welk apparaat leest het beste gebrande cds?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:45
Mijn vraag: welk apparaat (dvd-speler / cd-rom speler) leest het beste gebrande cds?

Ik heb nu een cd-rom speler, maar wil misschien binnenkort nog een dvd-speler kopen.

Kan een dvd speler beter gebrande cds lezen, dan een cd-rom speler?

Wie heeft er een antwoord of mijn vraag :)

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-04 21:06

HeatWave

Back to my tweakersroots!

DVD spelers zijn iig trager met het inlezen van CD's vergeleken met CD-rom spelers.

Of ze beter of slechter zijn: mijn brander kan iig cd's lezen die mijn DVD niet kan lezen. Dit heb ik en thuis en op mijn werk. Dus ik denk dat DVD spelers er minder goed in zijn.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
KLOPT :)

Ik heb een Phillips 40X ide speler .. als die kapot zou gaan zou ik me geen raad weten .. echt een PERFECT ding ... (binnenwerk komt ook overeen met a-open :)

Verwijderd

Kan je niet zeggen, hangt van het merk van roms af ect. zelfs kan het soms schelen op welke snelheid je brand, Het merk van de cdrom speler is natuurlijk ook van belang. Ik heb goeie ervaringen met Liteon maar met philips heb ik ook nog nooit gezeik gehad. :)

Verwijderd

Plextor (SCSI)! *D

Verwijderd

heb hier een aopen 16/40 pro dvd speler en ding leest foutloos elke cd die ik erin donder hoe vernaggelt ze ook maar zijn. :)

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Dan heb ik ook een redelijk relevant vraagje: ik zoek een cd-rom (50x ofzo :?) die kwalitatief heel goed is. Ik heb al meerdere keren met cd-rom spelers gehad dat ze cd's niet goed aflezen, of dat ze eerst een hele tijd lopen te ratelen en te steunen voordat ze de cd beginnen te lezen.

Iemand een idee?

Ik heb wel eens gehoord dat AOpen wel goed is. Oh ja, moet wel IDE zijn.

Verwijderd

Koop er dan gelijk een paar oordoppen bij...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op donderdag 14 februari 2002 19:31 schreef wacko het volgende:
Dan heb ik ook een redelijk relevant vraagje: ik zoek een cd-rom (50x ofzo :?) die kwalitatief heel goed is. Ik heb al meerdere keren met cd-rom spelers gehad dat ze cd's niet goed aflezen, of dat ze eerst een hele tijd lopen te ratelen en te steunen voordat ze de cd beginnen te lezen.

Iemand een idee?

Ik heb wel eens gehoord dat AOpen wel goed is. Oh ja, moet wel IDE zijn.
52 word het dan, ik ben van ellende overgegaan op een oudere 48x, echt stukken beter..

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
De Pioneer DVD (bv 105s) leest echt alles. Maar daarentegen, hij maakt wel een pokkeherrie |:(

En ik kan het weten, zie sign :r

Maar voor de rest, niets dan positief over Pioneer :9

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 21:00
Op donderdag 14 februari 2002 19:43 schreef Jivecar het volgende:
De Pioneer DVD (bv 105s) leest echt alles. Maar daarentegen, hij maakt wel een pokkeherrie |:(
klopt, daarom heeft pioneer de 106s gemaakt. draait hier perfect :)

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Op donderdag 14 februari 2002 19:47 schreef weareborg het volgende:

[..]

klopt, daarom heeft pioneer de 106s gemaakt. draait hier perfect :)
Ik heb in een topic gelezen dat die nie echt stiller is... maar goed, fans maken ook lawaai :)

(en ja Papst fans zijn stukken stiller |:( )

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:26
Ik heb ook een Pioneer 105S, met laatste (1.33, regiovrij natuurlijk;)) firmware leest ie echt alles. Echt superding!! :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 21:21
Ik geloof dat een brander zelf het best leest.. en om minofmeer beschadigde cdr's te lezen kun je volgens mij het best een brander van een paar jaar geleden gebruiken, die zijn om één of andere reden VEEL nauwkeuriger

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-04 14:41

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
Op donderdag 14 februari 2002 20:10 schreef Arjenn het volgende:
Ik geloof dat een brander zelf het best leest.. en om minofmeer beschadigde cdr's te lezen kun je volgens mij het best een brander van een paar jaar geleden gebruiken, die zijn om één of andere reden VEEL nauwkeuriger
Mijn Lite-on LTR16102B kan heel goed CD's lezen, maar tegen mn Plextor PX-40TSi kan ie echt niet op. Heb zelfs een CD gehad waarbij die fikker gewoon op slot ging, terwijl die Plex em nog keurig bij een on the fly fiksessie kon lezen :)
Pagina: 1