Toon posts:

Internet via stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb begrepen, dat er in het oosten van het land al proeven gedaan worden met internetverbindingen via het stroomnet.

Weet iemand hier meer over te vertellen? Met name ook over de techniek die erachter zit. Ik wil graag weten of dit, als het live gaat, voor iedereen binnen afzienbare tijd beschikbaar zal zijn, of dat het net als bij ADSL voor het overgrote deel van het land slechts een droom zal blijven.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ligt waarschijnlijk aan je leverancier van (groene) energie.

Ik dacht dat Eneco de test aan het doen was..
De technologie revoor wil ik ook wel ff weten.. Dacht dat het princiepe was afgeleid van adsl.

• Elephtera
  • Laatst online: 13:26
in computer totaal stond er een stuk over, dat de tests waren geslaagd enzo. ik zou het verder ook niet weten

opzich lijkt het me wel tof, is ook makkelijker dan een lokaal netwerkje :)

“An elephant is a mouse with an operating system”

• paknaald
  • Laatst online: 13-08 20:41
kan nu ff geen recente links vinden,
maar proef was geslaagd en ze verwachten omstreeks 2004 landelijk te gaan. ze gingen de komende maanden voor de eerste regio's 'normale' dekking regelen.
theoretisch 45 Mbit/s max >:)

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Bij KPN gaat er te ronde dat eneco een gedegen concurent zou zijn to ADSL omdat eneco tegen een heel laag maandelijs tarief zeer snel internet kan aanbieden. Er schijnt nu een pilot te draaien in Rotterdam!

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt allemaal wel goed. Zolang ze maar voor een landelijke dekking zorgen. Binnenkort hoop ik een woning te betrekken in een ADSL gebied, maar ik vind het nog steeds een kwalijk punt, dat de 'landelijkere' streken wat ADSL betreft gewoon het nakijken hebben.

Op zich maakt het me niet zo zeer uit of we een hoge of lage snelheids internetverbinding krijgen, het gaat mij meer om het flat-rate aspect. Zelfs de kabelexploitant laat het bij ons afweten.:(

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Afbeeldingslocatie: http://leech.dk/EthernetKiller.jpg
:+

Verwijderd

als ze nou is de gebieden zouden doen waar nog niet eens kabel of adsl te krijgen valt

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-03 18:10

roger is here

duss..

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

Verwijderd

Hoe werkt dat dan eigenlijk? zit een speciale modem gewoon in het stopcontact gestoken?

Verwijderd

Gewoon 230 op je NIC en internetten maar :+

Verwijderd

iemand zin om dan de nuon te flooden? >:)

Verwijderd

Hoe? met pakketjes van 240 volt? :+

Verwijderd

Maar goed, om ff ontopic te blijven (aangezien ik weer helemaal bijgeslapen ben :) ) er worden wel proeven gedaan. Mail anders ff naar het nuon want het zal wel flex zijn, nadeel is dat ik dan wel weer een nieuwe stekkerdoos moet kopen...zit weer eens vol ;(

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Laat ze beginnen in gebieden waargeen adsl of kabel is maar wel een aantal mensen bij elkaar (genemuiden = 15.000 inwoners)

dan hebben ze gegarandeerd klanten zat !

sorry kertje, ik herhaal bijna jou woorden zie ik nu !

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• scarhand
Op donderdag 14 februari 2002 15:51 schreef xychix het volgende:
Laat ze beginnen in gebieden waargeen adsl of kabel is maar wel een aantal mensen bij elkaar (genemuiden = 15.000 inwoners)

dan hebben ze gegarandeerd klanten zat !

sorry kertje, ik herhaal bijna jou woorden zie ik nu !
Egoïst! ;)

Verwijderd

Proef met breedband internet via stopcontact geslaagd

(Bron: Algemeen Dagblad)

Internet uit het stopcontact kan een geduchte concurrent worden voor kabel-internet en het snelle telefoonnet adsl. Bij het proefproject van elektriciteitsmaatschappij Nuon in de Arnhemse wijk Rijkerswoerd worden snelheden gehaald die op z'n minst gelijk, maar vaker wat hoger zijn. De proef met Digistroom, waaraan 180 huishoudens meedoen, wordt nog enkele weken voortgezet om te zien of de techniek ook op langere termijn stabiel blijft. Een van de voordelen van dit nieuwe systeem is dat er overal in huis kan worden ingelogd.

Digistroom kan bovendien ook op plaatsen komen die niet door kabelmaatschappijen of door ADSL worden bereikt, zoals op het platteland.

Nuon beslist eind maart of internet uit het stopcontact in het hele werkgebied (40 procent van Nederland) wordt ingevoerd. Of dat gebeurt hangt af van de vraag of ook de prijs concurrerend kan zijn. Volgens projectleider J. Bron zien de eerste berekeningen er gunstig uit. "Maar het is duidelijk dat het voor de klant goedkoper moet zijn dan kabel of adsl, anders hoef je er niet aan te beginnen. " Omdat modems en andere voorzieningen nog moeten worden besteld en geïnstalleerd, kan op z'n vroegst pas eind van het jaar worden begonnen met landelijke invoering van Digistroom. De tijd werkt in het voordeel van deze vorm van internetten. Eind 2002 komen modems voor het elektriciteitsnet beschikbaar die nog vier keer sneller zijn.
Is een bericht van 30 Januari . .

Verwijderd

Ckrzzzz, laat ze dit dan ff landelijk doen maar dat lijkt me wel zo logisch.
Voordeel: Je woont in Friesland en je gaat op bezoek bij familie in het zuiden van het land. FF inloggen met je laptop om je email te checken 8-)

• scarhand
hahaha, dan loop straks iedereen met zoon enorme groene kabelbox met 100 km electriciteitsdraad, net zoals in de reclame over groene stroom :)

Verwijderd

Hmzzzz, je picture ziet er anders niet uit als een dikke groene kabel...;)

Verwijderd

(ik wil die kabel alvast bestellen, kan dat ? :) )

• paknaald
  • Laatst online: 13-08 20:41
volgens mij sturen ze gewoon op hele andere frequenties data over en weer en zorgen ze er met een trafo (?) oid voor dat de spanning niks *ahem* verkloot.

anders dan bij bijv. een kabelmodem ben je dan wel flink de l*l als de modem defect raakt.... **kaboem** :+

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30
Ik snap niet hoe ze voor bij het buurt kastje komen :? ( ik weet niet zo hoe dat heet |:( ) Aangezien daar zo'n 10.000 volt is. En dat je informatie een beetje weggaat :?

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 17:34 schreef paknaald het volgende:
volgens mij sturen ze gewoon op hele andere frequenties data over en weer en zorgen ze er met een trafo (?) oid voor dat de spanning niks *ahem* verkloot.
idd dat doen ze nu ook al met bepaalde info. Zoals ht aanschakelen van straatverliching. De proef loopt idd in arnhem in de wijk rijkerswoerd zoals boven al staat. Ik heb mijn werk in arnhem nog niemand gesproken die daar woont en het heeft. Ben erg benieuwd. Groot voordeel: de stroomkabels komen (bijna) overal..... kun je je verlengsnoer thuis laten....om te mailen vanuit Grun of Limbabwe...
Pagina: 1