Western Digital dus ook ineens wel crashen...

Verwijderd

Een 3 weken oude D740X 40GB is ook al in RMA...
Zit in raid0 op een fasttrack 100 controller.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb 2 van die Maxtor 40Gigs en ik had (toevallig) die SMART-functie aanstaan in mijn BIOS.

Op een gegeven moment gaf die SMART dus foutmeldingen. Maar de HDD waarover die melding kwam, werkt perfect.

De andere geeft weer in Disk Management van XP foutmeldingen (leuk dat MS ook aangeeft wat er dan aan de hand zou kunnen zijn, niet dus), maar draait ook perfect.

Zou die Powerdiag daar uitsluitsel over kunnen geven en heeft iemand ervaring over de betrouwbaarheid van dat SMART?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Topicstarter
Die PowerDiags of Maxtor POWERMAX staan hier
http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/techsupport/TechnicalProcedures/20014.htm

Het enige wat ik er tot nu toe mee wijzer ben geworden is het feit dat elke HDD die ik er tot nu toe mee heb getest op mijn systeem er falikant op crashen, misschien heb ik mijn vorige maxtors D740X onterecht de RMA ingestuurd |:( :?

Ik kreeg idd ook gedonder over de S.M.A.R.T. errors, de HDD tools die ik eroverheen heb gehaald controleren ook de S.M.A.R.T. functies, daar bleek niets mee mis te zijn volgens Maxtor POWERDIAG en Western Digital DLGDIAG.

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:05

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

was ik al een beetje bang voor: en ik maar moeite doen om die krengen zo snel mogelijk leeg te krijgen en ze terug te sturen.....

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

Verwijderd

Ik heb ook 2 van die maxtors deze hangen in een raid0 opstelling en deze worden door dat progje van Maxtor geeneens gedetecteerd.IK vraag me dus af hoe betrouwbaar dat programma is.

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 09:30

Sogree

..::te huur::..

Op donderdag 14 februari 2002 17:24 schreef silures het volgende:
Ik heb ook 2 van die maxtors deze hangen in een raid0 opstelling en deze worden door dat progje van Maxtor geeneens gedetecteerd.IK vraag me dus af hoe betrouwbaar dat programma is.
Mooi, dan hoef ik geen moeite te doen om het bij mij te testen
Pagina: 1