• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Na aardig wat research gedaan te hebben, heb ik bijna besloten om een Olympus C-700UZ digitale fotocamera te kopen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze camera?

Ik heb gelezen dat de lens wat chromatische aberratie kan vertonen: als je een object fotografeert tegen bijv. een helle achtergrond, dan kan er aan de randen een blauw/paarse 'halo' te zien zijn. Zijn er mensen die op dit punt slechte ervaringen hebben?

Nog een vraag: de laagste prijs in de PriceWatch is 599 Euro, de hoogste iets van 1000. In de VS is hij al voor 399 dollar te krijgen. Vanwaar deze belachelijke prijsverschillen?????

En dan natuurlijk: als er hier mensen zijn met deze camera, kunnen jullie dan wat foto's posten?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
Weet niet of je hier wat aan hebt:
ik heb een olympus C-100/D-370 waar smartmedia kaartjes in kunnen, maar niet die van het merk sandisk.
Weet niet of dit voor jouw camera ook geldt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:03

Tarin

Just plain weird.

Op donderdag 14 februari 2002 12:39 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
Weet niet of je hier wat aan hebt:
ik heb een olympus C-100/D-370 waar smartmedia kaartjes in kunnen, maar niet die van het merk sandisk.
Weet niet of dit voor jouw camera ook geldt.
Whu? geen Sandisk? In m'n c2040Zoom kunnen gewoon Sandisk kaartjes hoor (heb zelf een 64MB-kaartje), en het schijnt dat er technisch gezien kaartje van enkele GB's in kunnen :9~ Bovendien.. Sandisk is voor zover ik weet het beste (of iig een a-merk) voor smartmediakaartjes, dus wat voor kaartjes moeten er dan in?

Die prijsverschillen in de Pricewatch zijn inderdaad bij digicams nogal groot.. ik denk dat dat aan de aanbiedingen van winkels ligt. Ook hebben sommige winkels kennelijk een bord voor hun kop als het om prijsstelling gaat (nfi hoor, maar toen ik mijn cam kocht scheelde hij 600 piek met Foto Klein, (ik kocht hem bij Foka)).

Volgens mij scheelt het niet zo bizar veel, $399 of 499, maar ik weet de koers even niet uit m'n hoofd.

[edit] Ja, er stond eerst Smartmedia ipv Sandisk, sowwy, maar dat was een lompe fout van me..

Maar toch vind ik het vreemd dat hij kaartjes van Sandisk niet zou herkenen, omdat dat veel verkochte a-merk kaartjes zijn.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:20
uh, je leest niet goed, ik kan er WEL smartmedia kaartjes in doen maar smartmedia kaartjes van het merk sandisk herkent ie niet ofzo.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 12:35 schreef Molybdenum het volgende:
Na aardig wat research gedaan te hebben, heb ik bijna besloten om een Olympus C-700UZ digitale fotocamera te kopen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze camera?

Ik heb gelezen dat de lens wat chromatische aberratie kan vertonen: als je een object fotografeert tegen bijv. een helle achtergrond, dan kan er aan de randen een blauw/paarse 'halo' te zien zijn. Zijn er mensen die op dit punt slechte ervaringen hebben?
Daar hebben heel veel camera's last van. In de reviews is te zien hoe erg.
Nog een vraag: de laagste prijs in de PriceWatch is 599 Euro, de hoogste iets van 1000. In de VS is hij al voor 399 dollar te krijgen. Vanwaar deze belachelijke prijsverschillen?????
Dat vraag ik me ook af, maar dat is al erg lang zo.
En dan natuurlijk: als er hier mensen zijn met deze camera, kunnen jullie dan wat foto's posten?
Die staan in het digicamtopic als er mensen met die camera zijn. Anders is www.imaging-resource.com ook een hele goed site.

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

aw, en dit zou geen GoT zijn als er geen hacks op staan.

Feit is namelijk dat Olympus adverteert met extra functionaliteit met hun eigen SmartMedia kaartjes, zoals een panorama-functie enzo. Het enige verschil met ander-merk kaartjes is een stuk of tien letters in de headers van het bestandssysteem van die kaartjes. Een speciaal formatteertooltje en een hexeditor, en je hebt voor weinig geld een "echte" Olympus SmartMedia kaart :) :) :)

zie:

http://www.digit-life.com/articles/smcrestore/

...And the world goes on racing, like the world always will...

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Ok!
Ik heb de camera gekocht! Bij Foto Booms in A'dam (zie Pricewatch) voor 599 Euro. Maandag besteld, dinsdag kwam de postbode langs. Lekker snel!
Ik ben er best tevreden mee, alleen jammer dat het weer op het moment zo slecht is... Ik wil graag buiten wat foto's gaan maken.

Anyway, mijn eerste probeersels heb ik alvast online gezet:
http://members.chello.nl/g.nieuwland/olympus/001/Page.html

Het mooie van deze cam, vind ik, is dat je echt alles zelf kunt instellen, als je wilt. Diafragma, sluitertijd, isowaarde etc. Leuk om mee te spelen en leuk voor donker-opnames.

Wel opvallend is de thermische ruis, die je op foto's krijgt met een lange sluitertijd. Vanaf 10 °C naar beneden schijn je daar bijna geen last meer van te hebben.
Pagina: 1