Freesco > Chello mail opslaan

Pagina: 1
Acties:

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Topicstarter
Ik heb hier nu Winroute draaien op mijn server, dat loopt prima alleen om de 30 dagen ofzo hangt ie vast. Dus ga ik over op Freesco.

Nu zit ik echter met twee vragen:

- In Winroute is het mogelijk dat er elke 5 minuten op mail word gecheckt op de chello mailserver. Is er mail dan word dit automatisch gedownload en opgeslagen op de server. Als ik dan met een client mijn email wil ophalen word het dus rechstreeks van de Winrouteserver afgehaald. Stukken sneller dus dan vanaf de Chello server. Kan dit met Freesco ook :?

- Kan ik bij Freesco ook bepaalde IP's uitsluiten om te internetten en zo ja, hoe :?

Verwijderd

Ja dat kan. Search naar freesco doen hier op het forum en je komt een heel eind!

met exim, teapop en fetchmail kan jej de mail goed regelen. Verder ip blockken is gewoon in je DHCP config file.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Als je meer met FreeSCO wilt is het toch handiger om een complete Linux distro te nemen, daar heb je uiteindelijk meer aan. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld Debian, SuSE, RedHat of het kant en klare pakket "Smoothwall"

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Mja maar de HDD is maar 850 MB :)
Proc is een pentium 90 met 24 MB geheugen :)

• Rembrand20
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09-2023
Geen probleem als je maar geen grafische troep installeerd

Model 3 LR AWD Solid Black / Black / Aero / Trekhaak - Bestelling 2-10 Leaseplan, 4-10 Tesla, RN 22-09, Nieuwe RN 25-11, VIN Yes, leverdatum: ?/?/19(?)

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28
voor een newbie is het vele malen makkelijker om het met freesco te doen, dan een compleet linux systeem....

Sometimes you need to plan for coincidence

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 15:26 schreef Groentenboer het volgende:
voor een newbie is het vele malen makkelijker om het met freesco te doen, dan een compleet linux systeem....
Daarom doe ik ook Freesco :P

* Pizzaman weet niks van NOS

;)

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
:) Zou toch handig zijn als het kan.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je zou naar fetchmail kunnen kijken of dat compilet. En anders een echte distro nemen.

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Topicstarter
Probleem is dat de server dat bijna niet aankan.

Pentium 90, 850 MB HDD en 24 MB intern.
Pagina: 1