[lightwave] netwerk render? manual?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
Jongens, (en Meisjes)

Hoe kan ik met Lightwave een netwerk render maken, en is er een soort van Distributed render netwerk op internet oid?

Is er ergens online een manual te vinden van Lightwave die wat duidelijker uitlegd hoe de verschillende technieken werken? (light falloff, radiosity, texturing tips, lighting tips, modelling tutorials, etc etc..)

Ik heb al op wat websites gekeken, maar ik vind alleen maar erg minimalistische tutorials of uitleg... eigenlijk net iets te weinig voor een Lightwave-n00wb zoals mij..

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Op de amiga heette dat voor Lightwave : Screamer.....volgens mij heet dat nog steeds zo in 7.

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Screamer? daar heb ik wel wat van gelezen ja.. staat ook bij de applications in 't start menu..

Maar is die tool d'r niet eigenlijk voor om netwerk renders te schedulen of te submitten naar een renderfarm oid? volgens mij is dat niet de renderfarm software zelfs...

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:38

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ja hoor Screamernet is het. Maar zoals je had kunnen lezen bij het linkje van OzBoz heeft het wat limitaties. Je kunt ook gewoon handmatig de boel verdelen en dan later bij elkaar voegen. (stel 10000 frames, 10 PC's, dan laat je elke PC dus gewoon 1000 frames uitrekenen, en die kun je dan, desnoods met Lightwave zelf, weer aan elkaar plakken en omzetten naar een avi/divx ofzow.)

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
crap.. d'r zijn dus niet echte cluster-achtige tools die gewoon de raw CPU power van andere bakken kan gebruiken, maar meer iets wat je moet schedulen..

Doet me weer een beetje aan school denken, waarbij ze een hoop van die bakken hadden die 's nachts hun renders maakte en waarbij je de volgende dag je render kon zien.

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

je kunt bij newtek.com een .pdf downloaden van +/- 1000 pagina's: da's de manual van Lightwave 3D.

overigens zijn er meerdere network renders voor Lightwave te vinden: kijk ff bij Flay.com of zoek op google.
Pagina: 1