Toon posts:

Casema/Wanadoo opzeggen, de zoektocht...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het begon ongeveer 4 jaar geleden toen wij voor het eerst in de regio een kabelprovider hadden. Als een van de eersten konden wij van Regiolicht genieten, de voorloper van Casema. Voor slechts twintig gulden per maand kreeg je onbeperkt internet, wel onstabiel en veel downtime, maar goed het was een testfase.

Toen nam Casema de boel over. Voor slechts 60 gulden per maand kreeg je dezelfde diensten, met evenveel downtime en onstabiele snelheden, maar goed je kon in ieder geval net zolang online blijven zonder telefoontikken, mits de connectie werkte.

Toen nam Wanadoo de hele handel over en er was nog steeds geen verbetering. Een nieuwe modem, dat nog wel. Maar goed, er was geen beter alternatief.

Toen verscheen MxStream in de regio en na lang debateren heb ik mijn ouders overgehaald om op te stappen op MxStream, alle kosten zijn altijd voor hen geweest, en daarom ondervond ik enige stribbeling, omdat ook zij de kosten wederom omhoog zagen gaan.

De dag van de aankomst van MxStream nadert, dus ik wil mijn Casema/Wanadoo abonnement opzeggen.

Echter, ik belde voor storingen altijd Casema, maar moest verbinden met Wanadoo. Op zoek naar de telefoonnummers. Die van Casema stond in mijn hoofd geprent en heb ik waarschijnlijk vaker gedraaid dan welk ander nummer dan ook. Dat was dus geen probleem. Echter, Casema is ook overgestapt van een gratis helpdesk naar een betaalde helpdesk. Maar goed, wat is €0,05 per minuut nou, om aan ellende te ontsnappen. Na een aantal toetsen te hebben ingedrukt wordt mij een adres gemeld waar ik mijn account kan opzeggen.

Vol wantrouwen probeer ik het nummer van de Wanadoo helpdesk te vinden. Na enig zoeken, had ik het gevonden, en ik belde ze op:

Zij: "Hallo, met de Wanadoo helpdesk"
Ik: "Hallo, ik had een vraagje over het opzeggen van mijn Cable Wanadoo basic account. Moet ik dit bij Casema of bij Wanadoo opzeggen???"
Zij: "Bij ons, stuurt u het maar naar het volgende adres: ..."
Ik: "Dankuwel, tot ziens."

Ik was allang blij, want in de voorwaarden van Wanadoo staat:
1. Het Abonnement wordt aangegaan voor de minimumduur als bepaald in het Inschrijfformulier. Na afloop van de minimumduur wordt het Abonnement voortgezet voor onbepaalde duur. Na verlenging is de Klant gerechtigd het Abonnement met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen schriftelijk op te zeggen. In geen geval zal de voortijdige beëindiging van het Abonnement door de Klant kunnen leiden tot restitutie van betaalde (Abonnements) vergoedingen.
30 dagen, dat is wel te doen, dan overlapt het niet eens een zo groot gedeelte van mijn MxStream account.

Op de Casema site staat iets soortgelijks, maar ik wist nog steeds niet naar wie ik het op moest sturen.

Nog maar een keer Casema bellen. Ik toets de keuze overige vragen. Er waren nog 8 wachtenden voor me. Nou ja, dan maar even naar die geweldige muziek luisteren. Bij Wanadoo werd ik meteen geholpen, maar zoals normaal bij Casema werd dat hier al gauw een kwartier. Na een kwartier:

Hij: "Casema"
Ik: "Hallo, ik had een vraagje over mijn Wanadoo cable basic powered bij Casema abonnement (vroeg was het gewoon: Ik heb een vraag over mijn regiolicht abonnement, maar dat terzijde). Ik wil deze graag opzeggen, maar ik weet nu niet bij wie ik dit moet doen. Bij Wanadoo, of bij Casema..."
Hij: "Dat moet je bij ons opzeggen."
Ik: "Dat zeiden ze bij Wanadoo ook al"
Hij: "Dan moet je het bij hen opzeggen"
Ik: "U verwart me, moet ik het nu bij Casema of bij Wanadoo opzeggen???"
Hij: "Doe maar bij ons"
Ik: "Daar schiet ik dus ook niks mee op, bedankt voor je moeite."

Zo was ik dus ruim een uur verder, maar nog geen stap opgeschoten. Toen belde ik een vriend die ook was overgestapt op MxStream, en die ook Wanadoo cable basic powered bij Casema account op heeft gezegd. Ik vraag hem naar wie hij het heeft gestuurd. Hij zegt dat hij het naar Casema heeft gestuurd.

Dus nu heb ik het ook maar naar Casema opgestuurd, maar ben nog steeds niet overtuigd van mijn keuze. De vaagheid waarmee de overnames hebben plaatsgevonden is abnormaal, en ik weet nog steeds niet zeker naar wie ik het op moet sturen. Voor deze ene keer vertrouw ik er maar op dat het goed komt.

Ik denk dat dit optimisme voortkomt uit het feit, dat als dit achter de rug ligt, ik eindelijk normaal kan internetten...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Toen wanadoo casema overnam. namen ze toch ook alle klanten over. En dus de service.
waarom stuurde je geen opzeggingsbrief naar allebei?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 12:21 schreef DeX het volgende:
Toen wanadoo casema overnam. namen ze toch ook alle klanten over. En dus de service.
waarom stuurde je geen opzeggingsbrief naar allebei?
Omdat ze dan misschien beiden de modem terug willen hebben... En omdat er nog meer verwarring kan ontstaan, maar goed, ik hoop dat het goed komt...

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Op internet staat het volgende:
Internet via de kabel

U kunt uw opzegging alleen schriftelijk aan ons doorgeven. Het formulier kunt u in onze rubriek Brochures en Handleidingen vinden. Print het uit, vul het in en stuur het ondertekend naar ons op.
Houdt u echter rekening met een opzegtermijn van één kalendermaand.
Na uw opzegging ontvangt u van ons een bevestiging, en een verzendbiljet voor de retourzending van de kabelmodem. De modem verpakt u in een (liefst de originele) doos, en het verzendbiljet plakt u op deze doos. Via het Postkantoor kunt u deze doos dan aan ons verzenden. Daar zijn voor u geen kosten aan verbonden.
Gelieve het door het postkantoor verstrekte ontvangstbewijs zorgvuldig te bewaren.
Het modem is van Casema, dus niet van Wanadoo. Dat weet ik 100% zeker. Wanadoo zal jouw dus niet (ook) om het modem vragen. Mocht je het niet zekere weten, probeer dan de Casema klantenservice eens:
klantenservice: telefoonnummers en openingstijden
productinformatie en verkoop
0800 - 1884
Maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 22.00 uur
Zaterdag en zondag tussen 10.00 en 17.00 uur
Of had je die al gebeld? Moet zo wel lukken lijkt mij. succes!

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 februari 2002 14:29 schreef DJTimo het volgende:
Op internet staat het volgende:
[..]

Het modem is van Casema, dus niet van Wanadoo. Dat weet ik 100% zeker. Wanadoo zal jouw dus niet (ook) om het modem vragen. Mocht je het niet zekere weten, probeer dan de Casema klantenservice eens:
[..]

Of had je die al gebeld? Moet zo wel lukken lijkt mij. succes!
Het probleem was juist met die helpdesks ;). Maar iig muchos gracias, dat van die brochures was ik nog niet tegengekomen :)

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58

DJTimo

Cuyoapart.mza

Aha, maar een helpdesk is iets anders dan de klantenservice. Dus vandaar dat ik ff dit tel# erbij heb gedaan. In principe kan je gewoon dat formuliertje invullen enzo. Het staat immers zwart op wit dat je je abbo zo moet opzeggen, dus ze kunnen je niks maken.

Good Luck!

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
je hebt gewoon een brief gehad van casema met login gegevens

de gegevens van casema zijn
brassersplein 2
postbus 345
2600 AH Delft
Tel:08001884
Fax:0158881998
dit zijn de gegevens die je moet hebben.
Pagina: 1