Zeer vreemd probleem met pcmcia kaart...

Pagina: 1
Acties:

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
Ik weet niet wat het is, maar er is weer een nieuw probleem met m'n ibm T20...

Thuis werkt de laptop perfect, netwerk en alles gaat top, alleen zodra ik het geval meeneem naar school en het daar op het netwerk aansluit gaat het mis. Zodra de netwerkstekker van school erin zit bij het opstarten gaat het mis. Hij geeft dan bij het opstarten van w98 de error dat de goldcard opnieuw geinstalled moet worden.

Als ik de drivers netjes installeer en de comp opstart bij me thuis (met netwerkstekker erin) gebeurt er (zoals het hoort) niets.

Hij geeft de error pas als de laptop aangesloten is aan het schoolnetwerk (heb het nog niet op een ander netwerk geprobeerd behalve die van me thuis die het gewoon goed doet).

Heb al verschillende stekkers en verschillende aansluitpunten op school geprobeert, ook de pcmcia kaart in een ander slot gestoken maar niets werkt :(

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen? of iemand hier ervaring mee?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

beetje last van verkoudheid of condens erin vanwege de reis naar school?

Verwijderd

:?
10 / 100 Mbit probleem?
IP instellingen anders: Thuis vast, IP op school dynamisch?

Protocol te weinig / te veel geinstalleerd??

Bij het configuratiescherm staan geen uitroeptekens oid bij de netwerk kaart driver??

:? :?

Verwijderd

Nieuwe laptop :?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gebruik voor school een ander netwerkkaartje, alle problemen opgelost (bij mij werkt het iig) zorg er wel voor dat het ECHT een ander kaartje is, ook niet hetzelfde type/merk

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022
sorry voor de wat late reply,

alle instellingen staan goed op school om in het netwerk theoretisch te kunnen komen. Ook de condens klopt niet aangezien na 6 uur aanwezigheid op school de netwerk kaar het nog niet deed terwijl deze het meteen deed toen ik terug naar huis fietste.

Theoretisch heb ik alles goed staan qua instellingen, ik snap ook niet dat ie zegt dat er ineens een probleem is... Heb niet 1 conflict in apparaatbeheer.. :(

waar ligt het toch in vredesnaam aan?!
Pagina: 1