Modem probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vuurvlieg
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 15:09
Een oom van me heeft een huis in Frankrijk en wil daar graag kunnen internetten. Hij heeft een account bij Wanadoo Frankrijk. Nu heeft hij een probleem met het detecteren van zn modem, een elsa microlink 56k internet. Hij heeft de drivers geinstalleerd maar nu kan windows zn modem dus niet goed detecteren. Er was 1 com1 poort maar ook 3 com2 poorten dat kan niet goed zijn of wel?
verder zou het kunnen dat er een irq probleem is. Iemand die ervaring heeft met dit modem? of weet waar het aan zou kunnen liggen?

• Vuurvlieg
Helemaal niemand?? of is er meer info nodig?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Wat is precies de foutmelding? Zit de kaart wel goed in het slot? Gebruik je de juiste drivers?

DIT IS MIJN WEBSITE

• Vuurvlieg
Hij gebruikt de drivers die meegeleverd zijn. De preciese foutmelding weet ik niet. Tis meer dat ie het gewoon niet doet.

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Hij heeft de modem in apparaatbeheer al een keer verwijderd, spanning van z'n mobo afgehaald en opnieuw windows laten zoeken?

• Vuurvlieg
Ik denk ut niet. waarschijnlijk wel meerdere keren gezocht ik denk alleen niet spanning van mobo, als in pc uit?
Wat zijn er verder nog voor mogelijke problemen?

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Is die oom van je een beetje handig in Windows? Als hij niet echt veel ervaring heeft dan kunnen het wel 1000 en 1 dingen zijn die hij verkeerd kan doen tijdens het 'laden' van de modemdrivers.

Hem eerst nogmaals de manual laten lezen. Dan de modem in apparatenbeheer weggooien, eventueel restant drivers via 'verwijderen software' verwijderen. Dan de computer fysiek uitdoen, trek de stekker eruit ofzo en wacht 10 sec. Computer aandoen. Als het goed is zal windows gaan schreuwen dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. Vanaf dat moment moet hij als 'computerleek' de manual volgen. Als het nu weer mis gaat moet hij effe noteren wat en waneer het verkeerd ging. Kunnen we straks een betere diagnose stellen.

Is er bij hem in de buurt geen franse tweaker die hem kan helpen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif?

• Vuurvlieg
Ik zal het hem vertellen... maar ik denk dat ie geen franse tweaker kent... :-)

• Vuurvlieg
Nog ff overleg gehad. Alles verwijderd en opnieuw opgestart. Dan modem geinstalleerd geen problemen. Bij control panel->system
en dan kijken bij modem geeft ook geen fouten. Dan zouden we moeten kunnen inbellen. Dus doe es inbel en dan foutmelding, kan modem niet vinden. Zou dat kunnen doordat die op een verkeerde com poort aangesloten is? Wat wel vaag is is dat hij 3 com2 poorten schijnt te hebben..

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Gebruik je momenteel COM apparatuur ?

Like this yall...

• Vuurvlieg
Ja hij heeft een intern en extern modem. Het externe heeft ie omdat het interne het niet deed (die kon die niet aan de praat krijgen)
Externe zit op een com poort neem ik aan

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ook al eens in de BIOS gekeken? Als daar iets niet goed staat (bijvoorbeeld COMpoort disabled, of andere IRQinstellingen dan normaal) dan kan het in WIN ook nooit goedgaan.
Je kan trouwens die COM2 poorten gewoon wegpleuren, WIN vindt hem dan wel weer opnieuw. Er kan (mag) er nooit meer dan 1 staan bij app.instellingen.
Verder zijn er ook nogal wat 56k modems die geen IRQ enzo gebruiken. (Zogeheten SoftK-modems)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

bekend probleem, je moet ALLE com 2 poorten verwijderen! dan vind er 1 en moet het goed zijn. Voor een interne modem vind ie en extra com poort.

• the_dreamer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2025
Inderdaad, hij moet die compoorten verwijderen en dan zal windows ze weer detecteren.
Pagina: 1