Toon posts:

Exchange achtige clone voor Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb mbv Samba een linux PDC gemaakt en log hiermee met windows xp pro werkstations in, dit gaat allemaal goed met aanlogscripts etc. maar ik wil graag een applicatie installeren wat ongeveer het zelfde doet als MS Exchange. Dus agenda's delen en mail verdelen.

Ken iemand me op weg helpen en wat linkjes geven van programma's die zoiets doen in linux?

Alvast bedankt,

Groeten

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Caldera hikt met VMS (Volution Messaging Server) een beetje ertegenaan. Ze delen e-mail (accounts) via LDAP, en agenda delen is ook ondersteund. 't Is wel een commercieel produkt.

Verwijderd

Topicstarter
En met dat programma kan ik gewoon op mijn windows werkstation alles met Outlook configureren???? Het emailen en de agenda's delen?!?!?!?!

In iedergeval bedankt voor het linkje

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Kijk eens op www.ximian.com als ik me niet vergis hebben die ook een soort van exchange achtig iets gemaakt :)

• RvdH
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op donderdag 14 februari 2002 13:41 schreef devnull het volgende:
En met dat programma kan ik gewoon op mijn windows werkstation alles met Outlook configureren? Het emailen en de agenda's delen?
Ja, alle e-mail addressen in de LDAP database (directory server, zoals Exchange dat doet) staan dan in je adresboek.

De kalender functies van Outlook werken met simpele protocollen als http/ftp en dat zit er ook in, het enige wat je dan nog nodig hebt is een FTP server geloof ik.
Op donderdag 14 februari 2002 15:33 schreef Mataraty het volgende:
Kijk eens op www.ximian.com als ik me niet vergis hebben die ook een soort van exchange achtig iets gemaakt :)
Ximian maakt Evolution, een Outlook clone. Ze claimen binnenkort volledige Exchange compatabiliteit te hebben. Maargoed, het is dus een client, en devnull wilt een server.

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op donderdag 14 februari 2002 15:57 schreef strlen het volgende:
Ximian maakt Evolution, een Outlook clone. Ze claimen binnenkort volledige Exchange compatabiliteit te hebben. Maargoed, het is dus een client, en devnull wilt een server.
Oké :)

Ik zag het toevalig staan bij ximian, maar heb het niet helemaal doorgelezen |:(

maar ach ik wou gewoon ff proberen te helpen :)

• Mark
  • Laatst online: 08-08 09:24
Lotus Notes werkt ook op Linux (zelfs heel mooi). Is alleen ook niet gratis (helaas). Voor meer info: http://www.lotus.com/home.nsf/welcome/dominolinux

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

als je het wat universeler wilt hebben kijk dan eens naar phpgroupware.
dat is agenda en mail en al die rotzooi in 1 maar alles webbased. dan ziet je niet met het probleem dat als er iemand met unix zit dat die zijn agenda niet in kan enzo...

draait als een trein, je kan er themes aan geven enzo.. het is echt heel mooi.. maarja via de webbrowser he...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:29
Op donderdag 14 februari 2002 15:33 schreef Mataraty het volgende:
Mooie Outlook achtige client, ik gebruik em hier zelf ook. Op school hebben we ook outlook, maar daar kan ik niet mee omgaan (lees: elke keer als je ergens anders inlogt is je IMAP mailbox volgens outlook leeg |:( )
Ximian heeft een leuk outlook kloontje gemaakt ja :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Volgens mij had HP een exchange server (openmail) voor linux, kost natuurlijk net als de gewone ms exchange flink wat duiten maar dat was niet de vraag :P

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1