k7s5a freeze

Pagina: 1
Acties:

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik had bij Gistron een k7s5a mobo + Duron 1 Ghz + coolermaster besteld. Ik kreeg het thuis gestuurd, dus meteen proberen. De eerste paar keren kreeg ik gewoon beeld en alles ging goed. Na 2 0f 3 keer kreeg ik geen beeld meer. Dus ik het mobo terug gestuurd.
Nu eindelijk, gister het bord terug gekregen. Staat er op zo'n halve duitse brief dat de cpu core beschadigd is (ja er zat wat koelpasta op) en bij het mobo was de fout niet te achterhalen (geen beeld). Ik zet hem dus nog een keer in elkaar en hij doet het gewoon! Maar na ongeveer 1 min blijft ie hangen. Waar kan dit aanliggen? Voeding? Ik heb een 300 watt. Geheugen?

De kast + voeding die ik heb (de bovenste):

http://www.sallandautomatisering.nl/nl/dept_25.html

alvast bedankt..

Arch Linux

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geheugen kan idd. Enn wat zij zeggen over de core dat kan ook.
Hij kan beschadigd zijn en dardoor instabiel. Wil nog niet zeggen dat ie het helemaal niet doet.

• jordz.
Op donderdag 14 februari 2002 11:51 schreef KillerAce_NL het volgende:
Geheugen kan idd. Enn wat zij zeggen over de core dat kan ook.
Hij kan beschadigd zijn en dardoor instabiel. Wil nog niet zeggen dat ie het helemaal niet doet.
Wat kan ik er dan nog mee? Want eerst deed ie niks nou toch nog wel beeld.

Ik kan ook de bios niet flashen, heeft iemand nog een andere manier?

Arch Linux

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Andere cpu erin en kijken of je tegen hetzelfde probleem blijft aanlopen. Gericht testen wat nu het probleem is.

• jordz.
Iedereen die ik ken die een AMD heeft, heeft hem er pro. in laten zetten. Dus dan zit er een garantie stickertje op. Maar ik zal nog is een keer proberen.

Eén ding snap ik niet: Kun je met koelpasta je AMD mollen? :?

Arch Linux

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Yep je kunt je cpu mollen als je de koelpasta verkeerd aanbrengt. Arctic Silver is geleid elektrische stromen, dus krijg je kortsluiting op je cpu. ;(

Uhm, ff over je probleem: Je moet het even proberen een andere voeding eraan te hangen. Ander cpu.

Ohwja, maak je Duron even schoon met wasbenzine... dan kan je kijken of de core nog helemaal intact is. (Schoonmaken voorzichtig doen).

Whatever.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

Frits Flits

SOUND! Designer

Er zit toch een fout van dat type mobo? Had ik ook, kon hem omruilen.. nu heb ik een iets betere.

specs

• jordz.
Op donderdag 14 februari 2002 18:00 schreef Eftelingtijntje het volgende:
Er zit toch een fout van dat type mobo? Had ik ook, kon hem omruilen.. nu heb ik een iets betere.
iets betere? ook een k7s5a?

Arch Linux

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
hoeveel geheugen heb je erin zitten? mijn k7s5a loopt vast met 2 reepjes 256 infineon sdram :'( maar met 1 reepje werktie wel goed :(

• RustyTank
  • Laatst online: 08-01-2022
Op vrijdag 15 februari 2002 22:47 schreef Helox-in-a-box het volgende:
hoeveel geheugen heb je erin zitten? mijn k7s5a loopt vast met 2 reepjes 256 infineon sdram :'( maar met 1 reepje werktie wel goed :(
Zelfde probleem, ga morgen proberen de chip met koelpasta te koelen, schijnt af en toe te helpen.

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• jordz.
Ik breng mijn compu naar een computerzaak want die hebben alle spullen om hem goed te testen. Is toch wel eeen goed idee?

Arch Linux

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05
Op vrijdag 15 februari 2002 23:04 schreef RustyTank het volgende:

[..]

Zelfde probleem, ga morgen proberen de chip met koelpasta te koelen, schijnt af en toe te helpen.
als je je cpu insmeert met koelpasta dan pakt je mobo 2 reepjes geheugen hoopje???

hm rare redenering maar iig kheb de mijnes nu stabiel lopen door cpu/fsb naar 100/100 te zetten en nu paktie beide reepjes.... maarja, nu looptie op 10.5 * 100 ipv 10.5 * 133 :(
Pagina: 1