Ik had een nieuwe Maxtor D740X 40Gig gekocht, die was naar de knoppen. Dat bleek uit een scan van Maxtor zelf, Powerdiagnostics. Deze scan bleef hangen op een paar van de laatse sectors van de scan. Ik heb daarna de schijf ingeruild tegen een andere, die gaf precies hetzelfde gedonder. Heb ik nu een hele fout in de productiereeks aan mijn broek hangen, of is dat PWRDIAG van maxtor niet te vertrouwen. Want naast een paar probleempjes bij het formatten naar NTFS doet de schijf het uitstekend.
Zou het trouwens wel uitmaken dat mijn Mobo slechts een ATA66 Controller heeft, terwijl die D740X ATA133 ondersteund. Ik heb ook nog een Western Digital WDC-200BB 20Gig 7200RPM erin hangen, die ondersteund ATA100 en komt uitstekend door de testproggies van Western Digital.
Zou het trouwens wel uitmaken dat mijn Mobo slechts een ATA66 Controller heeft, terwijl die D740X ATA133 ondersteund. Ik heb ook nog een Western Digital WDC-200BB 20Gig 7200RPM erin hangen, die ondersteund ATA100 en komt uitstekend door de testproggies van Western Digital.