[Perl] Word document aanmaken ??

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Weet iemand toevallig of er modules zijn die vanuit Perl een Word document kunnen genereren??
Ik heb me al rotgezocht via Google e.d. , echter de term 'word' is nou niet echt een succesvol iets :P
Ik ben wel al een module tegengekomen om een .PDF te genereren, echter Word zou beter zijn.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

zoek eens op msword dan :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Meestal zijn libraries voor het genereren van MS Word docs niet echt een succes... Ik denk dat je beter RTF kan pakken als dat nog aan je wensen voldoet.

Ik zou eigenlijk sowieso PDF zwaar verkiezen boven MS Word/RTF, maar goed :) .

Als je het echt heel graag wilt kan je eens kijken naar het XML formaat van Open Office. Dit is goed gedocumenteerd en moet dus goed te genereren zijn. Je kunt daarna wellicht Open Office de conversie naar MS Word laten verzorgen.

Als je graag met PDF wilt werken, maar het opbouwen van de docs je teveel moeite kost, kan je wellicht een eigen XML formaat opzetten en dit met behulp van XSLT omzetten naar XSL Formatting Objects. Met behulp van een XSL:FO implementation zoals bijvoorbeeld Apache's FOP kan je dit dan laten renderen naar PDF of een van de vele andere beschikbare outputs :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
strlen; ThX daar kan ik misschien wel wat mee.
Dat verhaal van XML enzo gaat niet werken. Heb geen enkele kennis van XML enzo.
Echter RTF had ik idd nog niet aan gedacht. Het levert iig de gewenste hits op, en ziet er niet al te moeilijk uit.

In principe verkies ik uiteraard ook PDF, maar het is een simpel programma wat een aantal recepten moet kunnen exporteren, en de gebruiker die ermee gaat werken begint al met z'n ogen te tollen als de term PDF valt :)

ThX for helping

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op donderdag 14 februari 2002 13:02 schreef Koffie het volgende:
en de gebruiker die ermee gaat werken begint al met z'n ogen te tollen als de term PDF valt :)
Begin gewoon over acrobat reader... 'Je weet wel.. dat programmatje waarmee vaak handleidingen bij drivers geopend wordt. Dan hoef je niet eens office op je computer te hebben staan om de recepten te lezen, en mensen kunnen je recepten ook niet jatten'... Daar zijn ze dan meestal wel wat gevoeliger voor :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Janoz: Dan hoef je niet eens office op je computer te hebben staan om de recepten te lezen, en mensen kunnen je recepten ook niet jatten'... Daar zijn ze dan meestal wel wat gevoeliger voor :)
Zeer goede argumenten voor PDF :) . MS Word (en RTF in mindere mate) is eigenlijk totaal ongeschikt voor uitwisseling van 'view-documenten' imho.

Bij PDF heb je perfecte controle over de opmaak, geen geklooi met verschillende MS Word versies, iedereen kan PDF op elke platform openen enz...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
HaHa .. volledig mee eens met de argumenten voor PDF. Echter als ik zeg '.. wat vaak bij drivers zit' gaan ze ogen nog harder tollen.
Een aantal voorbeelden om kennis van de gebruiker aan te duiden:

<li> "Ik heb je een emailtje gestuurd met een attachement" je hebt wat??? "Een E-mailtje met een attachement voor in Outlook" .... "Oh een berichtje met een bijlage :+

<li> Als je ff op inet kijkt dan zie je mijn foto. Oh leuk.. hoe kom ik daar? dit is het adres: 'www.blabla.nl' :? :? euh.. waar is het apenstaartje dan

Anyway .. het gaat ook alleen maar om sporadisch exporteren.
Iig komt PDF erin, en als dat LOLA lukt een Word docy, en anders word het gewoon RTF ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 13:23 schreef Koffie het volgende:
<li> Als je ff op inet kijkt dan zie je mijn foto. Oh leuk.. hoe kom ik daar? dit is het adres: 'www.blabla.nl' :? :? euh.. waar is het apenstaartje dan
Dat zie je heel vaak dat mensen het verschil tussen een email adres en een www adres niet kennen. Een kennis van mij probeert nog steeds een email adres in de adressen balk te tikken om zo na de homepage van de eigenaar te gaan. Ik ben de tel kwijt geraakt hoevaak ik hem dat al uitgelegd heb :'(

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
hehe .. hij e-mailt ook niet. Hij gaat een berichtje overseinen :P
Volgens mij gaan we nu wel erg OT ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1